Westietråden!

Sv: Westietråden!

Ja jag känner också igen det :o Ville inte Maya gå den rundan jag ville så satte hon sig helt enkelt ner. Antingen fick man bära henne en bit eller så gick man dit hon ville.
 
Sv: Westietråden!

det finns en film med en westie som självasta huvudrollen :D

Den heter the adventures of Greyfriars Bobby och kom ut 2006, baserad på en sann historia, fast i verkligheten va hunden visst en skye terrier
 
Sv: Westietråden!

När jag var liten hade min syster en Westietik som hette Mimmi (vad hon hette i stamtavlan har jag ingen aning om). Hon bör vara född någon gång i början av 80-talet.
Det jag kommer ihåg av denna hund var att hon var snäll och så men grymt envis. Jag var ibland ute och promenerade med henne och då kunde hon helt plötsligt vägra gå. Hon bara satte sig på rumpan och så fick man släpa henne efter sig :).

HAHHAHHHHHAHAHha. typiskt westie :P
 
Sv: Westietråden!

Nu går skam på torra land! Jag har ju inte lagt in Ian i den här tråden! :o

Här kommer plutten:

Whiteboard's Twix

2009

Smash Breakpoint-Cracker Hollywood



DSC_9323.jpg
 
Sv: Westietråden!

Han är underbar :love:

Anlände till Stockholm i morse (på riktigt) och sitter som bäst och smider på mina kidnappningsplaner :angel: Synd bara att man har så kasst lokalsinne och knappt vågar gå utanför dörren själv ...
 
Sv: Westietråden!

Ja gud vad jag är nöjd med en här lille parveln, och han börjar sakta men säkert etsa sig fast i hjärtat lite på mig :)

Han är totalt orädd, lättlärd (kan sitt, ligg, stanna och hmm..liiite inkallning ;) ) , skottfast ( vi har skjutit flera gånger på träning och denna viker inte ett öra) . Mycket social och glad och självsäker. Underbar hund!

Nackdelar: Inte så förig :angel:
 
Sv: Westietråden!

Jag gillar verkligen den där bilden på er! Jag vet inte vem som är sötast - du eller han, haha!;)

Stooor har han blivit också:eek:
 
Sv: Westietråden!

Namn/kennel:
Duke Vom Deipen Brook (hämtades från Werweis kennel, Borås. Importerad från Holland)

E: Tweed Tophat 'N' Tails
U: Ba Balu Vom Deipen Brook

Född: 1999-07-29

Sysselsättning: Sällskapshund


Beskrivning av hunden:
Ettrig gammal herre som hatar bestämda människor, han går däremot alltid till den som inte är så bestämd alt. den han gillar mest. Älskar att leka med bollar. Oftast butter dock glad under promenader och utevistelser. Envis som synden, pappa till 66 valpar. Innehar titeln SUCH, f.d utställningshund, utsedd till champion efter tre segrar i rad i någon stor tävling. Hatar att bli trimmad.


Varför skaffade du/ni den här rasen?
Min syster letade efter en hund och hennes ex kom i kontakt med en uppfödare som hade en hund som inte trivdes på kenneln, åkte ut till kenneln hämtade hunden. Så det var egentligen ingen betydelse när det gällde val av hundras.

(han är klippt nu, så han har inte en sådan lång päls..)
27781501.jpg


27781497.jpg
 
Sv: Westietråden!

*kl*

Någon som vet hur man får bort den bruna färgen runt munnen? Knappt så man får bort det under bad?
 
Sv: Westietråden!

Ian är väldigt söt :).

Men jösses vad fin Harley var :love:. Han är den finaste westien jag någonsin sett.
 
Sv: Westietråden!

Det jag kommer ihåg av denna hund var att hon var snäll och så men grymt envis. Jag var ibland ute och promenerade med henne och då kunde hon helt plötsligt vägra gå. Hon bara satte sig på rumpan och så fick man släpa henne efter sig :).

Så gör Duki också :D
 
Sv: Westietråden!

Har ju glömt att uppdatera i denna tråden att Ian klarade anlagsprovet 9 månader gammal...och om 2 veckor blir han 1 år :eek:

DSC_4915.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Westietråden!

Ang att få bort det röda i skägget så är det bara att torka torka torka. Det är vanligt på skäggiga raser då pälsen inte torkar lika fort och fukt blir kvar längre. Då utvecklas en trådsvamp som sedan kan missfärga den lite. Föna torrt eller ha i potatismjöl när hunden blivit blöt i skägget så ska det försvinna.
HAR hunden trådsvamp (märks då de ofta slickar tassar och har klåda) så ska det behandlas.
 
Sv: Westietråden!

Maya finns inte mer, hon vandrade vidare i somras. Hon är saknad men för mig var det samtidigt en lättnad då jag ansåg att det var hög tid (jobbigt för mina föräldrar att ta det slutgiltiga beslutet).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 522
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 319
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 683
Senast: Toktass
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp