Whamageddon 2022

Rosett

Trådstartare
Blev precis whammad av Musikhjälpen :meh: Intet ont anande bytte jag till SVT2 och vad hör jag?
”Last Christmas …”

Har ni blivit whammade än? :)
 
Klarade mig fram till i fredags. Eller, det var första gången jag tänkte på att jag hörde den, sannolikt har den passerat obemärkt förbi ett flertal gånger innan dess.
 
Har alltid varit fascinerad över hur malplacerade vissa julsånger är när man läser texten. Alltså Last Christmas är en c&w sång i 80-tals popversion. Om krossade hjärtan och svek. Samma sak med Do They Know It's Christmas Time. Som handlar om att medan vi firar jul i överflöd så svälter människor i Afrika ihjäl. Som Bono sjunger, 'tonight thank god, it's them instead of you!' Blir surrealistiskt när det skvalar i köpcentrum medan folk hetsar runt och köper julklappar.
 
Avkomman whammade mig redan i november när hen visade ett klipp från TikTok 🙄

Jag har annars min varmt omhuldade julplaylist, med mest metalcovers på jullåtar och andra varsamt utvalda sånger 😁
 
Blev precis whammad av Musikhjälpen :meh: Intet ont anande bytte jag till SVT2 och vad hör jag?
”Last Christmas …”

Har ni blivit whammade än? :)

Jag som aldrig ser på tv eller lyssna på radio klarade mig tills igår... När någon satte på radion i stallet och det intet ont anande jag hör är Last Christmas.. ogillar den låten nu då den verkligen sätter sig i huvudet som en trasig skiva på repeat. Nu har jag egentligen inte medvetet deltagit i whamageddon. Jag har bara klarat mig pga min ovilja att lyssna på radio när det finns annat att lyssna på.
 
Har alltid varit fascinerad över hur malplacerade vissa julsånger är när man läser texten. Alltså Last Christmas är en c&w sång i 80-tals popversion. Om krossade hjärtan och svek. Samma sak med Do They Know It's Christmas Time. Som handlar om att medan vi firar jul i överflöd så svälter människor i Afrika ihjäl. Som Bono sjunger, 'tonight thank god, it's them instead of you!' Blir surrealistiskt när det skvalar i köpcentrum medan folk hetsar runt och köper julklappar.
Gilla ju Last Christmas men har aldrig gillat Do they Know...
 

Liknande trådar

Tjatter Blev just whammad av SVT som visade jullåtsvideos i Morgonstudion, bla. Last Christmas med WHAM. (Originalet). :mad: Har ni blivit...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 980
Senast: sthu
·
Tjatter Har ni läst om den här tävlingen på sociala medier? Den börjar 1:a december och slutar 24:e december vid midnatt och går ut på att man...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 000
Senast: em76
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 197
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Godmorgon alla fantastiska bukefalister! Jag har legat vaken nu under natten till och från och malt lite tankar. Jag känner att jag...
Svar
16
· Visningar
1 381
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp