Whamageddon 2023

Hjälper inte. jag fattar självklart att det är nån form av lek.
Varifrån kommer det
Det är en internetlek, började för drygt 10 år sedan. Det är en internationell lek alltså..

Och om du förstår att det är en lek, varför kallar du det då "sjukt"?
Jag har inga problem med att man inte tycker det är roligt eller inte vill vara med - men man kan ju chilla lite med reaktionen över vad andra tycker är kul.
 
Klarade mig fram tills imorse då jag råkade höra den på radion. :arghh:

Förra året klarade jag mig ända till julafton så måste ju medge att jag blev besviken idag.
 
Jag deltar inte själv men har tänkt mycket på de som gör det och hur svårt det måste vara för jag har verkligen hört den massor av gånger i år utöver på radio och i Musikhjälpen. I entrén på jobbet, på busschaufförens radio, från bakre rummet av pyttelilla närbutiken, på Postens företagscenter, och så lyckades min chef dra igång den på ett möte i fredags. Bland annat. Kämpa på ;)
 
Om man ska spela på boss level får man lyssna på mix megapol som endast spelar jullåtar från 1 december 😆

Jag gissar på att jag spelar på Novice med att alltid välja P1 och sällan befinna mig i miljöer där det spelas julmusik offentligt. Men jag vill minnas att de nåt år hade Whamaggedon-fenomens-reportage i P1 och då var det kört.

Dock brukar inte min november-december vara helt renons på julmusik. Jag har till och med varit på julbord.
 
I år var det fasen nära, trodde nästan att jag skulle kunna lyckas över julafton - men ack nej. Den 23 december kl 16.34 när bilen startades för en vända till kyrkogården och att tända ljus där, så strömmade de bekanta tonerna ut med full kraft utan möjlighet att stoppa dem. Det var alldeles på slutet på låten, så hade jag bara sysselsatt mig en minut till innan körningen så hade jag klarat mig. Men ändå lite fint att "dö" på väg till kyrkogården ju!
 

Liknande trådar

Tjatter Blev precis whammad av Musikhjälpen :meh: Intet ont anande bytte jag till SVT2 och vad hör jag? ”Last Christmas …” Har ni blivit...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 167
Senast: em76
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 917
Senast: Jeps
·
Tjatter Har ni läst om den här tävlingen på sociala medier? Den börjar 1:a december och slutar 24:e december vid midnatt och går ut på att man...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 997
Senast: em76
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 566
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp