Bukefalos 28 år!

Wiiiiie snigelbebisar!

gul_zebra

Trådstartare
Yey två av mina sniglar har parat sig om jag ser rätt! :banana:
Håll tummarna för att det blir lite ägg nurå :D Kommer visserligen frysa de flesta men en eller två kan man ju behålla :)
 
Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

Fryser in oönskade ägg. L. fulica kan lägga hundratals och är så vanliga så man blir helt enkelt inte av med de... Så jag fryser alla utom 2-3 ägg tänkte jag, så kan råttorna och fåglarna få kalasa på äggen sen :D
 
Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

Åhhh... Vilka lyckliga råttor och fåglar.... :crazy: :crazy: :crazy: :p

Men grattis i alla fall mormor! :D

Hur många olika sniglar har du och hur länge har du hållit på med dem? *nyfiken* Har sett en del foton du lagt ut men inte fått någon direkt överblick över det hela.
 
Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

Oh yes, hoppas på det :D

Har totalt 12 sniglar just nu. Fick första snigeln i Oktober -04 om jag minns helt rätt nu :)
 
Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

Det är olika, Achatinaägg brukar vara ca 4-5 mm, Archachatina brukar ha mycket större :)

Ägg
 
Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

kul med hundratals små sniglar som ploppar upp :crazy:
Äter råttorna värkligen det? uhh..

NagelacksBeroende, jo Kaviar är gjort på rom (fiskägg).
 
Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

Ja :D Men Jag kommer som sagt bara behålla 2-3 ägg så så många blir det inte som får ploppa upp :p

Ingen aning, det är första gången det blir ägg så jag har aldrig haft chansen att prova. Men de äter ju allt så jag skulle bli förvånad om de inte vill äta :D
 
Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

Just nu ja...
Bad mamma att skicka pengara, hade hon skickat pengarna när hon hämtade mig? Nej det hade hon inte :smirk: *suck*
hon har en hjärna av renaste gummi
 
Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

Såhära ser iallafall lax "ägg" ut

kaviar.jpg
 
Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

Haha vad häftiga, de ser ju ut som röda och mycket glansigare snigelägg :D
 
Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

Jo och inte lika äckligt som kaviar!
 
Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

Läste i en Herman LIndqvist kåseri om att de äter snigelägg i frankrike - det är tom dyrare än rysk stör kaviar!
 

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 276
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 632
Senast: Nixehen
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 307
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 660
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp