Bukefalos 28 år!

Wilma är död!!

Sv: Wilma är död!!

jaa, fast det gör inte mina :p gammeltanten hatar den andra så ingen av dom vore lycklig över att vara inne jämt tillsammans.

men det går inte riktigt att jämföra en utekatt med en innekatt, det är helt skilda liv.
 
Sv: Wilma är död!!

jaa, fast det gör inte mina :p gammeltanten hatar den andra så ingen av dom vore lycklig över att vara inne jämt tillsammans.

men det går inte riktigt att jämföra en utekatt med en innekatt, det är helt skilda liv.

Okej. Ja, visst är det skilda liv. Men det ena måste inte vara bättre än det andra.
 
Sv: Wilma är död!!

det beror på individ till individ.
som min raskatt jag hade, jag gjorde allt för att han skulle gilla livet som innekatt.
han var med överallt, i bilen, i båten, på timlånga utevistelser i koppel.. tillåmed på husvisning en gång. alltid nåt varje dag. han hade en kompis som också var innekatt, de lekte och levde rövare hemma. hade världens största klätterställning som de for upp och ner i. MEN, 75% av tiden inomhus ägnade han vid ytterdörren och skrek i högan sky. Det skar i hjärtat på mig att höra hans klagande, så det slutade med att han fick vara utekatt, trots att kontraktet sa att han inte fick... då fick jag helt plötsligt en lugn och harmonisk katt!
 
Sv: Wilma är död!!

Jag har också haft en sån katt, fast hon protestkissade istället. Men dom 2 nuvarande klarar innelivet galant. Drömmen är att kunna ge dom en rastgård, men mer lösa än så kommer jag aldrig ha en katt såvida jag inte bor på en öde ö. Mitt hjärta klarar inte det :p
 
Sv: Wilma är död!!

Det är väl från individ vilket de föredrar. Våra kattor har vi haft som innekattor till de är kastrerade vid 6 månader. Sen de fått smak på utelivet så skulle de inte föredra något annat. Vi kallar på dem varje kväll och varje kväll kommer de in och sussar hos oss.
 
Sv: Wilma är död!!

Det är ju skönt att dom gillar det livet, som jag har förstått det så har du raskatter och det bär emot att släppa ut en massa tusenlappar.
Jag sparade länge till min katt och skulle inte fått tillbaka några pengar om han blivit påkörd eftersom han enligt kontrakt inte fick vara ute.

Måste bara poängtera att jag inte gör nån skillnad på raskatt och bondkatt, mer än att det är en dyrare förlust pengamässigt om en raskatt blir påkörd.
 
Sv: Wilma är död!!

Det är ju skönt att dom gillar det livet, som jag har förstått det så har du raskatter och det bär emot att släppa ut en massa tusenlappar.
Jag sparade länge till min katt och skulle inte fått tillbaka några pengar om han blivit påkörd eftersom han enligt kontrakt inte fick vara ute.

Måste bara poängtera att jag inte gör nån skillnad på raskatt och bondkatt, mer än att det är en dyrare förlust pengamässigt om en raskatt blir påkörd.

Släppa ut en massa tusenlappar :confused: Vad har inköpspriset med det hela att göra?
 
Sv: Wilma är död!!

Måste bara poängtera att jag inte gör nån skillnad på raskatt och bondkatt, mer än att det är en dyrare förlust pengamässigt om en raskatt blir påkörd.

Det är den här inställningen som är så tråkig. Varför skulle en raskatt som man betalt massa tusenlappar för vara mer värd än en huskatt man fått gratis? Skulle någon av mina katter dö så är det inte tusenlapparna jag sörjer utan individen. Jag skulle bli precis lika ledsen om någon av huskatterna dör (som jag fått gratis) som om någon av rexarna dör (som jag köpt för flera tusen). Det handlar inte om att sörja pengar och gör det det så tycker jag inte man ska ha katt öht varken innekatt, utekatt, raskatt eller huskatt..
 
Sv: Wilma är död!!

Och så säger dom att vi raskattägare nedvärderar huskatter? Verkar snarare som om vissa huskattägare nedvärderar oss raskattägare :crazy:
 
Sv: Wilma är död!!

Haukur, Missfideli!

Ni läste inte så noga!!! Hon skrev: Måste bara poängtera att jag inte gör nån skillnad på raskatt och bondkatt, mer än att det är en dyrare förlust pengamässigt om en raskatt blir påkörd.

Var fick ni ifrån att hon skulle älska eller värdera raskatt mer än huskatt? Nu får ni väl lugna er lite och inte börja döma så snabbt!

Jag gissar att hon la till just denna sista mening för att understryka att hon inte värderade huskatter lägre (förutom då pengamässigt-vilket ju stämmer! Det är inte många huskattor som pengamässigt värderas som dyrare än raskattor..). Det tolkar jag som att hon känslomässigt är lika inställt till huskattor och raskattor. Eller?
 
Sv: Wilma är död!!

Haukur, Missfideli!

Ni läste inte så noga!!! Hon skrev: Måste bara poängtera att jag inte gör nån skillnad på raskatt och bondkatt, mer än att det är en dyrare förlust pengamässigt om en raskatt blir påkörd.

Var fick ni ifrån att hon skulle älska eller värdera raskatt mer än huskatt? Nu får ni väl lugna er lite och inte börja döma så snabbt!

Jag gissar att hon la till just denna sista mening för att understryka att hon inte värderade huskatter lägre (förutom då pengamässigt-vilket ju stämmer! Det är inte många huskattor som pengamässigt värderas som dyrare än raskattor..). Det tolkar jag som att hon känslomässigt är lika inställt till huskattor och raskattor. Eller?
:bow::bow::bow:
 
Sv: Wilma är död!!

den är inte ett dugg mer värd än nån annan!
och jag har mina bondkatter vaccinerade, försäkrade, id-märkta och kastrerade.. bara som ett exempel på att jag bryr mig om mina katter..
skulle det hända dom nåt så skulle jag göra allt för att de ska klara sig, vilket jag även hade gjort med en raskatt.

jag förstår ärligt talat inte varför du ser rött, haukur..
 
Sv: Wilma är död!!

En intressant fråga - får man inte ut livvärde på försäkringen på en raskatt om man har den utomhus, ifall att det stod i kontraktet att katten skulle vara inne ? Det låt skitkonstigt i mina öron, det har väl inte f-bolaget med att göra. Eller hur skall jag tolka denna mening:
Jag sparade länge till min katt och skulle inte fått tillbaka några pengar om han blivit påkörd eftersom han enligt kontrakt inte fick vara ute
 
Sv: Wilma är död!!

jag kan ha fattat fel också, det är som sagt längesen jag hade den katten.
och han är inte död än, så jag har egentligen ingen aning om hur det ligger till med livförsäkringen..
 
Sv: Wilma är död!!

Varför då ta upp inköpspriset? Det står att DU inte värderar dom olika nej, men med ditt inlägg kändes det precis som du ansåg att jag gjorde det?
Om inte priset alls har med saken att göra är det väl inte ens relevant nog att ta med i inlägget?

Men vad bra att du inte antog det utan att jag missförstod.
 
Sv: Wilma är död!!

det är ju en klar skillnad på pengar och vilken känsla man har för katten?

har man en dyr katt är det inte bara katten man blir av med. katten är ju det absolut viktigaste, pengarna är väl inte relevant egentligen förutom för dom som kanske inte har råd att köpa en ny raskatt.

jag tror inte att du värderar katterna olika, det var inte alls meningen att det skulle låta så heller.. sorry om du tog illa upp!
 
Sv: Wilma är död!!

En intressant fråga - får man inte ut livvärde på försäkringen på en raskatt om man har den utomhus, ifall att det stod i kontraktet att katten skulle vara inne ? Det låt skitkonstigt i mina öron, det har väl inte f-bolaget med att göra. Eller hur skall jag tolka denna mening:

För att man ska få ut livvärde på en katt som dör i en trafikolycka måste det hela polisanmälas och man måste ha bilens registreringsnummer. Det var iaf vad som gällde hos Agria senast jag kollade. Mao. får de allra flesta antagligen inte ut en spänn.
 
Sv: Wilma är död!!

Jag sparade länge till min katt och skulle inte fått tillbaka några pengar om han blivit påkörd eftersom han enligt kontrakt inte fick vara ute.

Är det uppfödaren som gav dig dem villkoren eller försäkringsbolaget?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Dagbok Idag var jag på julmarknad med en vän. Lämnade av min dotter hos svärmor och åkte småvägar för att hämta upp min vän. Hästtjej som man...
Svar
15
· Visningar
1 902
Senast: em-pirre
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 613
Senast: Crossline
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 339
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp