wow jag har en hybrid...

pernilla_s

Trådstartare
Sett flera annonser om hybridhundar verkar vara nya ordet för blandrashundar :P Jag har blandrashundar och har inget emot dem men det är blandras... Hybrid tja fint ord och modernt. Jag är dock stolt byrackeägare....

Vad säger ni om den nya hybridhunden :banghead:
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Hybrid för mej är en korsning mellan två olika arter.. T ex hund och kanin..

Så nej, jag är också stolt ägare till en blandrashund..:D

Mvh Domino_s
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Det är väl när man påstår att varg finns inkorsat som folk använder ordet hybrid? Just i hundsammanhang alltså.
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Hundhybrider är enbart korsningar mellan tamhund och annat hunddjur, t ex vargen. Vem kallar blandrashundar för hybrider?
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Har ni inte hört det förr?
De menar en hund med lite varg i sig, det kallas hybrid eller varghybrid=P
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Men nu var det inte det TS menade ;)
Utan att vanliga blandrashundar (utan varg i sig för att förtydliga) kallas för hybridhund i försäljningsannonser

Antagligen låter det lite häftigare, ungefär som att i USA kallas det för Designers Breed
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Men nu var det inte det TS menade ;)
Utan att vanliga blandrashundar (utan varg i sig för att förtydliga) kallas för hybridhund i försäljningsannonser

Antagligen låter det lite häftigare, ungefär som att i USA kallas det för Designers Breed

Precis har sett flera annonser på hybridhundar istället för blandrashund som det borde stå :P
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Har ar det jattepoppis att yttra "hybrid vigour" om blandisar. Ska tydligen vara mycket batter an all renras avel!
Har forsokt forklara for de jag pratat med att blandras avel pa daliga individer blir inte automatiskt en friskare hund. En bred och halsosam genpool ger storre chans till friskare djur.
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Jag har sett det på en del amerikanska sidor: en "cockerpoo" eller en "labradoodle" är en "hybrid dog", om de inte kallas renrasiga...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 222
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 890
Senast: Solstig
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 629
Senast: Enya
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 206
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp