Bukefalos 28 år!

WRAS-medlemmar FÅR rida E-klass!!!!

Texaz

Trådstartare
Äntligen är det klart att även WRAS egna medlemmar får tävla E-klass så länge man inte tagit poäng i aktuell gren!:banana:

Efter beslut i WRAS förbundsstyrelse görs följande regeländring som gäller ”E-klass/Provapå-klass (§130):
Tillägg:
” E-ProvaPå tävling/klass är också öppen för medlemmar i WRAS-anslutna klubbar förutsatt att ekipaget ej erhållit poäng på, aw WRAS godkänd, D-, C-, B- eller A-tävling. ”

Exempel:
Ryttare NN, med hästen oo, har vunnit poäng i Trail på D-nivå, och får då inte tävla i Trail på E-nivå(Prova på), men kan tävla i t ex pleasure på E-nivå, fram till dess att ekipaget tagit poäng på nivå D eller högre.
 
Sv: WRAS-medlemmar FÅR rida E-klass!!!!

Det var goda nyheter!!! Många frågar just efter dessa "prova på"-klasser som inte vill rida i D för att de tycker det känns för osäkert (prestationsångest?). Tror det är bra att man kan få testa och känna av om häst och ryttare är redo för D.
 
Sv: WRAS-medlemmar FÅR rida E-klass!!!!

Hur vet man om man har tagit poäng då?
Kan man få poäng även om man bara haft engångslicens vid det aktuella tillfället?
 
Sv: WRAS-medlemmar FÅR rida E-klass!!!!

Om du placerat dig, beroende på hur många som är placerade i klassen, på någongren i D har du poäng. Längst bak i regelboken finns poängsystemet så du kan se om du tar/tagit poäng via placering.
 
Sv: WRAS-medlemmar FÅR rida E-klass!!!!

Hur vet man om man har tagit poäng då?
Kan man få poäng även om man bara haft engångslicens vid det aktuella tillfället?

poäng får du om du blivit placerad, en 1/3 av de startande i klassen får poäng.

det måste väl gälla "egångslicenserna" också?
 
Sv: WRAS-medlemmar FÅR rida E-klass!!!!

Ok, men det var inte så många startande och har inte fått någon framskjuten placering, så jag har inte fått poäng.
 

Liknande trådar

Western Vad kan det bero på att det är så få tävlande på vissa WRAS-tävlingar? Hör att många får ställa in pga detta... Har ni westernvänner...
Svar
12
· Visningar
1 463
Senast: Tender
·
Western Såg nu på wras hemsida att utrustning kan skilja i D-klasserna samt E-klasserna. Är det nytt eller? Har för mig att man måste ha haft...
Svar
19
· Visningar
1 944
Senast: Texaz
·
Western Jag fick en fundering nu i kvällningen angående E-tävlingar. Har själv anmält mig precis till en tävling där E-klasser ingår, blandat...
Svar
14
· Visningar
1 273
Senast: Texaz
·
Western "provapå klass är ämnad för de ekipage som vill prova att tävla westernridning och ej är medlemar i en till WRAS ansluten klubb" Så...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 767
Senast: Lenita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp