Bukefalos 28 år!

wras uppklassning 2010

Sv: wras uppklassning 2010

Fast det går ju knappt att få ihop lag så det räcker till div I & II... Tycker div I kan ligga kvar på B-nivå, och sänka div II till D-nivå. Då har vi både en division med rutinerade ekipage som har tävlingsrutin sedan innan, och en division med nybörjare som vill komma ut och tävla och är med för att lära. När vi försökte få ihop ett lag var det jättemånga som sa att de inte ville vara med efterssom de inte hade tävlat innan och inte kännde sig tillräckligt duktiga/rutinerade... Och det är ju dem vi vill få ut på banan, eller hur?

Precis min tanke !



Tender :
vad har WE med western att göra? det är väl en egen gren med liknelser till trail iofs men inte någon "western gren" ?!
 
Sv: wras uppklassning 2010

Tender :
vad har WE med western att göra? det är väl en egen gren med liknelser till trail iofs men inte någon "western gren" ?!

Jag kan ju bara utgå från min klubb där vi är galningar som åker från norrland ner till grevagården etc... det finns så mycket vilja men inte så mycket att "rasta av" sig på.


Vem har sakt att man inte kan tävla BÅDE WE och western? om fler gillar WE (traildelen dvs) så är väl chansen att trailhindrena sprider sig igenom sverige och de som kanske inte riktigt gillar farten eller något annat går över till western, eller börjar köra både och?
 
Sv: wras uppklassning 2010

Jag kan ju bara utgå från min klubb där vi är galningar som åker från norrland ner till grevagården etc... det finns så mycket vilja men inte så mycket att "rasta av" sig på.


Vem har sakt att man inte kan tävla BÅDE WE och western? om fler gillar WE (traildelen dvs) så är väl chansen att trailhindrena sprider sig igenom sverige och de som kanske inte riktigt gillar farten eller något annat går över till western, eller börjar köra både och?


vem har sagt att man inte kan tävla fler saker? inte jag iallafall... ;)
dock anser jag nog inte WE och Western vara samma sak...även om vissa delar är delvis liknande.
 
Sv: wras uppklassning 2010

*kl*

Kan ni inte samla era synpunkter angående WA i denna tråd http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1035766 ?

Underlättar för mig när jag ska försöka sätta samman ett förslag på hur vi kan göra allsvenskan mer attraktiv:laugh:.

Vore jättesnällt om ni kan fylla på med åsikter så att vi får en bättre WA nästa år!!:idea:
 
Sv: wras uppklassning 2010

Du frå starta i WA på C-nivå tills dess att du klassat upp dig i någon av de grenar som ingår i WA.
 
Sv: wras uppklassning 2010

Du frå starta i WA på C-nivå tills dess att du klassat upp dig i någon av de grenar som ingår i WA.

... och vad jag förstått har man ännu inte börjat räkna poäng inom uppklassningen, va?

För även om jag har ridit B-nivå, och är "rutinerad" (vilket jag egentligen inte är :p) så ligger jag inte på B-nivå i tex Reining och Western Riding, eftersom jag knappt startat de grenarna. Vore det då helt fel av mig att rida i ett DIV II-lag och rida dessa grenar där jag inte har någon rutin? Jag menar, om jag inte rider är det risk för att LillMalin och Mihjo står helt utan lag, och det främjar ju inte WA alls!

En liten tanke bara. :)
 
Sv: wras uppklassning 2010

Angående WA.......

Börjar du rida WA på C- nivå, så får du rida den nivån i WA hela den säsongen oavsett uppklassning.
Förbundet har inte som intention att splittra lag under pågående säsong......

/Mike
 
Sv: wras uppklassning 2010

Okej nu skippar vi luddet!

Fråga: Får jag, som startat på B-nivå förra året, rida Westernallsvenskan DIV 2 i år?

Ja eller Nej?

Har fortfarande fått två svar på den frågan som motsäger varandra, och jag är fortfarande förvirrad! :angel: (Skyller på min naturliga blondhet, eller nåt.)
 
Sv: wras uppklassning 2010

Never mind, vi har beslutat att skippa allsvenskan i år och satsa på Div I nästa år ist :)
 
Sv: wras uppklassning 2010

Hur vet man hur många poäng man har fått?
På något sätt måste man kunna hålla reda på det själv? :d

Mvh Malin
 
Sv: wras uppklassning 2010

Hur vet man hur många poäng man har fått?
På något sätt måste man kunna hålla reda på det själv? :d

Mvh Malin

Det ska visst förbundet hålla reda på, så de kontaktar dig på ett eller annat sätt när man måste klassas upp (om jag fattat det rätt?)
 
Sv: wras uppklassning 2010

Inne i tävlingsprogrammet kommer man att kunna se vad man har för poäng.

/Mike
 
Sv: wras uppklassning 2010

Någon som vet om uppklassningspoängen räknas som innan? D.v.s. att de baseras på antal startande i klassen, och att man ska vara bland den tredjedel som är främst placerad för att erhålla poäng? Eller räknar man på något nytt sätt? Vore bra att veta så att man kunde hålla reda lite själv på poängen och planera tävlingssässongen därefter...
 
Sv: wras uppklassning 2010

Ja det var det som jag funderade på också! :idea:
 
Sv: wras uppklassning 2010

Eftersom det inte nämns något om det i de ändringar som är gjorda så kan vi nog anta att man gör som innan, men jag ska be att det läggs till ett förtydligande i reglerna!!!
 
Sv: wras uppklassning 2010

varför denna ändring kom till var för att det blev ett litet ramaskri bland en hel del medlemmar och för att det dödar tävlingarna i de delar som inte har så tätt med medlemmar. Det finns alltid en anledning till varför man ändrar nåt, de gamla reglerna hann väl knappt vara i 6 månader innan det blev bestämt att de inte var bra, kan minnas fel i den frågan dock.
 
Sv: wras uppklassning 2010

jag förstår knappt vad det är ni pratat/pratar om här hehe, men jag undrar var nästa tävling går? jag vill vara med och tävla i wras igen, sqha krånglar ju så.. ;) mvh Emelie Henriksson
 

Liknande trådar

Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·
Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
698
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 109
Senast: bettysmatte
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 320
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp