Bukefalos 28 år!

yla vid parning ?!??

border_kelpie

Trådstartare
Hej

Är det normalt att tiken ylar och gnäller högljudt under en parning???

har precis sett en video där 2 berner sennen paras och tiken då ylar och gnäller ... ser och låter inte rätt :confused:

men jag vet inte så därför frågar jag er.

Mvh Carolin
 
Sv: yla vid parning ?!??

Hej

Är det normalt att tiken ylar och gnäller högljudt under en parning???

har precis sett en video där 2 berner sennen paras och tiken då ylar och gnäller ... ser och låter inte rätt :confused:

men jag vet inte så därför frågar jag er.

Mvh Carolin

Vissa tikar kan låta ganska mycket. Jag kan ta min egen tik t ex som dansade för hanen...lät honom dansa för henne...stod snällt på egen hand och lät honom kliva upp och in i henne utan ett knyst...men när dom väl satt fast blev hon skitförbaskad och fullkomligt "svor " högt åt honom under hela hängningen (typ 20 minuter) att han skulle kliva av. Det var så dax då :crazy:
Så visst kan tikar låta en hel del under parning.

Vissa kan bli lite oroliga under hängningen och framför allt om det är första gången hon paras.
 
Sv: yla vid parning ?!??

Sjungande tikar är inget ovanligt och innebär på intet sätt att tiken har ont, lider eller på annat sätt mår dåligt. Tvärtom, skulle jag tro...

När min tik parades förra hösten så stod hon och sjöng i örat på min sambo under hela hängningen. Han var förtvivlad över detta, då han trodde att tiken led alla kval, men så snart hängningen var över så var tiken på ett strålande humör och kunde inte sluta vifta på svansen...
 
Sv: yla vid parning ?!??

Då ska du vara med på en basenjiparning, där låter ofta tiken som ett överfallslarm så man har tinnitus efteråt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: Elvasaga
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 367
Senast: AraSlei
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 649
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp