Ytterkläder i torkskåp på förskola

Sv: Ytterkläder i torkskåp på förskola

Där har du nog en stor bov, yttrekläder ska knappt tvättas alls.
Stor boven för vad? Sonens overall är hel (än så länge).

Vi pratar om 2-3 tvättar, med speciellt tvättmedel för just ytterkläder o sen impregnering.

Bra ytterkläder kan bli tvättade flera gånger utan problem men viktigt att använda rätt tvättmedel.
Däremot så brukar billiga kläder förlora sin förmåga o hålla vatten ute efter bara någon tvätt.
 
Sv: Ytterkläder i torkskåp på förskola

Tack äntligen någon som förstår vad jag menar :bow:

Jag har den artikeln någonstans:laugh:.
 
Sv: Ytterkläder i torkskåp på förskola

Vad rekommenderar du för de föräldrar som inte har råd att köpa märkesoverall?

(bara nyfiken!)
 
Sv: Ytterkläder i torkskåp på förskola

Kappahl ( det skrev Brandgul tidigare tror jag ).

Dom fick ju bra i test :)
 
Sv: Ytterkläder i torkskåp på förskola

Den har vi (och den håller torrt trots torkskåpstorkande emellanåt) men jag upplevde det som att Brandgul fiskade efter andra märken. :)
 
Sv: Ytterkläder i torkskåp på förskola

Det som händer är att de tejpade sömmarna kan torka ut och då spelar det ingen roll att overallen håller för övrigt.

Har man inte råd med en bra overall så har man inte, men det kan omöjligtvis vara så att ALLA måste köpa billiga overaller som tål torkskåp bara för att någon overall måste torka i torkskåp.

Någon nämner tidsaspekten och jag kan säga att den är bättre om man slipper hänga in allt i torkskåpet och sen plocka ur. Så att säga att det är specialbehandling som tar tid med overaller som inte får hänga i torkskåp är helt fel. Tvärtom. Man slipper två moment.
 
Sv: Ytterkläder i torkskåp på förskola

Låter som att det vore mycket enklare att bara köra alla kläder på 40 grader i så fall. Så slipper de försöka plocka ut de enstaka plagg som tål 90 grader.

Det borde gå enkelt för förskollelärarna att tejpa för 60 och 90 gradersbiten på vredet så att vikarier inte gör fel.

(men som sagt har aldrig hittat A s overall i torkskåpet och det har aldrig varit speciellt varmt där inne)
 
Sv: Ytterkläder i torkskåp på förskola

Men ännu enklare att inte hänga in overaller som inte behövs torkas... Alltså alla som jobbar på förskola är ju inte inkompetenta idioter som aldrig kan lära sig något nytt och är de det, hade de nog haft problem med vilket jobb som helst.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
913
Senast: Praefatio
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 009
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 968
Senast: Voeux
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 633
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp