Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Jag kan ju lugnt säga att mina två älsta shettisston har fått sina vårkänslor nu. Jag har väntat på det. Skulle longera i dag...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: Axelle
·
J
Träning Hejsan! Jag tycker det vore intressant att få reda på vad ni tycker ang. att titta hästen i ögonen eller ej. Själv tycker jag att det...
Svar
11
· Visningar
1 089
Senast: Juvelflickan
·
Träning Idag fick jag ett hysteriskt anfall över min häst, hon går KANON på dressyren men så fort man kommer ut i skogen så blir hon som tokig...
2
Svar
30
· Visningar
2 358
Senast: linzan
·
N
Träning Min foderhäst sparkar på dörren varje gång han blir lämnad med folk i närheten, går bra när han är själv = tydligt tecken på att han...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: Serendipity
·
P
Träning Jag har en häst, som efter att ha åkt transport problemfritt minst ett par gånger i månaden under flera års tid, plötsligt fick för sig...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Piaff
·
Träning Nu när det var så lerigt så "badade" vi hästarnas hovar när de kom in. Vi gjorde så att vi ställde hoven i en hink och så sköljde vi av...
Svar
18
· Visningar
1 093
Senast: Solvira
·
Träning vet inte vad jag ska göra längre. Har en travare som sparkar när jag ska lägga på täcket... han höll på förra vintern men då var det...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: panzy
·
P
Träning Skulle vilja ha lite tips och råd om hur man vänjer av en häst att gå emot handen. Jag har en nordsvensk travare, som används endast...
Svar
7
· Visningar
1 898
Senast: Cilva
·
I
Träning Tyvärr får jag säga så kommer inte min tränare än på 4 veckor och jag börjar känna lite småpanik. Har problem med att hästen sätter...
Svar
11
· Visningar
1 506
Senast: Iza
·
C
Träning Har köpt en Holländsk häst på 10 år, som kommer hem på torsdag. Vad jag vet om honom är i princip att han har gått som dressyrhäst...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: Grazia
·
U
Träning Jag behöver tips på bra böcker om NH! Kom med förslag!
Svar
12
· Visningar
1 023
Senast: nettan77
·
Träning Liten häst med kort steg, lätt trippig och kort bak. HUR travar man en sådan häst bäst vid hand? Dvs ska man ta lika korta (jobbigt)...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: Spider84
·
R
Träning Hej..första gången man kikar in här *vinkar* Har lite frågor till er duktiga NH-människor Kan ju börja med mina erfarenheter av NH...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Lina_Zacha
·
R
Träning jag undrar va det är igentligen??? :confused:
Svar
4
· Visningar
753
Senast: nettan77
·
Träning Testade igår att göra galoppfattningarna från skritt och inte låta pållan springa in i galoppen. Tre gånger försökte hon rusa in i...
Svar
14
· Visningar
1 112
Senast: Zeli
·
Träning En mer långsiktig sådan. Ibland tror jag att han trivs och ibland motsatsen. Valacken fyller 21 år i april. Vi har ägt honom drygt 3 år...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: yatlah
·
M
Träning Idag lekte vi med hästarna i paddocken. Trampa på en presenning, rulla stora tunnor och hoppa små hinder. Jätteroligt tyckte både vi och...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: tjipp
·
B
Träning Hej på er! Jag kör allt från början annars kan det bli lite komplicerat... Jag hade blivit tilldelad hästen Ulrik på ridskolan och det...
Svar
10
· Visningar
1 678
Senast: B1an
·
T
Träning Vet inte riktigt om denna tråden passar här men...Brukar roa mig med att sitta och kolla in annonser på hästar till salu och satt här...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Spider84
·
B
Träning "inom NH världen betraktar man hästens tuggande som ett bevis på att den tänker och smälter det nyss inlärda, istället för att se...
2
Svar
20
· Visningar
1 712
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp