Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu vet jag inte om tråden hamnat rätt men :smirk: Vad kan en shettis väga? Häst 1. stor, ca 107-108 cm och ganska så smällfet. :o Häst...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: gonkan
·
B
Foder & Strö Vi har fått en läcka i stallet, och måste ta bort allt hö från loftet... Men vi har ingen stans att förvara det riktigt bra... Någon som...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: superstar
·
Hästvård Nu behöver jag er hjälp! En bekants häst, en haflinger dam på 11 år är sjuk, rejält sjuk. Hon slutade äta natten mot fredag, dricker gör...
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: TantEster
·
R
Hästvård Om man misstänker att ens häst ser dåligt vem pratar man med då?Kollar vanliga veteräner sånt eller någon speciell? Rex
Svar
4
· Visningar
744
Senast: Rex
·
A
Hästvård Igår upptäckte jag att min häst visade riktiga tjurminer när jag berörde henne i ena sidan. Hon tjurar ALDRIG för beröring annars (eller...
Svar
11
· Visningar
2 364
Senast: Lejonelle
·
M
Hästvård Är det bra att massera hästen? Hur ofta/länge? När? (efter arbete eller före eller "kall"? Hur? Vad ska man absolut undvika? Tips...
Svar
16
· Visningar
2 175
Senast: Lejonelle
·
Hästvård min häst är död nu. hon vart bara sju år och jag hade haft henne sedan hon var ett halvår... jag hade hand om henne hellt själv i sex...
2
Svar
23
· Visningar
2 891
H
Hästvård Har en liten fråga... Har precis börjat grundvaccinera en häst som kom hem förra veckan. Hon har fått den första sprutan och ska ha den...
Svar
4
· Visningar
676
Senast: Hästbiten
·
Hästvård Är det normalt att en häst bajsar 7-9 högar på en natt? (= ca 14 h)
Svar
3
· Visningar
741
Senast: Magdalena
·
B
Foder & Strö Jag fodrar mina hästar med Hösilage ute i hagen och har så gjort sedan i höstas. Nu i December fick jag tag på ett väldigt fint hö med...
Svar
10
· Visningar
955
Senast: Mynta2
·
B
Foder & Strö Har en bekant som inte hinner med att träna alla sina fullblodshästar själv och vill nu att jag tar över hans träning, vilket jag inte...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö Jag skulle vilja ha lite enkla raka argument för en höanalys. Jag ska försöka övertyga mina blivande stallkompisar att vi ska analysera...
Svar
15
· Visningar
1 010
Senast: Bia
·
E
Foder & Strö Kan någon ge mig lite råd om hur jag ska fodra min 1 ½ åring? Jag ger henne betfor och korn och lite havre. Och kraftigt hö. Skulle vara...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: Bia
·
N
Foder & Strö Ts 73% Smältbart protein 24g/kg foder Energi 6,4 mj/kg foder Kalcium 1,5 g/kg foder Fosfor 1,3 g/kg foder Magnesium 0,5 g/kg foder...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Magdalena
·
N
Hästvård Min häst är svullen runt kotleden, han ömmar inte och är heller inte halt. Är det någon som möjligen orkar spåna kring vad det skulle...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: Wilma
·
Hästvård Hej Ni som har/har haft hästar med snett bäcken, hur har ni märkt att något är fel? Har dom blivit halta, eller kortare i steget, eller...
Svar
2
· Visningar
796
Hästvård Någon som har erfarenhet av kotledsinfektioner, och isånna fall varit med om fall där det dröjt ca ett år elelr mer innan hältan dyker...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: mannes
·
3
Hästvård Gjorde värsta tabben och missade pållens vaccination! Det är snart en vecka sen han borde fått sprutan. Ska ringa direkt på måndag...
Svar
12
· Visningar
1 612
Foder & Strö Om jag har ett ensilage med Ts halt 50% och värdena 5 mj/kg foder 35 g smrp vad skulle det bli om det hade TS på 84% ??????
Svar
2
· Visningar
618
Senast: Welsh
·
G
Hästvård Jag undrar vad det finns för lugnande preparat man kan ge hästen i fodret. Pållan måste tyvärr sprutas inför vissa enligt henne...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp