Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Om man har mycket Mj i sin foderstat men 98% av det kommer ifrån grovfodret (hö och lusern) då spelar det väl ingen roll? Kommer att...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö För att få en bra foderstat så gäller det ju att veta hur mycket kusen väger. Inte så lätt alla gånger! Vilken formel är bäst att...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Hjälp! Sedan förra ponny fick fång av att tappa en sko när det var fruset så.. Nuvarande lilla tös har "perfekta" hovar men är för...
Svar
3
· Visningar
1 058
J
Foder & Strö Prövade idag att ge min häst Ört-musli (från Eggersmann). Det var INGEN hit alls. En annan häst i stallet åt det med glädje, men inte...
Svar
11
· Visningar
874
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Till en travare som ska omskolas till ridhäst? Han är inte tränad alls de närmsta åren utan har gått som sällskap åt en annan travare...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: majola
·
B
Foder & Strö finns det säkert flera trådar om detta men jag undrar lite om en sak. Vi har nästan slut på hö och tvingas ev ge hästarna hösilage...
Svar
1
· Visningar
588
Hästvård Min unghingst, numera valack, blev kastrerad i tisdags och i och med det blev han sövd. Såret ser jättefint ut, han är pigg och glad och...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har några funderingar angående kastrering till er som har erfarenhet av detta. Min pålle blev kastrerad i tisdags och jag är lite...
Svar
3
· Visningar
630
V
Foder & Strö Har en kanske något märklig fråga nämligen om det skulle kunna finnas nåt samband mellan hur mycket hästen skiter och hur foderstaten är...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Gitti
·
I
Foder & Strö Vad bör pållarna ha förutom hö/ensilage? (Förstås beroende på värdet, komplement med kraft ;))Men MINERALER :confused: - hur löser ni...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: izza
·
L
Hästvård Mitt högdräktiga sto vägrar gå ett steg idag. :crazy: Vid utsläpp när de försökte få henne att gå ut gick det inte att se någon hälta...
Svar
17
· Visningar
1 700
Senast: Lilltufsan
·
C
Hästvård Undrar om det är någon här som haft höftproblem på sin häst. Jag har ett halvblod som får kotledinflammation gång på gång. Direkt han...
Svar
19
· Visningar
7 691
Senast: Jen80
·
Hästvård Antiinflamatoriskt? Vilka effekter har ni sett av det? Positiva och negativa? Hur får man tag på det? Ger man det rent eller finns det...
2
Svar
25
· Visningar
3 085
Senast: martha
·
H
Foder & Strö Jag träffade en kille på en foderkurs som talade om skillnader i önskad fiberkvalitet i grovfoder mellan extremt presterande hästar, som...
Svar
14
· Visningar
1 345
Senast: martha
·
Hästvård Förutom B-vitamin och protein, vad finns det mer som främjar pälssättning/fällning? (Jag veeet att B-vitaminbrist aldrig konstaterats...
Svar
12
· Visningar
1 195
A
Foder & Strö Vitlök är ju bra både för och mot det mesta, så därför ger jag det till mina och sambons fyra hästar. Är det någon som vet hur mycket...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: suisyola
·
M
Foder & Strö Ofta ser man inlägg här på foder sidan där man påpekar att hästen bör ha mer eller mindre MJ eftersom hästen väger si eller så mycket...
2
Svar
33
· Visningar
1 984
Senast: Gammeln
·
M
Foder & Strö Hej, kanske kan någon på forumet hjälpa mig med några bekymmer jag har med min Irish Cob kille, ca 575 kg, 10 år. Han äter i nuläget...
Svar
8
· Visningar
701
Senast: alpha
·
S
Hästvård Jeg skrev en tråd her tidligere om at hestene i stallen ikke fikk vann ute fordi vannslangen hadde frosset. Heldigvis kom det mildvær...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: sleepy
·
S
Hästvård Jeg har alltid hørt at hestens tenner skal raspes en gang i året. Men i en ny video (eller var det en bok) som har kommet, som heter...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp