Bukefalos 28 år!

04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Pinkilly

Trådstartare
Ok, nu har vi lagt två trådar bakom oss! Nu matar vi på med den tredje! :D

Jag väntar på filmer! :d
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

KL
Skrev nyss om detta i en annan tråd, men den handlade egentligen om dressyr, så kanske inte får så många svar...

Har en 4åring som är duktig på att hoppa, dock har vi inte kommit så långt att vi hinner kvala genom 3st 1m rundor utan att stressa ihjäl oss. Vår enda chans är alltså bra poäng på kvalitéts. Men har jag fattat det rätt att man i så fall måste betala anmälningsavgift till Championatet innan kvalitéts bedömningen. Att man inte kan anmäla sig efter att man fått reda på om poängen räcker!?
Har det varit så innan också? Kommer någon att göra detta - betala innan kvalitéts (om man inte försökt kvala genom tävling innan - i vilket fall jag förstår att man ska betala innan)? Jag tycker det verkar lite "fult" sätt att få in en massa avgifter - bättre i så fall att sätta en högre avgift (nog för att 800(?) räcker) som man kan välja att betala om poängen räcker och man vill vara med i Championatet. Eller är det jag som är sniken?
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Jag har en fyraåring e. Don Primero -Rohdiamant, hon går nu med föl vid sidan så vi har inte kommit så långt. I september är det tänkt att hon ska börja arbeta igen! Hon rör sig väldigt bra, tyvärr väldigt skarp och inte så bra ridbarhet. Hoppas på att det ska ha lagt sig nu när hon går ute dygnet runt och dessutom har fått föl! Men som treåring gjorde vi det vanliga, hon gick att styra, fattade galopp för enbart skänkel, red omkring i trav och inte så mkt skritt. På hösten efter att hon var betäckt så tömkörde vi bara så vi får se hur det går att sätta igång igen :p
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Hejsan jag har en 04 på foder.Han är en frieserhingst på 4år givetvis då..Han är på foder o jag har aldrig haft en sådan underbar o lätthanterlig unghäst förr.Helt kalas cool o goooo.Hans pappa är kända hingsten jasper 366.Finns filmer på youtube på pappan.Bara älskar denna stora hingst som är bäääääst. hihiiihhi....
Mvh jag
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Är den här tråden också otursförföljd? För i så fall tänker jag inte skriva nåt om mitt eventuella nyförvärv :p
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Nej, nej! Det bestämmer vi ju här och nu att det lämnades när den förra stängdes så kom igen! Är det ännu en 04:a på ingång!?
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Han var maffig! Jag skulle då inte ha velat springa med han där :angel:
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

:angel: Mer info avslöjas under helgen! Men det är ju inte för intet jag skriver i 04-tråden ;)
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

vad roligt med en ny tråd och Chili, denna ska inte vara otursförföljd.

Ni ska få filma på calle sen träningen i tisdags men jag har inte orkat klippa ihop de (är flera hästar som är filmade :p).
Men snart så...snart
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Van Remo fick posa lite i sina nya grejer idag:D dock ingen ridning, bara promenix...:)
21971981.jpg

21972036.jpg

21972122.jpg

21972060.jpg

Bara älskar min stora grabb!:love:
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Spännande! Då får vi vänta och se vad som händer då :)

*kl*

Har precis ridit Saga och det gick kanon bra! I början gick hon och skulle lätta i bak och stutsa lite men har nu kommit på det bästa för att korrigera henne och det är att aktivera mer. Ju mer hon bråkar desto mer har jag aktiverat henne och när hon står emot skänkel/vill slå mot den så tar jag bara tag i mitt (numera) kära fegissnöre och driver på mer och det funkar superbra. När hon märker att jag inte ger mig utan det blir mer istället så ger hon upp! :banana:

Hon börjar bli riktigt duktig på att flytta för skänkeln och vänta på olika sätt och vis :D
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

nu har jag fixat filmen.
emellanåt så hackar de till o de ser ut som man kör den i uptempo :angel: men de är bara min filmkamera som är från stenåldern.

http://www.youtube.com/watch?v=_ON0A44_pS0

Vi värmde upp på den lilla serien som filmen börjar med o vi kommer lagom in när han sätter sej själv i knipa o kliver av lite stort vilket resulterar i att hanriver o blir sur o bockar haha.
men sen flyter de på tycker jag.

som ni ser så ser han inte så rolig ut..huvet rakt fram o lite "stelt" intryck. men han verkar ha sin balans där just nu så han får väl gå där o se stel ut , så länge han hoppar ;)
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Va duktig ni är! Han ser ju ut att komma väldigt fint in på hindren oftast, jobbar han bra med avståndsbedömning eller är det du som sköter det mesta?

Ser himla roligt ut iaf! Längtar efter att vi får börja!
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

jag är ganska kontrollskadad på taxeringsbiten o vill gärna sköta de mesta själv ;)
men faktiskt så är han väldigt lätt att rida på hinder och han tänker absolut till själv.
Försöker lämna över till honom så han ska lära sej av sina misstag och om han är i o river eller trasslar till de så rättar han sej alltid till gången efter. I kombinationer får vi ofta kort eftersom han är så stor o där brukar jag låta honom sköta sej helt själv för börjar jag bromsa i en komb så är de så lätt att han tappar fokus o river.
väldigt bra hoppskalle på honom.
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

*KL*

Utlovar film och bilder efter dagens kommande pass. Tänkte försöka skutta över lite hinder och hoppas på att få med mig en fotograf:laugh:

Håller på att försöka hitta mig en dressyrsadel och det verkar vara enklare sagt än gjort. Inne på min 9e nu. En begagnad Zaldi Atlanta. Tycker att det är svårt att hitta någon bra när det saknas muskler på ryggen. Man vill ju heller inte köpa någon som sitter perfekt nu som slutar passa efter en månad när hon byggt lite muskler. Blir galen på detta-:devil::cool: Så håll tummarna för att Zaldin känns bra att rida it!

Nej nu måste jag försöka sova, arbetsskada att vara uppe vid den här tiden (nattarbeterska;))
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Vill bara klargöra att jag alltså har hemma min 9e sadel att prova, inte att jag redan haft 9 sadlar på henne:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Pengy
·
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 227
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 611
Senast: liiinnea
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp