Bukefalos 28 år!

04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Ja jag kikade på ridtravare först men det kändes inte heller rätt. Det har ringt många med ridtravare men ingen har känts WOW! Och de flesta har stått för långt bort. Så nu faller lotten mer mot engelska fullblod, fördel för de som inte gått löp. Så imorn blir det provridning av just en sådan :)

@ the_connemara: Nej jag får väl uppdatera er ibland om ni av en händelse skulle missa mig på andra forum ;) När det väl blir en ny häst kommer det bli rejäla bildbombningar :D
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

KL

Sitter med en stor latte och en bamsemacka o försöker få upp värmen efter en heldag i stallet. Vädret var helt ok under morgontimmarna o en bit in på fm men sen har regnet bara öst ned. Stackars genomförkylda dottern red först Pompa åt mig på ridbanan och hade sen sin första hoppträning med nya, el rättare sagt nygamla, tränaren. Var lite orolig om det skulle funka då hon satt sån enorm tilltro till gamla tränaren men jag hade inte behövt oroa mig för det gick kanoners. Få slår den ungen på fingrarna när det gäller hoppning men tyvärr tappar hon ibland tron på sin egen förmåga.:confused: Även Pompisen gick jättefint trots att hon ff blir lite "nickig" så fort hon börjar komma i form. Vet inte om det skulle löna sig att longera henne m inspänningstyglar o sas låta henne själv upptäcka att det faktiskt är bekvämt. Vad tror ni ?
Här kommer ett par höstbilder från oss
Bild025.jpg
Bild065.jpg
:love::love::love:
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Ska hålla alla två tummarna för att du hittar det du söker :rofl:
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Idag har vi debuterat tillsammans. Har gått lite blandat fick ett ner i första 1 m och nolla i andra. I första blev hon övertaggad jag red så dåligt och allt blev bara övertaggad häst, så tappade jag båda stigbyglarna efter sista hindret så hon drog iväg som attan, haha så försökte jag hålla mig kvar som resulterade i att jag höll om med sporrarna så det gick fortare, fick iaf stopp på henne till slut då min tränare kom in på banan och skrek "gör en volt och stanna hästen för fan". Till andra tog jag av sporrarna och då gick hon knappt fram. Men men jag får vara nöjd ändå, har inte haft henne så länge och detta var första gången vi hoppade bana tillsammans. För övrigt är hon stencool, min lilla skrutt! Gillar henne super mycket :love: Bilder kommer nog snart.
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Här är en till som försöker hålla värmen, men med godis:angel:
Det har varit skitväder hela dagen, ganska så mkt uppehåll nu på sena eftermiddagen(då vi oxå passade på att rida), men kallt!
Red långtur för första gången idag(skrittade 1 h) & Van Remo var så duktig & var inte alls trött efteråt:)

Van Remo i sitt nya ländtäcke, som självklart skulle vara alldeles för litet det oxå!:mad:
23352019.jpg


Mys innan ridturen
23352021.jpg


Den här bjuder jag på:D
23352024.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Dom ser vi fram emot. Å jag håller med dig, du har verkligen fått tag på en sk-tfin häst.
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

oh gud vilken läckerbit :love:

kl
På onsdag ska Peisan in på kliniken igen, återbesök. Verkar som våran otur inte riktigt vill vända! Börjar tröttna..
Menmen, håll en liten tumme för oss då!

Jag håller en tumme för er alla som rider kvalité osv nu, kommer gå kalasbra!! :laugh:
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

*kl*

Här kommer lite resultat från oss, från gårdagens kvalitet

Det gick inte så där jätte bra, gångartsdomaren gillade inte Toppen alls.:( Han fick bara 7 på skritten, 5 :eek: på traven och 6 på galoppen. Det var lite otur att vi fick komma in samtidigt som en häst med värsting gångarter........ Så vi blev ju jämförda med den.:confused: Jag ska erkänna att jag är besviken, tycker inte själv att han förtjänade så dåligt betyg på traven, hade blivit mindre förvånad om han hade fått det i galoppen för där var han allmänt stelbent och markbunden.

Han växer definitivt, mätte honom för bara några veckor sedan och då tyckte jag inte att han hade vuxit något men nu var han 161 cm.:banana: Vet tyckte dock han var jättefin och gav honom 10 10 med beröm.:banana:

Hoppningen gick bättre och dom gillade honom trots att jag tyckte att han var i och knackade i var och varannan bom.. Fick 7 7 med bedömningen att han var snabb i reaktionsförmågan men rättade sig kanske lite dåligt och var ngt spänd i ryggen.

Exteriören gick ok fick 7 på typ (han är ju lite tjock och ser då väldigt kortbent ut..) 8 på huvud, hals och bål samt 8 på benen.:banana:

Jag är dock jätte nöjd med pållen som skötte sig exemplariskt, var hur cool och snäll som hellst.:love:

Här kommer en lite snuttar från dagen, ni får gärna kommentera vad ni tycker.

http://www.youtube.com/watch?v=F09WBVcBeRA

Nu ska plutten få semester i ca 1 månad så han kan växa i lugn och ro.:idea:
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Han såg otroligt jämn ut i sina hoppsprång.
De andra filmerna du visade innan kvalitén tyckte jag han såg superfin på ut också, så det måste varit ett par riktigt tuffa domare.
Kul att ni genomfört och att det gick så bra! :bump:
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Tycker att han var jättefin. Domarna måste ha haft lågt blodsocker el nåt som påverkade omdömet. Själv är jag helnöjd med min o Pompisens prestation idag. Vi jobbade i paddocken idag också och jag tror aldrig att jag har haft henne så bra framme för skänkeln nån gång. Hääärligt när man får lön för mödan :bump::banana::rofl:
GinneKlart att vi håller tummarna.
 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

På bara några dagar känner jag redan hur han börjar utvecka sin tillit till mig, jätte roligt, fick ju hem honom för någon vecka sedan.
Har ridit ut mycket de senaste dagarna, samt ridit ut innan jag ridit i paddocken, och bara kört gärnet längs en jätte bra väg, och gud vad kul han tycker att det är :D Blir så himla glad!
Här kommer några bilder ifrån idag,
red ut fem, tio minuter, hoppade några språng och gjorde sedan några tempoövningar. :)
Ska dock försöka lära dessa små barn som fotar mig att fotografera lite bättre, och försöka få med hela hästen i bild osv, men här kommer lite bilder klippta från en film, så inte bästa kvaliten, ska se om min mamma eller någon kan ta kort. (Btw så har jag väääldigt korta stigläder på bilderna, i know :o)
Ska dessutom ev. på en allround i Landvetter RS på Tisdag! :)





 
Sv: 04:ornas tråd version 3!

en 5.a på traven :eek: :eek:
Alltså då måtte han ju ha varit halt eller nått.... snacka om skumt.
Såg ju fin ut på filmen. Tråkigt när de blir sådär o jag förstår att du är besviken även om de bara är en bedömning.
Bara att ta nya tag o visa dom på tävlingsbanorna sen :D

Igår var calle o tränade hoppning för vår fälttävlanstränare. Mkt serier o bommar, precis sånt som calle behöver men tkr är sååå jobbigt :p
Hoppade bra o kändes riktigt fin o bättre genom ryggen i sprången igen.

Q gjorde sin andra träning på terräng tillsammans med två andra 4 åringar och han fick gå först på allt eftersom han är så okomplicerad o hoppar allt jag styr på.
Uffe kallade honom för den rutinerade i gänget... 1 träning har vi gjort tidigare haha :rofl:
Uffe klargjorde även att Q kommer bli en tiger i terrängen och att han var för bra för o vara mammas skogshäst. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Pengy
·
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 253
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 611
Senast: liiinnea
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lastnät till bil
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp