Bukefalos 28 år!

04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Jag hoppas på roligare uppdatering.

Drömmer mardrömmar på nätterna om att veterinärerna får söva henne och öppna upp henne för att hitta felen. Hon har pålagringar och avlagringar överallt och det finns inget att göra och så vaknar man upp kallsvettig.

Hoppas på att verkligheten är bättre än mina drömmar.
 
Sv: 04:ornas tråd!

Fy så tråkigt för er! Hoppas att det inte är så allvarligt! vad trist med omkullridningen! kan ju vara nåt som hamnade snett då.. Håll oss uppdaterade!
 
Sv: 04:ornas tråd!

Usch, fy så otäckt, och vad hemskt att hon inte verkar bra! Hoppas att medicinen hjälper, en häst i vårat stall fick oxå Feburol-eller-vad-det-nu-heter, för sin allergihosta, och han blev väldigt mycket bättre av det, man märkte knappt ngnting på honom, endast under extrema förhållanden, såsom dammigt på banan och liknande, så kunde det retas fram igen.
Själv tog jag in Tom från betet igår, nu ska vi köra på tills den 16:de, och sen ska han ut med en 05:a på bete till slutet av augusti. Om maten räcker till dvs.. Har varit o inhandlat sånt idag, till det nätta priset av 1025kr, och det var bara tillskottsfoder, inte hö havre och korn. Men, det är ju barar en droppe i havet när man har häst..

Vad gör ni andra med era nu? Vilar de eller kör ni för fullt? Någon annan från västeråstrakten i tråden förresten?
 
Sv: 04:ornas tråd!

Usch va tråkigt:( håller tummarna för er jag med...

Tom Dooley:
Van Remo har fortfarande semester, men idag hade jag tänkt att ta en miniskrittur, se så att han inte har glömt vad en sadel är:angel::p
 
Sv: 04:ornas tråd!

Min Calle har minisemester nu en vecka sen ska han ridas from helgen o träna för tränaren på tisdag sen blir de vila igen.
Hade egentligen tänkt vila honom 3 veckor sammanhängande men eftersom jag tjatat om denna träning så läre jag kanske rida oxå ;)

Ställde av calle för han verkade lite loj o trött men idag hade han himla bråttom till ahgen o slog knut på sej själv..grabbben är piggelin igen :D
Q vilade rätt mkt i våras så han får fortsätta trimma o framförallt rakheten och kondition. han vill gärna skjuta ut höger bog o in vä bak denlilla latmasken o mamma hinne rinte parera honom så jag får ha honom på träningsläger :D
 
Sv: 04:ornas tråd!

Här helvilas det. Lasse har vilat från 1 juni och jag tar inte hem honom förrens den 8/7. Skönt med sommarbete, tycker både han och jag :angel:
Han vilade även 6 veckor i vintras.

Carisma har ju föl, så det är total vila där ett tag till ;)
 
Sv: 04:ornas tråd!

Var i stallet nu på kvällen & red jättebabyn. Vi skrittade bara 10-15 minuter i skogen, men gud så hääärligt det var, hade nästan glömt hur det var att rida honom!:love: Han var superpigg & busig, men det var sååå mysigt! Men snacka om att det var skillnad att komma upp på honom - han var så smal(bringan) & HÖG jämfört med min andra häst som är lika bred som han är hög.:D

Hade nya utrustningen som vi köpt idag: träns, schabrak, benlindor & sadelpadd.
21716465.jpg

21716466.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: 04:ornas tråd!

Tack så mkt!:laugh: Var lite osäker först, det är alltid svårt med färger till fuxar tycker jag...:p Men va bra att nån mer än jag tyckte att det funkade iaf:)
 
Sv: 04:ornas tråd!

Hittade en till bild från igår... visst har Van Remo blivit liiite sommatjock iaf?...
eller är det bara jag som ser vad jag vill se? ^^
21743085.jpg
 
Sv: 04:ornas tråd!

Kul att se en fux med lite färg på grejerna, i vårat stall kör alla fuxägare med brunt, brunt, brunt.. Snyggt på en fux men ack så trist i längden..
Jag tycker att han ser fin ut om magen, alldeles lagom. Inte bra om de blir alltför tjocka, och jag tycker att han ser proportionerlig ut till resten av kroppen.

Själv har jag varit ut med Tom och promenerat för hand men med all utrustning på idag, som mjukstart.

Efter det åkte jag ut och red på den äldre hästen som jag rider lite åt en kompis, hon har honom uppstallad intill Badelundaåsen i västerås, där finns jättefina ridvägar, och motortrafik är förbjuden, jätteskönt att rida där, dock är det en gånge som man rider i , med tre trådars elstaket på varje sida, för får och shettisar betar av åsen. Och idag hade ett gäng ungar tänkt att de skulle ha mopperace där, de kom i bra fart bakom mig och Winton, och när de såg mig så saktade de inte ner direkt...= JAG ARG!!!!!!!!!!!!!!! Så jag hoppade av hästen innan det hände ngt och klampade emot dem.. Men då var de inte så kaxiga längre.. De vände snabbt om o stack, dock skickade de obcena gester åt mig en bra bit.. Men hallå, tänk vad som kunde ha hänt!! Och eftersom Winton kan sparka när han blir rädd kunde det ha blivit huvudlös förare på en av mopparna.. Fast det var det ju nästan redan, de använde ju inte huvudet i vilket fall som helst...
 
Sv: 04:ornas tråd!

Jaa, jag har ju mest kört på vitt innan, så nu var jag tvungen att göra nåt "galet":p
Näe, inte för tjocka ska de ju inte vara, men det är alltid mysigt med lite sommarmage;):D

Usch va träligt med "moppedisterna", synd att inte alla använder huvudet...
 
Sv: 04:ornas tråd!

kl

Nu var det superlänge sedan jag skrev i denna tråd. Som ni kanske minns blev min lilla Peia skadad för
ca 2-3 månader sen. Hon har varit inne på x-antal undersökningar, rönkten och ja, allt vad de nu heter..
NU äntligen har vi fått svar på varför hon har varit halt till och från och inte blivit bättre med behandlingar.
Hon har dragit på sig en ordentlig sträckning / stukning i höger framben och det har blivit en mindre
blödning i benet som har vandrat lite upp och ner och som inte velat läka ut ordentligt..
Så nu är det vila för hennes del, 110% vila, endast gå till och från hage i 10 veckor framåt, sedan återbesök igen.
Känns jättetråkigt. Tävlings- och träningsterminen för sommar, höst och vinter är struket.
Så även kvalité och mål på championat..

Men huvudsaken är ändå att min lilla tjej blir bra och att hon snart får göra de hon faktiskt älskar, att träna!
Funderingar på att betäcka henne till nästa år är inne nu också, hingstförslag någon kanske? :D
Bjuder på en liten bild så ni ska minnas oss hihi
21746047.jpg
 
Sv: 04:ornas tråd!

Gud så skönt o få reda på vad de var för fel, minns att de kändes rätt nattsvart för dig där ett tag.
 
Sv: 04:ornas tråd!

Har inte sett din häst tidigare, men vad fin hon är! ´Är alltid trist när allt man planerat och hoppats på går i stöpet.. Man jobbar ju så hårt för att det ska fungera med de här stora djuren, lägger ner hela sin själ.. Hoppas iaf att det ger resultat med helvilan nu, sommar sol och grönt gräs kan göra underverk, det har vi fått bevisat i vårat stall helt nyligen. Lycka till, håller tummarna!
 
Sv: 04:ornas tråd!

Riktigt tjusig häst!
jag uppdaterar oxå lite.. Det står överlag väldigt stilll, men igår var en kompis med o filmade lite..
Kommentera gärna..

http://www.youtube.com/watch?v=eSoUVus7jrE

http://www.youtube.com/watch?v=lLVPLtwRotM

http://www.youtube.com/watch?v=JEw6hJdLKao

Jag är besviken, inte en enda kommenter på mina filmer? Nåt kan ni säga nån iaf?*ler* Gillar även negativ kritik.. Alltid bra.. Vi har MKT kvar att jobbz med, men kul iaf o få se oss på film..
 
Sv: 04:ornas tråd!

Men gud vilket fint kort! :)

KL

Ville bara medela att jag är väldigt stolt över min pålle idag :) Hade tråkigt nu ikväll så jag cyklade till stallet och tänkte pyssla lite med pållen och hitta på nått. Så jag tog med en gammal pressening och traskade ut i hagen. Snacka om att man fick en nyfiken följeslagare... :-P Jag lade ut den på marken och sedan la ja på två stora grenar på var sida så att den inte skulle blåsa iväg. Pålle var inte sen med att undersöka vad det va för en tokig sak som prasslade och hade sig..hihi! Efter 5 min hade han traskat över den, hoppat över den och grävt på den. Efter mycket beröm och godis tog jag honom i grimman och ledde över honom ett par gånger bara för att se att allt funkade. Det fick räcka tänkte jag och vek ihop presseningen, men det tyckte inte pålle och ville kika mer, så efter 1 min till så låg den på hans rygg också. Snacka om stolt matte, han som brukar va så skvittig och rädd för allt. Nu var han bara nyfiken!
 
Sv: 04:ornas tråd!

Hon är lika fin som vanligt tycker jag, helt underbar :love::D

Kan du inte berätta lite mer om hur det går och hur planeringen ser ut då, länge sen man hörde nått från er!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 917
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 130
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 804
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
537
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp