Bukefalos 28 år!

-04'ornas tråd Edition 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

Jag sitter för tillfället vid en värdelös dator, som knappt klarar av att visa film så ha överseende med det ;)
Men hon ser ut att kunna hoppa bra (speciellt bak) men det ser trångt ut, språngkurvan blir lite sen?

Jag vill också löshoppa!
Men jag har inte tänkt att lösa anläggningskort på ridskolan i år (nu rids hon lite, och då bara skritturer, utan hon tömkörs mest.. känns inte så värt att slänga ut massa pengar för att kunna löshoppa :p, sen har vi förhoppningsvis ridhus på gården nästa vinter).

Våran tömkörning gör verkligen skillnad!
Till skillnad från Flammans mage så minskar Sixts ;)
Hon är mycket mer lättmanövrerad från ryggen, går fram där jag vill utan att jaga upp sig lika mycket (kan till och med se kompisarna i hagen och ändå gå dit jag vill).
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

Jo visst är det trångt. Men det är som Misan sa (vår lärare i löshoppning)

"Man kan inte länga i all oändlighet, de måste lära sig att själva backa av".

Det liger nämligen på 7,50m och längre än så vill man ju inte dra ut det. Att pålle inte själv inser att en växel lägre skulle göra livet mycket enklare underlättar ju inte heller :angel:

Men det kommer nog med rutinen tror jag, blir hoppträning uppsuttet på fredag och banträning på söndag - så ligger i hårdträning nu.
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

Det kan ju upplevas som lite trångt när de kommer med fart och stor galopp, men helt rätt att de måste lära sig backa av lite också :laugh: Tyvärr får man ju inte gå och dra ut kombinationerna på tävlingarna :D Vad gäller pisken så är åtminstone Akilles sådan att när han väl fattat vad som ska göras och förstått att han inte få byta varv som han vill så behövs den inte. Sist vi löshoppade var jag ensam och behövde bara använda rösten för att stanna och driva igång honom på nytt.

Såg roligt ut, längtar tills min ridbana tinar fram så att Akilles kan få löshoppa.. Eftersom min mage lär vara rätt stor till våren så räknar jag med att löshoppa en gång i veckan, så att han får stimulans med minimal ansträngning från min sida (och maximal från husses som kommer få bära fram allt :angel:)
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

Haha, nä det hade ju varit en syn om jag kom in på tävlingsplatsen och började länga allla kombinationer med 1-1,5 meter :D

På fredag kommer det bilder på uppsutten hoppning också, då ska vi träna :) sen ska vi vara med på en banträning på söndag, hittar jag fotograf blir det bilder då med
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 296
Senast: hastflicka
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 507
Senast: cili
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 528
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp