Bukefalos 28 år!

-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Då kan man undra vad hon satt på DÅ?? :p
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

hahaha jag må kanske vara lite konstig men jag skulle lätt kliva upp på din häst.. enbart för o utmana ödet:D
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Kl
Hej igen! Följer tråden men har inte skrivit på ett tag. Efter 7 veckors ägande av ponnyn så gav vi honom lite vila. Hade ju ridit/tömkört ganska intesivt och byggt upp konditionen. Han har ju aldrig varit riktigt regelbundet riden någon gång, inriden som 4 åring då han utvecklades väldigt sent också.
Vilan passade ju även bra då jag jobbat mycket och denna kyla med halka som slog till dessutom:eek:

Nu har han vilat 4 veckor och vi har bara ägnat oss åt lite promenader och massor av pyssel. Märkte ganska snabbt att han blev rastlös dock, grinig till tusen och kunde helt plötsligt inte stå still i stallgången:mad:. Jobbig på vår andra ponny i hagen och väldigt dominant. Men vilan blev ändå så pass lång pga av en tappsko dessutom.
Men i lördags sadlade vi på igen och skrittade ut:) Och idag märkte vi skillnad i stallet! Glad ponny som stod avslappnat och var trevlig:bump:

Började nästan tro det var ett monster vi köpt!

Har även börjat klickerträna för att stimulera honom och jisses vad han fattar snabbt:idea: Är van att träna hundar med klicker och denna pålle fattade på nolltid vad jag ville. Får se hur långt man kan komma med det, han är smart ponnyn:rofl:

016-5.jpg


Calle med lillhusse som är lite smårädd för hästar. Det är så här han ska uppföra sig men inte alltid gör...är väldigt frustrerande ibland...
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Nuuu tycker jag att ni är lite taskiga mot min häst här ;) :D
Vet bara att hon ridit/utbildat en arab och ett fullblod innan, så känsliga hästar är nog hennes grej ;)
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Haha, jag lovar att hon skulle sköta sig så fantastiskt bra - bara för att jag skrivit här hur jäklig hon kan vara och för att hon faktiskt har såna dagar också :p
 
Senast ändrad:
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Nääää det är inga fel på din häst! :) Det var mest ryttaren jag tänkte på, att om hon sitter kvar på en helt främmande bushäst - vad har hon då ridit innan när man har så lätt för sig :D
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Det är många fel på min häst :p

Julaftonsritten bestod av härliga stegringar för att jag la emot skänkeln och totalryck för att jag använde tyglarna :bump:


Och vet ni vad?
Jag står i valet och kvalet om ännu ett stallbyte.. :(
Det kom en ny häst till stallet förra veckan, en betäckande valack.
Verkar inte som om övriga är så pigga på separata hagar, och då finns ju inget val.
Och stämningen känns sisådär, iallafall kring mig :(
Jag måste vara oerhört besvärlig att dela stall med.. :cool:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Jag skulle aldrig utsätta mitt sto för betäckande valack.
Är alldeles för stor skaderisk på både sto o valack.
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Jodå, jag är bittert medveten om detta :cool:
I förra stallet tvingades hon gå tillsammans med en, annars skulle övriga i stallet inte ta ut/in/ge min häst mat..
Well well, allt som hände där är historia.
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Inget jag hade velat vara med om heller. Min käre vallack är ju ett smärre elände, misstänker att han mycket väl kunde tänka sig att klättra - och vallacker är han ranghög och faktiskt ganska elak mot. Får hoppas att hans kompis lever i evighet så att jag aldrig behöver försöka hitta nytt sällskap åt honom!
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Sixten är en sån häst som får i princip vilken valack som helst intresserad :cool:
Men!
Mötet gick bra, till våren ska hästarna gå i sto- respektive valackhage!
Nu går dom 4 + 4.

Och.. jag fick ett riktigt mysigt mail, har hittat en tjej som gick på skolan där Sixt är uppvuxen - och hon mailade lite bäbisbilder.

untitled3.jpg


untitled-2.jpg


untitled2.jpg

Att någon kan vara så söt! :love:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

*kl*
Årets sista dag blir en sammanfattning från Pärlan och mig.

Pärlan har haft 5 härliga veckor ledigt och säkert växt 10cm på höjden och 1meter på bredden :D

I höst tog vi allafall steget fram som jag väntat på så det känns skönt och den välbehövliga vilan har kunnat ske med gott samvete :)

I övermorgon sätts han igång igen mot nya äventyr 2011

31302761.jpg


31756497.jpg


31747999.jpg


Gott Nytt År från oss till Er alla i tråden :)
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Supersöta bilder! :laugh:

Kl

Jag och Flamman önskar Gott Nytt År till er med!

2011 SKA bli året då vi debuterar på tävlingsbanan :devil:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Gott nytt år!


Tssss, Sixten blir inte 7 förren i maj! :D

Aida: Samma här, nu jäklar ska djuret ut på banan :devil:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Eller hur! Då hade de ju hela livet framför sig ;)

Sinfonie: Akilles blir 7 "på riktigt" i april. Och gammelhästen som numera räknas som 20 (:eek:) fyller i juni. Sådeså :D
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Ja nu jäklar får vi ta och peppa varandra! :laugh:
Jag ska testa en ny sadel till veckan, en hoppsadel faktiskt... hoppas och tror att en sådan är lättare att passa in som hon ser ut just nu. Vi behöver bygga upp lite manke och bog innan dressyrsadeln ligger där den ska (kanske jobba upp magen lite mer också :p).

På tisdag kommer äntligen hovis och då får vi snösulor på, funderar på att sätta på bakskor också, för just nu är det rätt isigt på vägarna runt omkring och jag vill inte att hon går och spänner sig (eller värre). Innan det började töa så var det perfekt med packad snö på vägen.

Jag är lite anti mot att motionera i djupsnö, speciellt när de är otränade. Men idag fick hon röra sig lite på linan på banan (tog oss inte ut på vägen pga ovanstående anledning), vi höll oss där det var otrampat sedan innan och inte allt för djupt. Sen fick hon inte trava mer än ett varv i sträck och vi höll på i max 5 min i varje varv. Men det är ju onekligen väldigt kul att titta när de travar/galopperar i djupsnön :d

Annars så har vi haft riktig vårkänning här idag, sol, vindstilla och runt nollan. Heeeelt underbart! Flamman fick vara täckeslös ett tag i hagen, mys!

DSC049361.jpg


Hela huvudet i balen
DSC049551.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 392
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 386
Senast: Stereo
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 644
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
937
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp