Bukefalos 28 år!

07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sassiball Vad jag känner igen mig, jag är inne i en klappa hästperiod.

Hästen själv är inte bättre, han är så sommartrött att han knappt vill röra sig framåt. Så vi peppar inte direkt varandra.

Men i förrgår testade vi iaf en hoppsadel som passade. Så jag funderar på att köpa en sådan när jag får lön :)
Jaså är han trött, ja det är inte konstigt i denna värmen som varit. Nästan skönt med lite regn idag, i alla fall här.

Vet du varför du känner att det inte är jättekul just nu?

för min del är det väl det här med skadan som verkar lite långdragen. Ush har så svårt att se någon vettig framtid med häst. För något, några år sen tänkte jag att jag är helt nöjd med mitt hästeri om jag liksom har någon storhäst och någon ponny. Kanske komma ut på några tävlingar varje år och sakta utvecklas i egen takt. Skogsmulla och rida lite hemma för skojs skull har aldrig gjort mig nöjd eller vad jag ska säga, ska jag rida vill jag utvecklas, annars kan det vara. Men just nu känns det bara jobbigt, som ett tvång.
 
Jaså är han trött, ja det är inte konstigt i denna värmen som varit. Nästan skönt med lite regn idag, i alla fall här.

Vet du varför du känner att det inte är jättekul just nu?

för min del är det väl det här med skadan som verkar lite långdragen. Ush har så svårt att se någon vettig framtid med häst. För något, några år sen tänkte jag att jag är helt nöjd med mitt hästeri om jag liksom har någon storhäst och någon ponny. Kanske komma ut på några tävlingar varje år och sakta utvecklas i egen takt. Skogsmulla och rida lite hemma för skojs skull har aldrig gjort mig nöjd eller vad jag ska säga, ska jag rida vill jag utvecklas, annars kan det vara. Men just nu känns det bara jobbigt, som ett tvång.

Nej det är inte konstigt, en annan håller ju på att smälta bort i värmen.

Jag tror det beror på att jag inte har haft tid att hålla igång och träna. Jag behöver det för att hålla igång motivationen sen har det varit lite stressigt med skolan i vår och lite oro över att skaffa jobb. Men jag får väl se hur det blir nu med flytt av hästar och det nya jobbet som börjar i augusti. Ska försöka att hitta en bra rutin så att vi får upp lite kondition båda två :)

Får hoppas att du får bukt med hennes snedhet och att hon inte är halt igen.
 
Köpt ett nytt träns idag också, ett Sunderland från Hööks. Köpte även deras pannband med vita pärlor:)
11703172_10206039131009233_2093228975132677949_n.jpg
 
Nej det är inte konstigt, en annan håller ju på att smälta bort i värmen.

Jag tror det beror på att jag inte har haft tid att hålla igång och träna. Jag behöver det för att hålla igång motivationen sen har det varit lite stressigt med skolan i vår och lite oro över att skaffa jobb. Men jag får väl se hur det blir nu med flytt av hästar och det nya jobbet som börjar i augusti. Ska försöka att hitta en bra rutin så att vi får upp lite kondition båda två :)

Får hoppas att du får bukt med hennes snedhet och att hon inte är halt igen.
Åh vad kul med nytt job och sen flytt av hästar, ja det innebär säkert ett lyft för dig :)
 
  • Gilla
Reactions: oxo
Köpt ett nytt träns idag också, ett Sunderland från Hööks. Köpte även deras pannband med vita pärlor:)
11703172_10206039131009233_2093228975132677949_n.jpg
Vad ni handlar i denna tråd :) Fortsätt med det!

Lilla GP har mest ärvda saker, sadeln köpte jag visserligen till henne, en asgammal sak begagnad. Men tränset ärvde hon från min förra häst, likaså benskydd, schabrak, täcken ja det mesta. Har tom borstar kvar från 80- talet som jag använder lite då och då.
 
Jag är inte heller på topp motivationsmässigt och nu tänker jag inte ens låtsas som det. Antagligen känns det så här för att jag har feber och är sjuk men jag var typ en halv sekund från att få ett utbrott när C återigen larvade sig på hemmabanan. Förstår att han är trött på den men det blir ingen uteridning utan sällskap och de andra i stallet kommer inte hem för än i morgon kväll. Det är tur för honom att han verkar tycka att det är kul med utflykter för jag funderar på att åka till grannstallet med honom i morgon och miljöträna lite om det regnar... Och om jag är frisk. Annars får han några dagars vila i stället fram till attvi ska till vet på mån...
 
@sassiball Haha, ja, men när saker och ting inte går så himla bra funkar det att shoppa sig lite gladare:p. Har fö även köpt en cykel, har en svag, men dryg uppförsbacke till stallet och det är pinsamt vilken träningsvärk jag får av att cykla den korta biten:D.
 
Har ingen bild på mitt ekipage som drar iväg till sommarhagen varje morgon o kväll, men det är en gammal rostig herrcykel och så en cykelvagn i den som dottern åker i. Om hon eller jag ska rida har vi sadel o borstar i cykelvagnen så gör vi iordning hästen där. Lite mysigt och påminner om min egen barndom.

Nu en period har jag även setts cyklande med en lie, en räfsa och en högaffel i cykelvagnen (då är inte dottern med) kan ju inte se klokt ut men jag har inte hört några rykten än i alla fall. :laugh:
 
Senast ändrad:
@sassiball Du får prova lite shoppingterapi;). Det är alltid kul att prova nya grejer så då vill du kanske rida lite mer! Min motivationsnivå är inte på topp, såklart pga hosta och eländet med Juno. Men känner att det väl får gå, nån gång släpper väl proppen och då går det bra istället. Allt i livet går som i vågor, det är bara att härda ut det dåliga så kommer snart det bra också:). (...och JA detta är min livsfilosofi jag lever efter, stick inte hål på min bubbla, gillar den!)
 
Ja det låter som en bra filosofi , ska anamma den tror jag :)

När jag ser mina hästar i hagen så tror jag ändå att de lever ett härligt bra liv, och det gör mig lite glad i alla fall, trots att GP inte är helt ok.

@Amanda_F hoppas du snart är bra igen, är ju så tjatigt att vara sjuk.
 
Vad tråkigt att det är så många som är oinspirerade. Men det är ju drygt när man har skadad häst eller mycket annat eftersom häst tar så mycket tid.

Själv har jag bestämt att efter det som hände med Joline så ska jag ta ännu mer vara på tiden med Divan och verkligen träna mycket och lägga mer tid för att nå mitt mål. Jag SKA fanimej sätta bytena i höst, tävla MSV B i vår och sen MSV A nästa höst. Tänker att nu har jag haft tillräckligt med otur med en oridbar häst december-april och en häst som dog. Förväntar mig att allt kommer gå som på räls nu :p
Annars jävlar.
 
Ja det brukar ju räcka.. :D



Det är ju för att ni bara är dressyrnissar här ;)

Gör som Gabbi ! Se så ut och hoppa och rid terräng nu! :love:

:D

Ligger mycket i det du säger, hoppning är roligare, eller i alla fall mer spännande, mer som kan hända.

Har ju mitt halvblod som är trevlig att rida men vet inte om hon är någon vidare hoppare, då är GP betydligt bättre.
 
@sassiball Förstår mkt väl att det är oinspirerande med GP. Men Fendi då? Det är väl inget som hindrar att du tränar med henne?
Jag blir också helt sjukt oinspirerad av att bara lulla hemmavid. Att ha en häst till hade varit guld då har man ju oftast nån ridbar...

@Fiorano Jag har ju också nån sån där tanke, att efter ett visst mått elände ska man få medgång bara för att det är nån sorts lag om rättvishet i livet. Dum som jag är tror jag fortfarande på det :o Men om det nu är så då jävlar kommer jag att nå landslaget när det väl släpper :cautious:

@oxo Spännande med nytt jobb. Vad är det för nåt? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 600
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 489
Senast: Hazel
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
18 829
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 182
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp