07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@fio Ja, precis. Hon är ju känslig. Och så blir jag spänd för att jag är rädd att det ska bli dåligt, och då är det typ kört.
 
Många funderingar nu på hur jag ska göra med Grand Prix... blir tokig på allt funderande. Jag tycker hon är för frisk och pigg och levnadsglad för att dömas ut, det känns inte rätt. Samtidigt vet jag inte om jag orkar ett år till av rehabilitering och igångsättning. Det är ju sååå jobbigt.
Jag har känslan av att hon inte håller för dressyrträning men fungerar att rida rakt fram på, utan för höga krav på att hon ska trampa under sig.
Så då brottas jag med tanken på att behålla och själv hålla mig till att rida ut mest, och förlika mig med att det inte blir någon träning/tävling med henne. Rent tidmässigt borde det passa mig utmärkt, med småbarn och allt. Men för själva hästintresset/ridintresset så är det ju döden.

Usch så svårt! :(
 
Jag red för första gången efter behandling igår och det gick ok. Han är verkligen både rolig och svår att rida. Svår för att han lätt krullar ihop sig och släpper stödet och rolig för att han är mjuk och följsam, och positiv! Så skiter jag i vart huvudet är så är allt frid och fröjd... Ska nog tömköra ute idag i stället för att rida. Känner mig inte alls på topp, utan vill helst bara sova resten av dagen. :(
 
@sassiball synd att ni bor så långt från kliniken där C blev undersökt, den veterinären ser verkligen allt. Jag kan kolla om hon har andra kliniker i Sverige som hon besöker. Hon är tyska men kommer dit sista veckan i mars då vi ska på återbesök.
 
Jobbar denna lördagen och söndagen men för att vara en "sådan" helg har hästarna gått väldigt mycket ändå ..Igår var min kompis och medryttare här och testade Bellona lite på banan. Har bara ridit henne i skogen innan. Jag gav lite små tips i hur jag brukar tänka mm.
Kan säga att hon fullkomligt avgudar min häst. Det är ju roligt:)!
Idag red vi ut och jag hade 06-an. Inte utan att man dreglar längtansfullt på Bellona som mjukt travar på i härlig takt istället för lilla Loppan hade mest myror i baken eller något.
Tog vanligt tredelat vilket ofta funkar men inte när hon är sådan här..
Försökte ändå bara rida och inte bry mig.

Galopperade mycket och jösses vilka rejäla bockningar hon la av. Nästan så jag höll på att flyga.
Mycket galopp och överlag friskt tempo, väldigt härligt även om min röda springare för dagen var minst sagt oregerlig:devil:..

Dessutom är det skitskoj med lite "vuxensällskap" ibland i stallet!
Nu måste jag till jobbet.
Delade turer suger men jag överlever denna gång och har ju superenergi.
 
Idag kunde jag inte låta bli att prova rida på Barb. Nu när Indra står på box rör hon sig inte alls i hagen och snoret har då ändrat konsistens till att bli tjockare. Och det känns ju inte så bra. Så tänkte att hon skulle få jogga sig lite varm och hosta upp lite slem. Hon hostade faktiskt mindre än väntat, även om det blev en del. Hon var helt sjukt pigg och verkade så himla glad att äntligen få göra nåt :D.

12821456_10207613776734392_5550450011400022631_n.jpg

1511383_10207613781374508_8272166655790510864_n.jpg

3384_10207613783254555_3991346468469005629_n.jpg

734_10207613787414659_4371783330693979963_n.jpg
12814672_10207613787854670_8835762485488838280_n.jpg
 
@Novali01 jag tänkte mest att vilka sadelmärken har sin egen padd liksom ?
Ang padd och proffs så har väl de flesta hoppryttare padd men nog är det flera dressyrproffs som inte har det ? Patrick och Adelinde tex .Sällan sett dem använda padd . Men iof brukar jag inte notera vem som har/inte har osv så mycket rent generellt .:p

Fast det är väl typiskt MH? Hon vill ju ha kontroll över materialet som används så det blir som hon tänkt sig. Och ang paddar så ja, det är ju hoppryttare som mest använder det o vill du sälja sadlar så får du nog snällt sälja paddar också, sen om de behövs eller ej är en helt annan story.
 
@Charlotte1975 jo såklart var det en generalisering från min sida men tempur/"rymd" material är inte nytt på marknaden och borde inte betinga det priset. Och ang vad jag anser är löjligt dyrt är schabrak. HUR kan det kosta mer än max 400 för ett schabrak? Obegripligt.
 
Idag var dag två på inomhusterrängen. Idag fick hon åka smalt och vi gick in och ur släpet några gånger innan vi stängde, passar på att träna lite när man har det framme.

Idag var hon fin på framridningen, blev sen lite trött på slutet, och då gräver hon ner näsan och ser inte hinderna, och det blir helt omöjligt för mig att se avstånden, väldigt otäckt! Men vi håller oss till små hinder och jobbar på. Fick några riktigt fina språng idag, som tyvärr inte kom med på film. Det är lite vingligt ibland när vi inte är helt överens om vilket håll vi ska, hon flyttar över mig på vänstersidan hela tiden.







Film från framridningen:

Hoppar bana på slutet, några vingliga anridningar och nåt otäckt språng.

Travar av:
 
Galoppfattningarna gick förresten mycket bättre idag, men jag är inte helt kompis med sadeln, jag kan absolut inte sitta ner i den.
 
@Marvin Tycker att Ritan ser mycket bättre ut än jag förväntat mig av din beskrivning :p. Har du ens haft henne en månad? ommer bli bra det där, men ta det lite piano bara:).
 
@Marvin Tycker att Ritan ser mycket bättre ut än jag förväntat mig av din beskrivning :p. Har du ens haft henne en månad? ommer bli bra det där, men ta det lite piano bara:).

:p
Haft henne 3 veckor.
I morgon blir det skritt och så tänkte jag prova att tömköra på tisdag. Sen är jag på kurs igen ons-fredag, så då får hon vila ons, tors och så rider vi ut nästa helg igen. Hon har blivit tokpigg av att vila, så det känns som att hon behöver gå, samtidigt som jag är rädd att ha sönder henne.

Åkte och pussade lite på Chatsi idag, hon har varit nybörjarhäst kompisens sambo, han red för andra gången i sitt liv igår, och idag skrittade de ut en timme i skogen. :eek:
 
:p
Haft henne 3 veckor.
I morgon blir det skritt och så tänkte jag prova att tömköra på tisdag. Sen är jag på kurs igen ons-fredag, så då får hon vila ons, tors och så rider vi ut nästa helg igen. Hon har blivit tokpigg av att vila, så det känns som att hon behöver gå, samtidigt som jag är rädd att ha sönder henne.

Åkte och pussade lite på Chatsi idag, hon har varit nybörjarhäst kompisens sambo, han red för andra gången i sitt liv igår, och idag skrittade de ut en timme i skogen. :eek:

En häst går bara sönder om den pressas för hårt.
Vilken inriktning har du valt, hopp, dress el fälttävlan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp