Bukefalos 28 år!

07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Shudde även jag fattade vad du menade :)

Min vill helst inte gå fram ute öht :p Men när han slutat fjanta sig traskar han på rakt längst vägen :)

Tömkörde idag. Fasiken vad kul det är! Jag har inte riktigt hittat motivationen för att rida men tänker att den kommer att infinna sig när jag tittat på dressyr finalen på GHS. Tills dess är det ju bra att pålle kommer igång så att han inte får en chock när min motivation kommer tillbaka :D
 
Mina hästar går nog fram rakt sas hyfsat av sig själva. Främst 06:an. Bellona kan vara mer i fokus på annat utan att för den sakens skull vara skvättig.
Loppan 06:an gick jag ju ut på promenad rätt mycket med som bebis. Vet inte om jag tror det spelar in men hoppas det då jag behöver motivation att göra samma med fölungen.
Igår red jag ut med en väninna. Hon tycker så mycket om Bellona. Duktig och så vidare men lite ringrostig.
Men idag får hästarna stå. Tappsko på fram nu och dessutom blötsnö:(..
Blev mindre ridning än jag önskar denna veckan, tyvärr.

Tänker som så @Marvin att din Rut säkert blir bättre på att hålla raka spåret ju mer du har ridit. Ni har ju faktiskt inte känt varandra så länge:).
 
Mina hästar går nog fram rakt sas hyfsat av sig själva. Främst 06:an. Bellona kan vara mer i fokus på annat utan att för den sakens skull vara skvättig.
Loppan 06:an gick jag ju ut på promenad rätt mycket med som bebis. Vet inte om jag tror det spelar in men hoppas det då jag behöver motivation att göra samma med fölungen.
Igår red jag ut med en väninna. Hon tycker så mycket om Bellona. Duktig och så vidare men lite ringrostig.
Men idag får hästarna stå. Tappsko på fram nu och dessutom blötsnö:(..
Blev mindre ridning än jag önskar denna veckan, tyvärr.

Tänker som så @Marvin att din Rut säkert blir bättre på att hålla raka spåret ju mer du har ridit. Ni har ju faktiskt inte känt varandra så länge:).

Det låter kul att rida ut med en kompis :) saknar det lite ibland. Mina systrar red ju förr med det är så komplicerat när de kommer och hälsar på, svårt med barnvakt och så så det blir liksom aldrig av.


Satt och drömsurfade lite... gick in på GP:s uppfödares gamla hemsida, hon hade en uppfödning som hon kallade Crossroad, det var korsningar mellan frieser och P.R.E bla annat. Finns lite filmer där på GP som föl och unghäst och även hennes halvsyskon. Kul att se och att hemsidan finns kvar trots att hon inte har hästar längre.
 
Vad hände med våren? 1dm blötsnö har kommit här under natten och det verkar inte sluta vilja komma:wtf:

Hade iaf ute en tjej för att kolla om hon kan vara medryttare. Inte optimalt underlag för provritt men tjejen har potential hon är inte så gammal, så vi ska testa en period nu och se. Jag hoppas att det kommer att fungera :)
 
Jag red på långtur med Ariel igår. Generalrepetition inför tävlingen och nu är vi strukna. :crazy: Hon tyckte INTE det var skoj, eller det var roligt de första 7 km... Sedan fick vi sällskap och då blev det dötrist och hon släpade sig fram i långsam skritt. :arghh:

Så nu får hon som hon vill. Hon får väl bli ridbanehäst då. :meh: Visst kommer vi rida ut en hel del och köra också för den delen, men tävlingsmässigt nöjer vi oss med hoppning och dressyr. Hon är iaf nöjd...

Igår efter en ordentlig rullning i snön:

160305_003_56dc3671ddf2b34f9929ae0c.jpg
 
Vi har haft halsfluss här och det hela kulminerade med att maken fick en halsböld och yngsta flickan fick svinkoppor... det är samma bakterie.
Doktorn skyllde på marsvinen så nu måste jag göra av med dem :( Tycker det är lite tråkigt, trevliga små djur. Tyvärr är de inte så tama, gillar inte att man håller dem så vi får väl se hur det går med att hitta nytt hem.

På tal om 07 or...
 
Vi har haft halsfluss här och det hela kulminerade med att maken fick en halsböld och yngsta flickan fick svinkoppor... det är samma bakterie.
Doktorn skyllde på marsvinen så nu måste jag göra av med dem :( Tycker det är lite tråkigt, trevliga små djur. Tyvärr är de inte så tama, gillar inte att man håller dem så vi får väl se hur det går med att hitta nytt hem.

På tal om 07 or...

Nä så trist. :( Finns kanske någon 4H-gård som vill ha dem?
 
Vi har haft halsfluss här och det hela kulminerade med att maken fick en halsböld och yngsta flickan fick svinkoppor... det är samma bakterie.
Doktorn skyllde på marsvinen så nu måste jag göra av med dem :( Tycker det är lite tråkigt, trevliga små djur. Tyvärr är de inte så tama, gillar inte att man håller dem så vi får väl se hur det går med att hitta nytt hem.

På tal om 07 or...

Eh, va? :confused::confused:
 
@Habina Jag ska försöka hitta ett hem till dem, det löser sig. Tror inte de trivs i stall? det är ju så ensamt där, ingen som pratar med dem.

Jag är dålig på marsvin, vet bara att de är flockdjur och inte kan vara i minusgrader. Jag är en kaninmänniska. ;) Men jag tänkte typ 4H-gård med marsvinen i nån klubbstuga eller nåt. :o
 
Ja, varför inte :) tänkte mer på om de trivs i mitt stall, men där är så tyst jämt.

Eller det är kanske nu jag ska göra slag i saken och verkligen ha marsvin i stallet ( i stället :D ) för häst..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp