Bukefalos 28 år!

07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hamnat i en svacka här. Det har strulat en del i stallet och jag har varit så gott som tvingad att säga upp min ena box eftersom mina hästar ska gå på lösdrift. Nu är stallägaren på shoppingspree på Irland så anar att jag kommer bli helt uppsagd när hen vill fylla upp stallet med en massa nya ponnier. Känner mig rätt deppig över detta då det inte finns något annat stall häromkring som har en lösdrift. Det finns möjligen ett helt nybbyggt stall som har tillräckligt bra luft för att ja ska våga ha Barb inne, men de begär alldeles för mycket i hyra och det är bara en hage till sju boxplatser. Det har varit jobbiga perioder i stallet här förut, men denna gången känns det som värst. Har stått i stallet i 4.5 år och jag har "överlevt" minst fem andra inackorderingar som varit tvungna att flytta därifrån, så jag har väl varit där på övertid... Hatar den här känslan av att inte känna mig välkommen i stallet och då blir allt med hästarna lidande :(. Men men, har lallat i skogen, hittat nya vägar och rensat tankarna i vackert höstväder.

Indra är så gott som såld till en familj som känns helt perfekt. De ska prova sätta igång henne men de köper för att avla först och främst. Går hon att rida är det bara bonus och det är 50/50 att hon håller med den pålagring hon har. I slutet av oktober ska mitt nya projekt komma-Barbs mams :D! Hon är tretton år och riden men outbildad och jag kommer bara låna henne över vintern och sen antingen sälja henne åt ägaren eller köpa henne själv. Men jag vet inte riktigt vad jag vill ha, och nu vet jag inte ens om jag kommer kunna ha två för den delen.
 
@Fiorano Åh vad jobbigt med hela stallsituationen. I stallet ska det ju liksom vara roligt att vara. Hoppas det löser sig snart, iallafall att du får något typ av besked.
Härligt att du hittat en lösning för Indra. Så himla tråkigt att det blev som det blev.
 
Kram på er @Amanda_F och @Fiorano - hoppast hoppast att era problem löser sig och att ni får lite mera flyt snart!

Skrullan har varit svullen i ett ben till och från efter senaste hopptävlingen, så jag har tagit det helt lugnt och bara skrittat och travat lite. Igår upptäckte jag dock att hon har litegrann mugg under kotan, så om jag har riktig tur är det bara det som gör att hon blivit varm och svullen... Hoppast verkligen inte det är en ny ledinflammation eller nåt annat skit på g. :cautious:
 
Happ och då blev jag uppsagd från mina stallplatser. är så himla besviken och arg. Är som inte ens två månader sen lösdriften byggdes klar och allt var frid och fröjd. Och för mindre än två veckor sen frågade jag rakt ut om stallägaren ville att jag skulle flytta men "oh nej, det ville hon verkligen inte". Jag har gjort så himla mycket i det stallet, hjälper alltid till när de är borta, är ordningsam, aldrig sen med hyran, lägger mig inte i vad andra gör, städar efter ungarna hellre än att säga nåt osv osv.
 
Happ och då blev jag uppsagd från mina stallplatser. är så himla besviken och arg. Är som inte ens två månader sen lösdriften byggdes klar och allt var frid och fröjd. Och för mindre än två veckor sen frågade jag rakt ut om stallägaren ville att jag skulle flytta men "oh nej, det ville hon verkligen inte". Jag har gjort så himla mycket i det stallet, hjälper alltid till när de är borta, är ordningsam, aldrig sen med hyran, lägger mig inte i vad andra gör, städar efter ungarna hellre än att säga nåt osv osv.

Fy fan vad orättvist! :rage: :mad: Låter som en ganska korkad stallägare...!

Hoppast du hittar ett ännu bättre stall där ni kommer trivast minst lika bra. :heart
 
Happ och då blev jag uppsagd från mina stallplatser. är så himla besviken och arg. Är som inte ens två månader sen lösdriften byggdes klar och allt var frid och fröjd. Och för mindre än två veckor sen frågade jag rakt ut om stallägaren ville att jag skulle flytta men "oh nej, det ville hon verkligen inte". Jag har gjort så himla mycket i det stallet, hjälper alltid till när de är borta, är ordningsam, aldrig sen med hyran, lägger mig inte i vad andra gör, städar efter ungarna hellre än att säga nåt osv osv.

Hur blev det så?
 
@sorbifolia Det finns så mycket jag hade kunnat berätta om den här stallägaren som är så märkligt att en storknar, men det är väl olämpligt att göra det här haha. Men föreställ dig en ponnymamma i grå mjukisbyxor, foppatofflor, en cigarett i ena handen, en kaffemugg i andra handen och gapandes på sin unge att hon rider "så jävla dåligt och är en riktig liten bitterfitta". True story.

@Jfrelin Ja det suger. Men jag hoppas att detta ger en ny början på ett bra ställe. Min största farhåga är att Barbs luftvägar inta pallar stall alls.
 
@sorbifolia Det finns så mycket jag hade kunnat berätta om den här stallägaren som är så märkligt att en storknar, men det är väl olämpligt att göra det här haha. Men föreställ dig en ponnymamma i grå mjukisbyxor, foppatofflor, en cigarett i ena handen, en kaffemugg i andra handen och gapandes på sin unge att hon rider "så jävla dåligt och är en riktig liten bitterfitta". True story.

@Jfrelin Ja det suger. Men jag hoppas att detta ger en ny början på ett bra ställe. Min största farhåga är att Barbs luftvägar inta pallar stall alls.
Men vad gav hon för anledning till uppsägningen? Du borde u vara drömhyresgästen som hyr två boxar utan att använda dom...dvs slitaget är lika med noll!
 
Ja alltså stallsituationen är hemskt märklig må jag säga. Jag vet verkligen inte alls vad jag gjort, men nånting är det som inte stämmer och jag önskar att kommunikationen var rätt mycket rakare än vad den är. Men men, jag känner ändå att det kommer bli bra med en flytt :). Har lite olika alternativ på gång men förhoppningsvis kommer jag flytta till ett litet stall med bara två boxar där jag kommer att få vara alldeles ensam. Tidigare har jag känt att det blir för tråkigt, men nu känner jag bara att det kommer kunna bli så otroligt skönt! Det tråkiga är förstås att jag blir av med min nybuggda lösdrift, men det är ju som det är.

Strök Barb från tävlngen imorgon för jag har inte ridit tillräckligt mycket senaste veckorna. Det är jobbigt att ens vara i stallet nu, i synnerhet eftersom stallägaren knappt hälsar och än mindre pratar med mig. Jättekonstig stämning milt uttryckt.
 
Ja alltså stallsituationen är hemskt märklig må jag säga. Jag vet verkligen inte alls vad jag gjort, men nånting är det som inte stämmer och jag önskar att kommunikationen var rätt mycket rakare än vad den är. Men men, jag känner ändå att det kommer bli bra med en flytt :). Har lite olika alternativ på gång men förhoppningsvis kommer jag flytta till ett litet stall med bara två boxar där jag kommer att få vara alldeles ensam. Tidigare har jag känt att det blir för tråkigt, men nu känner jag bara att det kommer kunna bli så otroligt skönt! Det tråkiga är förstås att jag blir av med min nybuggda lösdrift, men det är ju som det är.

Strök Barb från tävlngen imorgon för jag har inte ridit tillräckligt mycket senaste veckorna. Det är jobbigt att ens vara i stallet nu, i synnerhet eftersom stallägaren knappt hälsar och än mindre pratar med mig. Jättekonstig stämning milt uttryckt.
Och ridhus då? Finns det nåt att traila till?
 
Jag känner att vi är lite gå gång. Har varit stort fokus som har gått åt msvc-starten har jag känt nu i efterhand så de har varit så himla skönt att bara kunna glömma programm och tävlingsridning och bara jobba på i vår egna takt.:angel:

Jag har bokat in mig på träning med för ny tränare och sitter och är lite pirrig för i morgon ska jag träffa ett större sadelmärke som eventuellt ska bli lite sponsor åt oss:o:nailbiting::D. Väldigt spännande och jag känner mig så lyckligt lottad över hur bra folk jag har runt mig för tillfället. De hjälper något oerhört med lite positiv energi och pushning!
 
Är på besök på Ultuna nu, hos en trött häst. Operationerna har gått som planerat, men vill någon starta en crowdfunding till hans sjukhusräkningar så skulle jag inte tacka nej. Dubbla stallhyror och en försäkring som tar en del bara O_o

Men han lever även om han hostat massa blod (normalt men läskigt):wtf:
 
Är på besök på Ultuna nu, hos en trött häst. Operationerna har gått som planerat, men vill någon starta en crowdfunding till hans sjukhusräkningar så skulle jag inte tacka nej. Dubbla stallhyror och en försäkring som tar en del bara O_o

Men han lever även om han hostat massa blod (normalt men läskigt):wtf:
Operationerna? Är det mer än en? Och varför dubbla stallhyror?
 
Operationerna? Är det mer än en? Och varför dubbla stallhyror?
Det blev två pga att de skulle ta bort en del också, de undre stämbanden om jag förstod det rätt. I stallet han står hemma kan han inte ha boxvila för där är ingen hemma på dagarna och alla hästar står så han inte kan se dem. Han skulle bli för upprörd och det får han inte bli. Så då måste han stå under uppsyn under de första två månaderna när han bara får röra sig på liten yta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
939
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 532
Senast: Johannna1
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 217
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 134
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp