07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Jfrelin Det går inte att läsa utan att gråta :cry:. När jag fick göra samma samtal för att ta bort Tetris mor Tjitjo (som stod med två helt uppskurna framben efter att ha sprungit igenom vajerstaket) bad jag veterinären att komma så fort som möjligt. Fick som svar "ja ja, kommer så fort jag kan" i dryg ton tillbaka. Bemötande lämnade en hel del att önska..
 
@Jfrelin :cry::cry::cry:

Så fruktansvärt att ens läsa, man tycker ju att veterinärer ska ha nån form av empati, speciellt vid ett sådant trauma! Jag råkade ut för samma dryga attityd när min hund krossade ett bakben under en ridtur, den veterinären hade jag anmält om det var idag. :rage:

Stora styrkekramar till dig! :heart
 
@Jfrelin :cry::cry::cry:

Så fruktansvärt att ens läsa, man tycker ju att veterinärer ska ha nån form av empati, speciellt vid ett sådant trauma! Jag råkade ut för samma dryga attityd när min hund krossade ett bakben under en ridtur, den veterinären hade jag anmält om det var idag. :rage:

Stora styrkekramar till dig! :heart

Tycker det finns gott om både läkare och veterinärer med de personlighetsdragen. Vi är fler i andra hästyrken som filosoferat kring det, varför liksom.
Tur att det finns bra med!
 
Idag har min häst varit läromästare åt @spinxx som har fått tömköra lite. Måste säga att jag är lite stolt. Han är så väldigt snäll och har ett hjärta av guld! :heartlove:

Sen vi bytte bort hösilaget som var för sött och började jobba mer som ett team är han inte lika spänd och jag känner verkligen att han jobbar för att förstå vad vi vill. Och han kissar till och med på beställning, vilket gör livet lättare.. :angel:
 
Idag har min häst varit läromästare åt @spinxx som har fått tömköra lite. Måste säga att jag är lite stolt. Han är så väldigt snäll och har ett hjärta av guld! :heartlove:

Sen vi bytte bort hösilaget som var för sött och började jobba mer som ett team är han inte lika spänd och jag känner verkligen att han jobbar för att förstå vad vi vill. Och han kissar till och med på beställning, vilket gör livet lättare.. :angel:

Fast tror du inte det handlar mest om att ni fått lång period nu utan skador och skit och hittat en relation ? :) Är ju sjukt svårt att få till någon lugn, harmoni och kontinuitet när man som ni haft det med avbrott hela tiden så mycket !

Tänker snarare än att silaget varit för sött osv som variabel i sammanhanget .
 
Fast tror du inte det handlar mest om att ni fått lång period nu utan skador och skit och hittat en relation ? :)

Tänker snarare än att silaget varit för sött osv .
Nä, inte bara. Han har haft bakslag när vi gått upp på större del silage. Han blev helt tokig i två dagar innan jag fattade. Årets silage hos oss är tyvärr väldigt sött, fler än C som reagerat på det.

Men Kö:s ridmetod är att skapa förtroende och inte sätta press. Hans egen balans är A&O och då är lugnet också på plats. Så det är att vi hittat kombinationer som funkar...
 
Nä, inte bara. Han har haft bakslag när vi gått upp på större del silage. Han blev helt tokig i två dagar innan jag fattade. Årets silage hos oss är tyvärr väldigt sött, fler än C som reagerat på det.

Men Kö:s ridmetod är att skapa förtroende och inte sätta press. Hans egen balans är A&O och då är lugnet också på plats. Så det är att vi hittat kombinationer som funkar...

:up:.
 
Känns bisarrt att livet fortsätter som "vanligt" för oss andra medan det tagit en annan kurva för dig @Jfrelin :heart Du är varmt välkommen att sitta på C om det skulle vara av intresse, när ork och lust finns.
Måste vara hemskt att vara så säker i sin övertygelse om att det är kört :( ..Annars känns det ju alltid som att man (i ren skyddsmekanism) försöker intyga sig själv om att det inte behöver vara så illa som man tror..
 
Jag har haft en (i mina mått) jobbig helg efter en omtumlande fredag. Skall bli intressant att få bolla lite med er eftersom jag känner mig så oviss.

C har blivit aggressiv. Jag drar allt från början;
Del 1. I julas (en vecka efter flytten) var vi ute och red med en av våra nya stallkamrater. C blir rädd för något i marken och börjar rygga. Hon ryggar in i stallkamratens häst och när de krockar sparkar hon och träffar stallkamraten på foten. Inget brutet men en trasig stigbygel och omfattande blödning som krävt mycket rehab och rid-frånvaro. Jag var i chock eftersom hon aldrig sparkat någon sådär med ren avsikt att göra illa och från ingenstans. Hon kan ha hotat lite stoigt men jag har aldrig behövt oroa mig eller varna den som rider bakom oss eftersom vi oftast rider i täten ute.
Framridningar/framhoppningar är heller aldrig något problem.

Del 2. Jag märker att hon vid fodringar och in-och utsläpp beter sig hotfullt mot hästarna i de intilliggande hagarna. Hon går också med bakåt-slickade öron förbi de andra hästarna i hagarna när jag tar in henne. Aldrig hotfull mot den som leder och tas oftast in tillsammans med arabvalacken hon känner sedan innan utan problem.

Del 3. Hennes box är i mitten av stallgången med öppen front. Vi märker att hon hugger mot passerande hästar. Hon får vid något tillfälle tag i en hästs täcke vad jag får höra på håll (skall ha drabbat samma hästägare som hon sparkat)
Det räcker med att jag står vid boxfronten när hästar går förbi så står hon istället och hugger i luften och visar tydligt att hon aldrig skulle skada mig om jag "står i vägen". Det räcker också med att man, om man leder förbi en annan häst, håller upp och viftar med en hand så håller hon sig innanför boxen. De som tycker att hon är obehaglig stänger boxgallret, men detta glöms ibland bort och man leder förbi sin häst med utfall som resultat.

Del 4. Fredag. Hon står med mord i blicken och blänger på mig när jag lägger på täcket. Jag märker detta och garvar åt hennes uppsyn, eftersom jag litar på henne. Men när jag skall knäppa bogspännet smäller det till och hon hugger mig i armen. Alltså ett riktigt fulbett! :confused:
Jag - åter igen i chock - släpper in henne i boxen efter en stund och vänder mig om för att hämta in vattenhinken när en av stallkamraterna passerar med hennes häst - och pang så river C upp en reva över korset på den förbipasserande hästens ylletäcke. (Givetvis samma hästägare som C sparkade, åter igen.. hon hatar ju oss vid detta laget :cry:) Jag får idag höra att det är andra täcket C tar sönder för henne.

Stallägaren såg allt och blev upprörd och beordrade stängt boxgaller 24/7. Stallkamraten svor och blev riktigt upprörd men lastade och körde iväg på kurs direkt varav vi inte hann prata.
Och jag började gråta.
Detta är inte likt henne... Hon har ju alltid varit lite stoig mot andra hästar, fram för allt när hon har mat i boxen. Men hon har aldrig gjort skada på människor eller egendom iom detta.

Teorier/tankar i mitt huvud just nu:
  • I gamla stallet var hålet i boxgallret förmodligen för litet för att slänga sig ut sådär. Därför är det svårt att jämföra just det beteendet. Gallret i förra stallet var alltid öppet..
  • Är hon uttråkad p.g.a att hon inte har sällskap i hagen? Hon gick med ett ledarsto i förra stallet.
  • Trivs hon inte i nya stallet?
  • Reagerar hon på havren som vi börjat med iom flytten?
  • Hur kan det skifta så mycket på marken om hon aldrig känns surig eller påverkad i ridningen? Hon känns superfin i ridningen..
  • Kan detta ha att göra med hennes oregelbundna brunster? Hon har ju alltid brunstat oregelbundet, och hon har ju aldrig bettet sig såhär?
  • Hormonbesvär/cystor? Som bara visar sig genom aggressivitet på marken?

    Och fram för allt:
Hur beter jag mig mot stallkamraten? Vad säger jag? Vad gör jag? Förlåt känns så litet i sammanhanget och jag skäms ögonen ur mig sedan i Julas. :cry:
Jag tar på mig detta mer än jag kanske borde? Har mått så dåligt över detta hela helgen.. :(

Vad hade ni gjort i min sits både gällande häst och stallkamrat? Om ni blev utsatta för detta, hur hade ni velat att den "skyldiga hästens"- ägare hade gjort?
 
Jag har haft en (i mina mått) jobbig helg efter en omtumlande fredag. Skall bli intressant att få bolla lite med er eftersom jag känner mig så oviss.

C har blivit aggressiv. Jag drar allt från början;
Del 1. I julas (en vecka efter flytten) var vi ute och red med en av våra nya stallkamrater. C blir rädd för något i marken och börjar rygga. Hon ryggar in i stallkamratens häst och när de krockar sparkar hon och träffar stallkamraten på foten. Inget brutet men en trasig stigbygel och omfattande blödning som krävt mycket rehab och rid-frånvaro. Jag var i chock eftersom hon aldrig sparkat någon sådär med ren avsikt att göra illa och från ingenstans. Hon kan ha hotat lite stoigt men jag har aldrig behövt oroa mig eller varna den som rider bakom oss eftersom vi oftast rider i täten ute.
Framridningar/framhoppningar är heller aldrig något problem.

Del 2. Jag märker att hon vid fodringar och in-och utsläpp beter sig hotfullt mot hästarna i de intilliggande hagarna. Hon går också med bakåt-slickade öron förbi de andra hästarna i hagarna när jag tar in henne. Aldrig hotfull mot den som leder och tas oftast in tillsammans med arabvalacken hon känner sedan innan utan problem.

Del 3. Hennes box är i mitten av stallgången med öppen front. Vi märker att hon hugger mot passerande hästar. Hon får vid något tillfälle tag i en hästs täcke vad jag får höra på håll (skall ha drabbat samma hästägare som hon sparkat)
Det räcker med att jag står vid boxfronten när hästar går förbi så står hon istället och hugger i luften och visar tydligt att hon aldrig skulle skada mig om jag "står i vägen". Det räcker också med att man, om man leder förbi en annan häst, håller upp och viftar med en hand så håller hon sig innanför boxen. De som tycker att hon är obehaglig stänger boxgallret, men detta glöms ibland bort och man leder förbi sin häst med utfall som resultat.

Del 4. Fredag. Hon står med mord i blicken och blänger på mig när jag lägger på täcket. Jag märker detta och garvar åt hennes uppsyn, eftersom jag litar på henne. Men när jag skall knäppa bogspännet smäller det till och hon hugger mig i armen. Alltså ett riktigt fulbett! :confused:
Jag - åter igen i chock - släpper in henne i boxen efter en stund och vänder mig om för att hämta in vattenhinken när en av stallkamraterna passerar med hennes häst - och pang så river C upp en reva över korset på den förbipasserande hästens ylletäcke. (Givetvis samma hästägare som C sparkade, åter igen.. hon hatar ju oss vid detta laget :cry:) Jag får idag höra att det är andra täcket C tar sönder för henne.

Stallägaren såg allt och blev upprörd och beordrade stängt boxgaller 24/7. Stallkamraten svor och blev riktigt upprörd men lastade och körde iväg på kurs direkt varav vi inte hann prata.
Och jag började gråta.
Detta är inte likt henne... Hon har ju alltid varit lite stoig mot andra hästar, fram för allt när hon har mat i boxen. Men hon har aldrig gjort skada på människor eller egendom iom detta.

Teorier/tankar i mitt huvud just nu:
  • I gamla stallet var hålet i boxgallret förmodligen för litet för att slänga sig ut sådär. Därför är det svårt att jämföra just det beteendet. Gallret i förra stallet var alltid öppet..
  • Är hon uttråkad p.g.a att hon inte har sällskap i hagen? Hon gick med ett ledarsto i förra stallet.
  • Trivs hon inte i nya stallet?
  • Reagerar hon på havren som vi börjat med iom flytten?
  • Hur kan det skifta så mycket på marken om hon aldrig känns surig eller påverkad i ridningen? Hon känns superfin i ridningen..
  • Kan detta ha att göra med hennes oregelbundna brunster? Hon har ju alltid brunstat oregelbundet, och hon har ju aldrig bettet sig såhär?
  • Hormonbesvär/cystor? Som bara visar sig genom aggressivitet på marken?

    Och fram för allt:
Hur beter jag mig mot stallkamraten? Vad säger jag? Vad gör jag? Förlåt känns så litet i sammanhanget och jag skäms ögonen ur mig sedan i Julas. :cry:
Jag tar på mig detta mer än jag kanske borde? Har mått så dåligt över detta hela helgen.. :(

Vad hade ni gjort i min sits både gällande häst och stallkamrat? Om ni blev utsatta för detta, hur hade ni velat att den "skyldiga hästens"- ägare hade gjort?

Innan jag läst klart hela texten så tänkte jag genast på hormonbesvär/cysta. Min amatörgissning.

Prata med stallkompisen och förklara att hästen har ändrat beteende och du "skäms" mår dåligt över sett. Bara vara ärlig, tror du kommer må bättre då. Min första häst hade ett rysligt humör och hade haft den sen han var liten. Jag var väldigt noga med att upplysa alla om detta, så ingen blev biten eller sparkad. Tex att inte byta täcke i boxen osv.
 
@spinxx jag hade provat att byta box om möjligt. Haft flera hästar i stallen genom åren som blivit aggressiva i vissa boxar (störda av folk/hästar som passerade) osv och trivts vid byte av box till en lite lugnare placerad.
 
@spinxx Men fy vad jobbigt, både med hästen och den stackars utsatta stallkamraten.. Vad gäller stallkamraten hade jag slagit knut på mig för att ersätta täckena, både för stallfridens och mitt samvetes skull. Men jag tror samma som @Charlotte1975 att det är hormonrelaterat. Kan säkert eskalera nu också när brunsterna ska igång, värmen och ljuset kommer. Hade nog börjat med en gynkoll på henne.
 
Ni är så fina allihopa :love:

@spinxx kommer kanske ta upp dig på det erbjudandet.
Angående aggressivitet så var Divan också jädrigt tjurig mot andra senaste tiden. Hon var ju iofs ledarsto och gick också själv så ingen satte henne på plats.
Skulle som @mackan föreslog byta box om du kan. Hon kanske bara känner att hon måste försvara sig och sin box.
Nästa steg är ju att kolla om det är hormonellt.
 
Boxbyte tror jag också på. Min surhäst trivdes bäst i en hörnbox och så täckte vi för boxgallret mot grannen för han ville absolut inte ha någon kontakt med boxgrannen. Plus boxgallret stängt så han inte kunde bita passerande hästar och människor.
 
Jag har haft en (i mina mått) jobbig helg efter en omtumlande fredag. Skall bli intressant att få bolla lite med er eftersom jag känner mig så oviss.

C har blivit aggressiv. Jag drar allt från början;
Del 1. I julas (en vecka efter flytten) var vi ute och red med en av våra nya stallkamrater. C blir rädd för något i marken och börjar rygga. Hon ryggar in i stallkamratens häst och när de krockar sparkar hon och träffar stallkamraten på foten. Inget brutet men en trasig stigbygel och omfattande blödning som krävt mycket rehab och rid-frånvaro. Jag var i chock eftersom hon aldrig sparkat någon sådär med ren avsikt att göra illa och från ingenstans. Hon kan ha hotat lite stoigt men jag har aldrig behövt oroa mig eller varna den som rider bakom oss eftersom vi oftast rider i täten ute.
Framridningar/framhoppningar är heller aldrig något problem.

Del 2. Jag märker att hon vid fodringar och in-och utsläpp beter sig hotfullt mot hästarna i de intilliggande hagarna. Hon går också med bakåt-slickade öron förbi de andra hästarna i hagarna när jag tar in henne. Aldrig hotfull mot den som leder och tas oftast in tillsammans med arabvalacken hon känner sedan innan utan problem.

Del 3. Hennes box är i mitten av stallgången med öppen front. Vi märker att hon hugger mot passerande hästar. Hon får vid något tillfälle tag i en hästs täcke vad jag får höra på håll (skall ha drabbat samma hästägare som hon sparkat)
Det räcker med att jag står vid boxfronten när hästar går förbi så står hon istället och hugger i luften och visar tydligt att hon aldrig skulle skada mig om jag "står i vägen". Det räcker också med att man, om man leder förbi en annan häst, håller upp och viftar med en hand så håller hon sig innanför boxen. De som tycker att hon är obehaglig stänger boxgallret, men detta glöms ibland bort och man leder förbi sin häst med utfall som resultat.

Del 4. Fredag. Hon står med mord i blicken och blänger på mig när jag lägger på täcket. Jag märker detta och garvar åt hennes uppsyn, eftersom jag litar på henne. Men när jag skall knäppa bogspännet smäller det till och hon hugger mig i armen. Alltså ett riktigt fulbett! :confused:
Jag - åter igen i chock - släpper in henne i boxen efter en stund och vänder mig om för att hämta in vattenhinken när en av stallkamraterna passerar med hennes häst - och pang så river C upp en reva över korset på den förbipasserande hästens ylletäcke. (Givetvis samma hästägare som C sparkade, åter igen.. hon hatar ju oss vid detta laget :cry:) Jag får idag höra att det är andra täcket C tar sönder för henne.

Stallägaren såg allt och blev upprörd och beordrade stängt boxgaller 24/7. Stallkamraten svor och blev riktigt upprörd men lastade och körde iväg på kurs direkt varav vi inte hann prata.
Och jag började gråta.
Detta är inte likt henne... Hon har ju alltid varit lite stoig mot andra hästar, fram för allt när hon har mat i boxen. Men hon har aldrig gjort skada på människor eller egendom iom detta.

Teorier/tankar i mitt huvud just nu:
  • I gamla stallet var hålet i boxgallret förmodligen för litet för att slänga sig ut sådär. Därför är det svårt att jämföra just det beteendet. Gallret i förra stallet var alltid öppet..
  • Är hon uttråkad p.g.a att hon inte har sällskap i hagen? Hon gick med ett ledarsto i förra stallet.
  • Trivs hon inte i nya stallet?
  • Reagerar hon på havren som vi börjat med iom flytten?
  • Hur kan det skifta så mycket på marken om hon aldrig känns surig eller påverkad i ridningen? Hon känns superfin i ridningen..
  • Kan detta ha att göra med hennes oregelbundna brunster? Hon har ju alltid brunstat oregelbundet, och hon har ju aldrig bettet sig såhär?
  • Hormonbesvär/cystor? Som bara visar sig genom aggressivitet på marken?

    Och fram för allt:
Hur beter jag mig mot stallkamraten? Vad säger jag? Vad gör jag? Förlåt känns så litet i sammanhanget och jag skäms ögonen ur mig sedan i Julas. :cry:
Jag tar på mig detta mer än jag kanske borde? Har mått så dåligt över detta hela helgen.. :(

Vad hade ni gjort i min sits både gällande häst och stallkamrat? Om ni blev utsatta för detta, hur hade ni velat att den "skyldiga hästens"- ägare hade gjort?

Är det ett större/mindre stall ni flyttat till?
En av mina gamla hästar flyttades till ett större stall med betydligt mer folk än han var van vid och han ändrade beteende helt. Gick inte att hantera i boxen utan att ha honom uppbunden kort, annars bet han osv. Han flyttades hem ganska fort till vårt lilla stall och han blev direkt sitt vanliga jag.
Kan det vara nåt sådant som din reagerar på?
 
@spinxx jag håller med dom andra, fråga om du får byta box till en lugnare del av stallet där andra hästar inte måste passera. Och kolla gärna upp henne för cystor el.l. som kan ge hormonrubbningar.

Dels KL
Jag ska in och kolla upp Skrullan så snart hingststationen öppnar efter påsk, misstänker antigen cystor, livmoderinflammation, eller att hon "suger in luft" baktill i ridningen. Evt både och... :crazy: Hon har dock lite annorlunda symptom än C, då våra problem är störst i ridningen. Men hon kan även bete sig överdrivet hotfullt mot främmande hästar (sina kompisar är hon urgullig med) samt bits/hotar att bita när man tar på sadel eller täcke...
 
Är det ett större/mindre stall ni flyttat till?
En av mina gamla hästar flyttades till ett större stall med betydligt mer folk än han var van vid och han ändrade beteende helt. Gick inte att hantera i boxen utan att ha honom uppbunden kort, annars bet han osv. Han flyttades hem ganska fort till vårt lilla stall och han blev direkt sitt vanliga jag.
Kan det vara nåt sådant som din reagerar på?
och @mackan @Jfrelin @Charlotte1975 @sorbifolia
- Tack för allt engagemang.

Samma storlek på stall, 12 boxar, dock lugnare i nya eftersom det är färre hästägare i detta stall. Varav de flesta rider på dagtid när hon är ute i hagen.

Jag fick välja box vid inflytt och valde en stor utan boxgranne eftersom hon kunnat vara lite surig mot grannen vid fodringarna.
Hon står således med helvägg på två sidor (en med två stora fönster) samt framsida mot stallgång och den sista sidan mot den lilla gången vi har till sadelkammaren.

Pratade med stallägaren men vi hittar ingen annan lösning på box, tyvärr.
Alla de andra boxarna har någon egenskap som gör att jag tvivlar starkt på att de kommer att fungera.
De tycker att hon är super i all hantering, vilket hon ju är så länge bettet var en engångsförteelse, hon får på täcke och benskydd i boxen varje dag samtidigt som hon äter så aggressionen har inte hittills alls varit riktad mot människor. (Bortsett från bettet....)

Igår observerade jag henne när hon fick mat först på kvällen. Hon störde sig väldigt mycket på att de två närmsta hästarna stod lungt och såg på när hon åt - trots att det är galler och 2m till närmsta häst. Hon verkligen pausade ätandet för att dra tänderna mot gallret och vispa med bakbenet.
När de andra hästarna också började äta lugnade hon ner sig.

Jag tänker också på magsår eftersom det är längre mellan fodringarna i nya stallet..

Pratade med stallkamraten igår, och det känns bra. :heart
Så längre gallret är stängt kan hon inte göra mer skada där, men nu är det ju viktigt att hitta och mildra orsaken till beteendet.

Vi fick ju foderanalysen för första gången i fredags, den visar brist på flera näringsämnen så jag börjar med bättre foderstat och slowfeednät för att minska timmarna utan mat på natten.

Så får jag andas ett tag och prata med vet om det fortsätter på samma sätt..
 
Fy vilken jobbig sits @spinxx, men skönt att du har bra dialog med både stallägare och hästägare. Även jag tänkte hormoner när jag läste från början. Q kan också vara en riktig suris när det börjar bli brunsttider på vårkanten...
 
Här har det varit tyst ett bra tag. Mest för att ponnyn av lite olika skäl var utlånad till en ridskola från augusti. Dock blev hon halt igen i november och har sen dess inte blivit bra. Ridskolan kollade henne aldrig veterinärt utan gjorde enbart några laserbehandlingar, det var mycket som kändes fel redan från start och det byggdes liksom bara på. Så i januari blev kontraktet uppsagt och hon skulle hem. Mitt i februari, mer än en meter snö i hagen och ingenting alls iordning i stallet. Lite panikartat...

Men nu har hon varit hemma en dryg månad. Jättemysigt att ha henne hemma igen! Men faktumet kvarstod ju med hältan. Så igår var vi in till kliniken för att kolla. Ordentligt halt lågt vf och lågt hb. Hb har hon ju varit svagare i när vi var i träning också, men sist när vi kollade så behandlades hon bara båda fram, vet att vi böjde hela bak men inget annat. Så igår bad jag att kolla hb samtidigt. Ingen nämnvärd reaktion när hon böjde hela benet men mycket riktigt blev det en ordentlig reaktion när hon böjde lågt. Så hon behandlades med kortison vf och hb. Sen bad jag om röntgen på båda framhovarna och på kotan vf. Hovarna för att hon alltid är så sulöm och för att hon ju hade fång när hon var fyra, jag ville utesluta det helt enkelt. Och kotan för att hon alltid haft en sån galla där i kotsenskidan. Rena fina plåtar på fötterna - så skönt! Hon har helt enkelt bara supertunna sulor. Men så hade han på röntgen fattat veterinären fel så det blev hb som röntgades istället. Vi protesterade för vi visste ju att det var vf det gällde, men han stod på sig att vet hade bett om det. Så fyra plåtar på den. Sen visade det sig ju att vi visst hade rätt, det var bara vf som skulle ha röntgats.

Men.

Tack vare det misstaget hittades en lös benbit höger bak. Som vi aldrig skulle ha sett annars. Vf såg rätt bra ut, men med början till artros. Där och då blev jag lite chockad. Det var så oväntat med benbiten. Vet började prata operation av både hb och vf och jag kunde inte riktigt ta in nånting. När det så småningom började sjunka in faller många pusselbitar på plats... Jag har så vansinnigt dåligt samvete för att detta inte uppdagats tidigare...

Snabba pix iaf. De hade en specialist bokad till kliniken imorgon. Det var egentligen inställt då det bara var en häst anmäld men idag ringde dom upp och sa att han kommer ändå nu när min också ska opereras. Så helt plötsligt ska min bästa vän sövas och opereras imorgon. Imorgon!! Jag känner mig typ såhär: :confused::eek::nailbiting::cry::arghh:
Så ikväll har jag efter många om och men lyckats dra av skorna. Imorrn bitti kl 8 ska vi vara på kliniken. Kl 17 ska jag hämta henne.

Jag är så nervös!!! Har aldrig behövt söva en häst... Och gå in i lederna och greja... Jag har knappt ens hunnit landa i vad vi hittade på röntgen igår, och imorrn ska hon klara narkos och uppvak och...

:arghh::arghh::arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 133
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 662
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 947
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp