Bukefalos 28 år!

Sv: 07:orna!

Här gick det undan, har redan skickat iväg henne till "Hilmer o Majvor"....hon blev tam direkt, kan inte ens ana att det var samma häst jag hämtade. Lillan har varit ute i hagen med deras fölis och hämtad och ledd som om hon inte gjort annat i hela sitt liv :love:
 
Sv: 07:orna!

hmm.. va e det för mirakelmänniskor? :eek: :D

btw så var jag ute och gick med min idag och idag var hon på helt annat humör.. var from som ett lamm :) Kanske är något i luften som gör dom lätthanterliga
 
Sv: 07:orna!

:D Mirakelmäniskor ??
Det var ju hon själv som bara "vände" nu när hon fick stå ett dygn drygt på travbanan... :bow:
Annars hade jag inte kunnat lämna iväg henne så tidigt.
 
Sv: 07:orna!

KL

jahopp då hade vi ett gäng åringar då :bump: galet

vad är er mål med dem för iår?
 
Sv: 07:orna!

Jag ska få honom inkörd och säker för vagn. Det är mitt så kallade nyårs löfte för i år.
 
Sv: 07:orna!

KL

jahopp då hade vi ett gäng åringar då :bump: galet

vad är er mål med dem för iår?

Ja, man blir lika förvånad varje nyår när man ser de små knattarna och tänker att de nu är 1-åringar.

Mål:
1. Inkörda under våren och grundtränade under sommarbetet.
2. Ställa i ordning en unghästbana så att jag kan börja träna dem lösa under hösten.
 
Sv: 07:orna!

Jag tänker och tänker, som professor Baltazar. :D

Hemma hos oss finns ett stort fält som är ordentligt backigt. (Tro det eller ej, vi bor ju i södra Skåne...) Där har jag tänkt sätta upp ett högt dubbelt staket i en rund slinga och sedan ska hästarna springa därinne. Det kanske inte är så lätt som det låter, men jag ska försöka.
 
Sv: 07:orna!

Vad tror du om att ha en cirkel med dubbelt staket som du säger.. och sedan dela av någonstans med en grind. Ha mat på ena sidan och vatten på andra eller nått.. så kan dom ju gå där annars också och blir tvungna att röra på sig :D och eftersom du har grind imellan så kan du även använda det som träningsbana om du öppnar den..

Det är min drömhage :) tyvärr har vi inte tillräckligt med mark..
 
Sv: 07:orna!

Vad tror du om att ha en cirkel med dubbelt staket som du säger.. och sedan dela av någonstans med en grind. Ha mat på ena sidan och vatten på andra eller nått.. så kan dom ju gå där annars också och blir tvungna att röra på sig :D och eftersom du har grind imellan så kan du även använda det som träningsbana om du öppnar den..

Det är min drömhage :) tyvärr har vi inte tillräckligt med mark..

Mja. Då tror jag att det är stor risk att någon häst bli klämd.
 
Sv: 07:orna!

beror ju självklart på hur många hästar man har och hur bred hagen är.. min drömhage ser ut sån här: börjar vid stallet.. är ca 20 meter bred och 5000 meter lång.. innan man släpper dom på morgonen så åker man med bilen bort med mat längst bort (vilket så klart är något de lär sig).. Perfekt träning för unghästar t.ex. :)
 
Sv: 07:orna!

aha.. jao jag har aldrig varit bra på att förklara och beskriva.. det ser alltid så bra ut i mitt huvud :D
 
Sv: 07:orna!

Så här har jag tänkt att de ska springa! Full fart!

17479013.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 392
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 694
Senast: Askur2017
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 919
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp