Bukefalos 28 år!

07-ornas 17'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack så jättemycket!

Vi var i Grankärr. Funderar faktiskt på att dra iväg en notis till dom om hur otroligt nöjd jag var med arrangemanget. Så himla fint och välskött överallt och med blommor och kritvita staket. Sen hjälpte de ju till en hel del att det va strålande sol och trevligt folk givetvis :-)

Tycker jag absolut du ska göra, det gör alltid jag om jag varit på en tävling som jag är extra nöjd med arrangörsmässigt. Det är alldeles för få som visar uppskattningen till arrangören, särskilt på mindre tävlingar.
 
@sommarminne Jag brukar skriva på klubbens facebooksida när jag tycker tävlingarna varit extra bra:). Grattis till att det kändes så bra!

@stjarnfrugt Åh vad jag hoppas att det blir ponnyköp!

Vi har också tävlat idag, LA4. Barbie var tokladdad och det sprakade åt alla håll inne på banan. Tror vi hann med 3 byten-men inget i den förvända(!). Men vissa saker kändes jättebra så den energin behövs.

Det pinsamma är att vi vann med 57,68%. Händer bara i Norrland:D!
10369698_10203002805142984_7262176084628184609_n.jpg
 
Ja, undra om jag inte såg en gasell just springa förbi upp på bron. :D
Lunch på jobbets balkong är ett lagom deltagande för egen del... ;)
Om det var en rosa gasell så var det hon! Hon kubbade runt där idag o var nog nöjd, är hemma igen efter sitt utlandsuppdrag o dyker säkert snart upp här igen.
 
kl

Träffade @Novali01 som red en toppenritt på sin fining som blivit hur krallig och snygg som helst!

Tack vad gullig du är! Synd bara att domarna var av den gamla trista sorten som hellre fäller än friar. Din ritt var prydlig och han såg spänstig o käck ut, helt klart värd mera poäng. Håller med om arrangemanget men hade önskat domare som tänker mer i moderna banor.
 
Idag kunde jag ge bort min häst gratis. Vi flyttade upp dom i sommarhagen idag, eftersom den nu torkat upp igen. Hästarna var ju galna när dom gick där uppe sist, men lugnade ner sig efter några dagar i vinterhagen igen. Jag kunde inte vara med vid släppet på fm eftersom jag jobbar natt, men allt hade gått bra tydligen.

Så, så fort de släpptes i sommarhagen blev min brunstig. Igen. Ska hon vara det i tvåveckorsintervaller numera? :banghead:
När jag skulle ta in henne på em skrek hon hela vägen till stallet, vilket är 500 m. Trots att tre av grannstallets hästar gick med oss för de skulle in samtidigt, valacker dessutom. Men min skrek efter sina kompisar.
Burdus och besvärlig som hon blir när hon är sådan, fick jag sätta armbågen i bogen flera ggr för att hon inte skulle kliva på mig. Jävla häst att vara otymplig, tänk om hon kunde vara 20 cm mindre åtminstone.

Jag tänkte skritta ut en sväng i värmen, eftersom hon vilade igår. Men så hittar jag såklart ett 4 cm långt skärsår på frambenet. Baksidan av kotan vid sporren, hon har antagligen galopperat runt och skurit sig på nån vass sten. För hon var full av torkad svett.
Jaha, jag spolade ur med koksalt och sprejade sårsprej i och runtom. Försökte sedan lägga en kompress mot såret och sätta en padd + vetflex över (så gott det nu går på en häst som skrapar med benet man försöker linda). Hoppas nu innerligt att bandaget sitter som det ska, och att det varken stasar eller glider. Är jättesvårt tycker jag, att veta vad som är bäst när de går ute. Jag vill ju inte ha flugor och skit i såret, men inte heller ett bandage som skadar henne mer...
Blir nu att åka dit imorgonbitti efter nattskiftet och titta till, hem och sova och åka dit igen på em. Träligt.

Är så jäkla trött på henne nu, så vill nån ha en billig häst är det bara att hämta. Jag har tom skrivit ett förslag till min förra hästvakt, som jag vet tycker om att rida henne, att jag kan tänka mig sälja henne till henne för en vettig summa. Sparade det som utkast tills irritationen lagt sig, men det känns nära till hands. jag tror inte att jag hade tvekat en sekund på att sälja henne till nån jag känner, och sedan satsa på ponnysar som jag faktiskt hellre gör...
 
Meen, ny tråd hade jag missat jueh! Har tränat dressyr två dagar med Bruce och fick filmar också idag så sitter och väntar på uppladdningen...

Lagom innan träningen idag lyckades Bruce ha sönder en grimma, ett täcke och ett staket...

Slet sig på gången när jag höll på att ta av täcket, grimman gick sönder, halkade omkull på stallgolvet och skrapade sig på hasen, gick ut ur stallet med bara bogspännena knäppta på täcket, fram till ett sto i en av gräshagarna som viftade med frambenet och drog ner staketet, sedan hade vi två lösa hästar som flashade runt på fältet och täcket gled såklart på sniskan så att han trampade rakt igenom det... :banghead:

Meen iväg på träning kom vi och han verkar inte ha tagit någon större skada. Tok-häst... O_o
 
Var iväg och tävlade LA:3 idag. Typisk mellanmjölk runda. Fick ett avbrott i vä förvänd pga att jag satt och tänkte: åh vad fin hon är och glömde skänkel. 4 på den. Så onödigt och det kostade placering. Slutade 9 av 20. 62,5%.
Domaren låg väldigt lågt tycker jag men fick lite glädjefnatt i slutet känns det som. Alla ekipge i slutet fick höga poäng och det var dagens sista klass så ingen framridningsklass för MSV heller. Vinnaren hade dock bara 68%. Men men domaren dömer, bollen är rund osv.
Dock skönt att vår lägsta nivå i LA nu var vår högsta nivå förra året.

Nästa tävling blir 29/5 och då LA:4.
 
@Jfrelin Jo, det gick bra, han kändes lite matt men enkla bytena börjar kännas lite säkrare, de blir iaf bra fler gånger än katastrof ;)

@stjarnfrugt nej, inte så jättedyrt men tyvärr det enda regntäcket jag hade, så nu har han 300gr-täcket på sig igen tills jag hinner fixa annat eller solen kommer tillbaks... :cautious:

Här är en film från dagens träning, massa styrkejobb i galoppen:

 
Vi hade 12grader, regn och snålblåst och vi var precis hemkomna från träningen så det var det eller stå inne resten av eftermiddagen.
 
Jag skickade iväg mitt mejl till hästvakten igår. Fick ett svar nu precis att hon skulle fundera, inte helt ointresserad med andra ord.
Nu fick jag en klump i magen. Precis som förra gången när folk skulle komma och titta och provrida. Men jag antar att det är så det är.
 
Jag skickade iväg mitt mejl till hästvakten igår. Fick ett svar nu precis att hon skulle fundera, inte helt ointresserad med andra ord.
Nu fick jag en klump i magen. Precis som förra gången när folk skulle komma och titta och provrida. Men jag antar att det är så det är.

Tror tyvärr de är sådär det är. Jag gick i lite tankar att sälja min förra häst och fick en klump av bara tanken. Tycker dock att du tänker rätt och är det till någon du vet vem de är så känns de ju alltid så mycket tryggare. Hur hsr det gått med hennes mage?

Undrar hur alla här lägger upp träningen? Jag fastnar så himla lätt i att bara irra runt på banan så fort jag anmäler mig till en tävling. Har ni alltid en plan för passen på banan eller hur tänker ni?
 
Ja, jag tänker alltid "men tänk om jag gör ett misstag, det är en jättefin häst, ska jag inte ta tillvara på henne själv?" osv. Liksom att jag inte unnar någon annan att "få" framgången med henne efter att jag fått slita i flera år med det tråkiga...
Nu är jag förvisso inte ett dugg orolig om jag säljer henne till hästvakten, jag kan även tänka mig att låna ut på foder till henne. Eller delfoder en period om hon står kvar hos mig. Men däremot är jag lite rädd att jag ska ångra mig :o

Ang plan så borde jag ha en bättre när jag rider, men jag tycker att jag är väldigt mkt bättre på att lägga upp en plan nu jämfört med förr. Jag gör ofta hemläxor från tränare, där har jag ju ett mål med vad jag vill uppnå. Jag tycker däremot att framridningen är det svåraste att ha en plan för. Där behöver jag verkligen skärpa mig och göra mer effektiv framridning så att passet kan komma igång i tid.
Men det är från häst till häst. Med min egen blir det alltid lång framridning, hon har liksom krävt det iaf när jag rider. Antagligen skulle ett proffs göra annorlunda :o Samma sak med mina projektponnyer, det tar så lång tid innan man väl kommer till ridning så att sen vill man ju rida i det lättsamma också. Däremot med andra hästar kan jag känna mig klar efter 40 min, när jag fått den känsla jag vill åt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: LuckyMe
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 415
Senast: Ajda
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 508
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp