Bukefalos 28 år!

07:ornas tråd Del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd Del 8

Haha jag rider ut minst en gång i veckan barbacka, alla gångarter :D Rider dessutom barbacka från betet ca 1 km från stallet, på kraftigt trafikerad 70-väg (bilar, lastbilar, bussar, cyklister, traktorer, ja man kan möta ALLT!), är jag bortskämd med en säker häst? :angel:

I helgen ska vi prova en ny tränare, ska bli spännande!
 
Sv: 07:ornas tråd Del 8

Usch vad jobbigt! Läskigt att slå sig så när man ramlar av också! :crazy:

Jag tror min har vilat för lite, eller så är hon betestrött. Ingen riktig gnista i henne, å andra sidan är det inte det i mig heller. :( Var och tränade igår, privat hopplektion där vi jobbade med galoppbommar framför hinderna. Hon hoppade jättefint, stora runda språng och vi höjde till 1,05 (eller, tränaren gjorde det när jag inte tittade!)

Nu ska jag prova att ge kraftfoder i en vecka, vi ska på clinic nästa helg. Sen får hon nog vila en vecka till. Ev så struntar jag i kvaliteten, just nu känns det inte roligt alls. :crazy:

Just ja, jag måste prova att rida barbacka så att vi kan prova att bada nästa helg!
 
Sv: 07:ornas tråd Del 8

Idag hade vi en helt fantastisk uteritt med hela gänget! :love::bow:
Amazing som är mellan 10-15 år yngre än alla dom andra :D höll sig lugn och fin för att vara henne :devil: och det var som att rida en häst som varit riden i många år, hon gick fram överallt och jag kunde verkligen slappna av och bara njuta! :love:
Vi blandade skritt och trav, bostadsområde, grusväg och skog rätt friskt så det var mycket att tänka på för henne! Hon rullade in fint i en liten galopp :d och man märkte att hon gillade att få sträcka ut lite lagom! :laugh:

Million Dollar Horse, Baby! ;):love:


Imorgon blir det uteritt igen, dock bara med ett ekipage till (som förövrigt är underbara!!) och på torsdag blir det en längre tur med fikapaus! :d
 
Sv: 07:ornas tråd Del 8

Haha jag rider ut minst en gång i veckan barbacka, alla gångarter :D Rider dessutom barbacka från betet ca 1 km från stallet, på kraftigt trafikerad 70-väg (bilar, lastbilar, bussar, cyklister, traktorer, ja man kan möta ALLT!), är jag bortskämd med en säker häst? :angel:

I helgen ska vi prova en ny tränare, ska bli spännande!

Här är en till som rider barbacka på sin 4-åring. När jag tänker efter så är hon inriden barbacka då jag inte hade någon sadel som passade:) Dock har jag lite avramlingar i baggaget, men eftersom jag har en pygmée så har det inte resulterat i några skador. Kort till marken:P

Annars är min lilla tjej på god väg att vara igångsatt efter sommarvilan. Nu väntar lite hårdare träning så att vi är redo för en CR på Lovisedalsritten 2012:)
 
Sv: 07:ornas tråd Del 8

Annars är min lilla tjej på god väg att vara igångsatt efter sommarvilan. Nu väntar lite hårdare träning så att vi är redo för en CR på Lovisedalsritten 2012:)

Haha, jag red också in barbacka för att jag inte hade någon passande sadel. :p Tog ett tag innan jag vande mig vid att rida i sadel sedan, hästen kändes ju så långt ifrån mig... ;)

Har du koll på nästa års tävlingstermin redan? När planerar de att ha Lovisedalsritten? Jag hoppas på PP i april-maj så jag kan vara med på ett par CR efter det. Men träningsmotivationen är sådär just nu. :crazy:

Fast ikväll blir det hoppträning och nästa helg är det ridläger! :banana: Det är så skoj att vara igång och kunna rida "på riktigt", även om jag tycker det är bekvämt att inte behöva rida så ofta. :cool:
 
Sv: 07:ornas tråd Del 8

När vi nu ändå är inne på träning och motivation. :angel:

Jag har lagt upp ett helt okej träningsschema för Ariel, den perfekta veckan ser ut så här:

Mån.
Tis. Uteritt 1-2 h, just nu fokus på galopp.
Ons. Dressyr/hoppning
Tors.
Fre. Longering.
Lör. Lågpulsträning 9,6 km.
Sön. Skritt i 2-3 timmar.

Men hur resonerar ni de gånger när man inte orkar/hinner/kan träna ett utav passen, vilket väljer ni först att ta bort och vilket pass är så heligt att det alltid måste vara med varje vecka.

Själv är jag lite kluven just nu, därav min fundering.
 
Sv: 07:ornas tråd Del 8

Hej vänner, nu har tråden gått över 1000 inlägg och för överskådlighetens skull för de stackare som inte har så snabb uppkoppling, så får ni starta en ny tråd om era fina 07-or.

Mvh

Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 857
Senast: co-SMAD4
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 636
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 837
Senast: orkide
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp