Bukefalos 28 år!

Sv: 08:orna!

Ja, man tror att man är ensam :( att alla har perfekta hagar, fina, släta och torra :p Gott att veta att man ej är ensam! Funkar ändå, man får göra det bästa av situtationen helt enkelt. ;) Lönlöst att hoppas men hoppet lever ändå på en kall TORR vinter :D

Håller med!!
 
Sv: 08:orna!

Jag vet inte hur höga våra är, men Dimitri är stor och Da Vinci ganska liten.

Här kommer en bild från sista fotosessionen inför auktionen:
DSC_6559_redigerad-1.jpg
 
Sv: 08:orna!

Hämtade våran fina pojk för en vecka sen. Inkörning påbörjad. Riktigt fin och snäll! Han mäter 149.5 cm i manken. Väldigt smäcker och väldigt kort i kroppen, inte alls som sina syskon. Min tvååring är tvärtom, lång i kroppen och mycket grövre, hon mäter 151 cm så det är lite skillnad.
 
Sv: 08:orna!

Eftersom jag också har en 08:a tänkte jag ge mig in i denna tråden. :)
Lövabos Elias heter han, e. Polarsvarten
Här kommer lite bilder.

första tömkörningen
29432513.jpg

ville bråka lite..
29432514.jpg


första gången för vagn
29432517.jpg


och såhär ser han ut nu, bild från utställningen igår.
29416117.jpg


Än så länge har allt gått som på räls, han är verkligen hur snäll som helst.
Körs ca 3ggr i veckan på skogsslingan.
Har inte mätt honom men har är liten....ser ju fan ut som ett russ :p
 
Sv: 08:orna!

Mät gärna, så man har något att jämföra med:D
Ska om jag kommer ihåg mäta min ikväll vid intag.

Idag har vi varit till ATG-kliniken i Skellefteå. Det gick jättebra, inga lösa benbitar vad vet. kunde se! Lillhästen skötte sig bra och var lugn och fin, även när han blev helt själv i stallet.
 
Sv: 08:orna!

Jösses vad fin han är! :d

Våran går det superfint med, varit hemma knappt två veckor och har redan vagn. Han var ett riktigt monster innan betet nämligen så vi kunde knappt få på sele!? Men nu är han gudasnäll och sköter sig fint (än så länge) :D
 
Sv: 08:orna!

kl
Vi fick tydligen en i år också fast vi inte skulle ha någon ettåring... Ett sto efter Adams Hall, jag har inte sett hästen men hon är hos proffstränare nu och blir inkörd, får hem henne om ett par veckor. Så jag lär återkomma...
 
Sv: 08:orna!

KL
JAg har också "blivit med" ettåring. Den kommer hit på lördag så jag lär nog också återkomma...
 
Sv: 08:orna!

ja jag med....två st eller kanske t om tre men jag ska iallafall bara ha en av dom....

Rise and Rule E: Lindy Lane/Malabar Man ( ska jag ha)
Bruce Boko E: Viking Kronos/Mack Lobell ( Till D Å Olsson)

..sen var det nära att vi fick Alfas Dimitri igår.....men det kanske blir systern nästa år istället....den som lever får se :D
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 559
Senast: Shixle
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 115
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
432
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp