09:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Nightwish tack, aa han är väldigt försiktig av sig.
Hur går det med din skimmel nu?

Hon går och gottar sig på betet nu, tänkte låta henne vila i ca 4-6 veckor, sen kör vi igång igen runt Augusti.
Håller på för fullt med att rida in hennes lillasyster :D

Lite OT men slänger in en bild på helsyrran, född -11 ;)
10298818_813492688661197_1520694775365030968_n.jpg
 
@Bluefish stackare, jag har äntligen lyckats dra ner på antalet i alla fall. Men från fel håll. Gamlingen på 22år är utlånad som betessällskapshäst till oktober, nu ska bara 09.an hitta en ny ägare också.. Sedan har jag bara 1 ridduglig häst kvar och en 2åring ;) haha du får helt enkelt skaffa dig en till!
 
Igår fick Juno följa med som handhäst för första gången på fyra månader! Han skötte sig alldeles utmärkt och var sitt vanliga jag. Nu hoppas jag att han kommer igång och att det inte ska vara några fortsatta problem med hovleden. Han kommer förstås sättas igång väldigt långsamt och skrittas länge och sen börja trava och galopperas på rakt spår i skogen. Han lär inte bli i full gång innan året är slut skulle jag tro.

Tänkte egentligen rida ut med honom som handhäst ikväll också, men tiden har ägnats åt att bygga upp staketet i gräshagen så att de äntligen får komma ut där:).
10273420_10203249566911874_4511910341329141972_n.jpg
 
Nog ska det blir fler @MattiZ ;) Men först måste jag ha eget stall! Sen ska ju sambon ha något att rida på, jag ska ju få Ella-ungar och kanske någon stor snäll brun valack, och en körponny och och.. :angel:
 
@Bluefish Haha du låter precis som jag, en sådan och så en sån. Jaaa det är många hästar och raser här i världen man kanske vill prova (A) men nu ska jag minska antalet till 2 i alla fall :D
 
Tjingeling herrskapet och fortsatt trevlig sommar.

Jag har öppnat ny tråd för era fina '09-or

Mvh

moderator med froozen Mojito i högsta hugg. Semesterveckan snart slut, sen jobb o slit till mitten av juli.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 908
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 989
Senast: mackan
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 647
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp