Bukefalos 28 år!

Sv: 09-orna.

Han är kanonfin. Lite maffigare än vad vår Orlando Vici avkomma är, fast att han är ett år äldre:
DSC_0172_800.jpg
 
Sv: 09-orna.

P1000055.jpg



Efter alla snyggingar i tråden här ska jag presentera Kartongen ,även kallad Monstret. Hon är tre äpplen hög,lika lång och bred. Delar gärna ut små tjuvnyp och har som sport att rymma ur hagen.
Men framför vagn sker en förvandling till en travtalang av rang :love:.
 
Sv: 09-orna.

Vår ettåring, blev väldigt mycket man i alla fall;) Inte inkörd än, vi väntar till augusti.

12 timmar gammal, med väldigt fula kotor:
3001_95424759055_834959055_2429614_6940873_n.jpg




Ett år, allt rätade upp sig.. Blir en rejäl häst tror jag....
34467_459317419055_834959055_6064311_7067351_n.jpg
 
Sv: 09-orna.

Oj ,nej de kotorna såg ju inte kul ut. Det är fantastiskt vad de kan rätta till sig trots allt. Nu ser han ju jättefin ut!
Kompisar till oss har en fölunge som ser ut så där nu, men även den har fått goda prognoser av vet.
 
Sv: 09-orna.

kl

Idag har jag och sambon varit ute med ettåringen på trafikerad väg för första gången (ett måste här). Han var jätteduktig! Min sambo ledde och jag körde, och Kimberlite skötte sig hur bra som helst, stolt matte!

Han har vilat juli och en bit in i augusti, men nu ska jag börja köra honom kontinuerligt.
Hur går det med era 09-or?

Har bara en tråkig täckes-provningsbild att bjuda på:
31601861.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 09-orna.

Här kommer en smärre bildbomd med de troligtvis sista bilder vi tar på våra -09:or, eftersom de ska ut på Kriterieauktionen allihopa.

Alfas Evita
alfasevitahuvud800.jpg


Alfas Etta Extra
alfasettaextrahuvud800.jpg


Alfas Etoile
alfasetoilehuvud800.jpg


Alfas Emeraud
alfasemeraudhuvud800.jpg
 
Sv: 09-orna.

Ar detta de filmer som ska visas pa auktionen?
Tror personligen att ni skulle vinna mkt pa battre ljus och mer tryck i hastarna.
Hade blivit mycket misstanksam mot att dar inte finns nagra vyer rakt framifran / bakifran. Ett typiskt tecken pa att dar finns ngt att dolja. (Obs, sager inte att det finns skal att tro sa men det far varningsklockor att ringa.)
 
Sv: 09-orna.

Tyvärr ösregnade det den enda dagen vi båda var hemma så att vi kunde filma lite, det är därför vi har filmat i ridhuset.
Där är det svårt både med ljus och tryck. :crazy:
Att de inte är filmade framifrån och bakifrån beror nog mest på tidsbristen.
Om vi hinner, och vädret tillåter, så kommer vi att filma i en hage någon av de närmsta dagarna och byta ut filmerna.
 
Sv: 09-orna.

Det var ngt sadant jag trodde.
Ridhus verkar ju inte vara det ultimata direkt. Synd att man inte kan paverka vadret...

Tjusiga ar de iaf. Har du lank till stammarna pa dem? (Alltsa katalog sidan - inte jatte duktig pa att grava sjalv...)
 
Sv: 09-orna.

:o
Visst fick jag, jättekul! Det ska jag leva på ett tag tror jag.:D
 
Sv: 09-orna.

Nu har vintern kommit här hos oss, så då är det ju dags för en vinterbild.:D
Alfas Etoile och Alfas Etta Extra:

DSC_3941800.jpg
 
Sv: 09-orna.

Oj shit! Vinter! Men vackert var det :)

Jag ska uppdatera med några bilder jag också snart, vi håller på och flyttar, och tänkte ta lite nya kort när vi kommit in med allt (och alla) på gården :)
 
Sv: 09-orna.

men herregud...:eek:
här har inte vintern kommit än gudskelov ...mer än att det är kallt förstås
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
341
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 811
Senast: Shixle
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 250
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 544
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp