Bukefalos 28 år!

Sv: 09-orna.

*kl*
Hur går det för era -09:or?
"Våra" två kvarvarande (det är bara Etoile som vi fortfarande äger, men Etta-Extra är tills vidare uppstallad här) tränas nu för fullt. De joggas för närvarande 3,5 km ca fem dagar/vecka.
 
Sv: 09-orna.

jag tömkör bara Harry än...de andra är nog lika förutom Made Queen Elina som körs för fullt...
 
Sv: 09-orna.

Vårt sto Maya Mystica född -09 blev inkörd under hösten och tränar nu för vagn två gånger i veckan, skrittar och joggar några kilometer per gång.
Och hon är en riktig liten solstråle:D
 
Sv: 09-orna.

Min ettåring körs på så gott det går. Har väldigt dåligt underlag just nu. Men bara snön kommer så inleder vi träningslägret. Om det nu inte visar sig att hon har lösa benbitar,friröngten på fredag!
Hon är dock farligt snäll att köra. Dvs. man glömmer bort att det är en unghäst man kör :D.
 
Sv: 09-orna.

Vår opererades för lösa benbitar i haserna för 7 1/2 vecka sedan, bara några dagar kvar tills det är hage och snart även trav för vagn igen. Hon kördes in innan operationen och har de senaste 3 veckorna skrittats för vagn. Sköter sig ok och är väldigt snygg att se på.

150 cm i manken och ett par högre bak, hur stora är era?
 
Sv: 09-orna.

Min E Jag de Bellouet är 1.60...stona vet jag inte riktigt .offshore märren är kanske 1,55 och kadabramärren något mindre
 
Sv: 09-orna.

Maya är runt 152 i mankhöjd... Och ser allmänt rolig ut just nu med diverse sår på huvudet eftersom det alltid tycks komma i vägen för boxdörrar, krubbor och hagkompisarnas tänder...... Lite dryg ålder kanske..?;)
samt står på näsan och sparkar på sig titt som tätt i hagen... så jag misstänker att hon växer så det knakar:D
 
Sv: 09-orna.

- 3 Adams Hallare, 2 av dom tömkörs fortfarande (auktionshästar så de är senare in i träning) den andra satt för vagn, lite hispig och väldigt rädd om rumpan. De två som tömkörs sätts nog för vagn när som helst.
- 1 Dream Vacation, stor som ett huuus, har aldrig varit något problem med honom, gör precis som han ska. Han kör lite fartlekar nu och jobbar på.
- 1 Up Front Larry, lite rädd om rumpan han med, varit lite småbusig men körs nu utan problem, lugn och sansad.
- 1 Jobie Tempest, trotsmärr som gör allt för att göra livet surt för en, har lagt sig hur många gånger som helst, stått på bakbenen, slagit osv utan att vi har pressat henne (skrittatt 1 varv runt hagarna), vi har dock löst det problemet och idag kördes hon själv utan några problem.
- 1 Kadabra, väldigt rädd om huvet, hade problem att hitta traven i början men nu travar hon på rakbanan i sitt tempo, skött sig bra.
- 1 Zerberus, otroligt hingstig, men har en riktigt läcker trav. Körs själv.
 
Sv: 09-orna.

Vi fick tva aringar avstjalpta pa gardsplan i slutet av forra veckan. Bada tva kommer fran ett av de storre stuterierna i landet men skadade sig sa de missade sina respektive auktioner.

En Modern Art hingst. Opereades for kolik den forsta september men man kan inte ens se ngt arr! Litebufflig i dagliga hanteringen men fruktansvart smart nar det kom till inkorningen. Lite lat han dock men nar drivningen val gatt igenom ar han valdigt go. Travade ett par varv runt stallet idag - forsta dagen i vagn.

En Mach Three valack (maste ha varit extremt hingstig!!) Gickj igenom ett staket dagen innan auktion och skar anda in till ben/sena med valdigt fult arr som bevis. Lite svart for det dar med att sta still och forsoker smita at alla hall och kanter. Passar alleredan pa den lilla snutten vi sprang vid tomkorningen idag. Satte inte i vagn da han behover sta still battre + vi overaskades av varldens regn storm idag.

Hoppas ha den lilla pa banan imorgon och den stora hoppas vi pa innan Harrisburg. Maken aker ner pa tisdag sa da bvlir det ingen korning men hoppas han kommer hem med en travare! Vi undviker passgangare och anda ar det allt vi har...
 
Sv: 09-orna.

vår dam blev ett år i sommras
en kallblodstrabvare efter Aldermarin
pic_show_id30869417.html

pic_show_id30870300.html


hon heter Busblomma
 
Sv: 09-orna.

*KL*

De jag jobbar med för dagen (en kunds hästar) ska en börja gå fort nu, 1 är lite sen i skallen och skall bara tränas på till den slutar med sina dumheter, 1 skadade ögat i veckan (fastnade i vatenhinken fick sys i ögonlocket ingen fara med synen) och en har fått foderstrupsförstoppning. Båda de skadade skulle börja gå jobb men får vänta någon/några veckor.
 
Sv: 09-orna.

*KL*

De jag jobbar med för dagen (en kunds hästar) ska en börja gå fort nu, 1 är lite sen i skallen och skall bara tränas på till den slutar med sina dumheter, 1 skadade ögat i veckan (fastnade i vatenhinken fick sys i ögonlocket ingen fara med synen) och en har fått foderstrupsförstoppning. Båda de skadade skulle börja gå jobb men får vänta någon/några veckor.

Ettåringar som börjar gå snabbjobb i början av november? :crazy:
 
Sv: 09-orna.

kl

Hur går det för alla? Min tränar på, han sköter sig jättebra.
När det var snöstorm här förra veckan fick han ögoninflammation, stackaren :( Men jag fick salva av vet. så nu är han helt återställd igen :) Hoppas inte det kommer tillbaka för usch vilket stormväder vi har varje dag!
 
Sv: 09-orna.

Vi har fatt hem en tredje aring och vantar pa ytterligare tva.

Den nya ar en hingst efter Kadabra ur en Balanced Image marr. Ratt nojd att ha en "golden cross" i stallet - samma som var trears hingst fran iar som tjanade over 200' dollar.
Vi satte honom i vagn en dag och sen drog han pa sig en redig feber med snuva och hosta. Just nu vantar vi pa att han ska bli battre sa vi kan fortsatta inkorningen.

De andra tva gar fint. Vi har satt hopples pa dem (pacers) och de joggar trevligt aven om det blir lite bus da och da.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
341
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 811
Senast: Shixle
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 250
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 544
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp