Sv: 09-orna.

Vad skönt att det gick bra med skadan!

*kl*
Evita klarade sitt kval och gick 24,6.
 
Sv: 09-orna.

Här går det långsamt....:grin:
Maya har haft en lång konvalescent, efter alla eskapader med att resa sig i vagnen, till att hitta "felet" i kroppen.
Har nu efter flera månader utan kraftfoder/ spannmål, börjat bli riktigt fräsch igen, men har svårt att tro att det kommer att räcka särskilt långt....
vilket hon själv inte är särskilt medveten om.... en riktig diva :grin:

Tiden får utvisa vad det blir.....
 
Sv: 09-orna.

kl

Detta är min ettåring e. Gallant Baron. Igår satte vi honom i vagn för första gången - hur snäll som helst.

31194096.jpg

Åh! Vi har också en 09 efter Gallant Baron :) Ett sto.
 
Sv: 09-orna.

Kan fixa bild i dagarna :) riktigt vettig dam, märker inte att hon bara är två år. Nyfiken, lättlärd men reserverad. Gillar inte hastiga rörelser eller "slarvig" behandling. Får inte överraskas för då blir hon väldigt rädd. Samtidigt är hon väldigt modig i sig själv, gick idag tex direkt fram till hästtransporten och då är hon inte körd sen hon va föl. Aldrig sett ett tåg på nära håll innan men reagerade knappt trots helt ny miljö (vi har tagit hem henne och lillebrorsan till oss). Väldigt lätt för sig på banan. Travsäker och bra steg. Rejäl häst :) din då?
 
Senast ändrad:
Sv: 09-orna.

Min är världens snällaste. Totalt orädd för allt, och riktigt mysig att hålla på med. Travsäker och har ett vägvinnande steg.
Bild från förra veckan:
32676765.jpg
 
Sv: 09-orna.

Gillar era fuxar :D När sätter ni upp fotostudion igen? Är så dålig att uppdatera här, vår uppfödning Hey Mr Player gick premie i maj och ska väl troligen kvala inom några veckor... Tyvärr hamnade han ju så otroligt långt bort så man lär väl aldrig få se honom men ändå...
 
Sv: 09-orna.

För vår egen del dröjer det nog tills i vår innan grejorna tas fram, men förhoppningsvis är det någon annan som vill fota innan dess. Vi hoppas på att kunna sälja de kvarvarande pållarna (som inte är föl) inom snar framtid. Vi har bud på två av tre just nu, så hoppas att det blir affär.

Själva fuxandelen känner vi oss lite oskyldiga till, samtliga fölmärrar är bruna! :D
 
Senast ändrad:
Sv: 09-orna.

Emeraud har gått godkänt premielopp idag. Evita kommer antagligen att göra sin tävlingsdebut inom ett par veckor.
 
Sv: 09-orna.

Evita gör sin tävlingsdebut på Kalmar den 14/10. Tyvärr har hon spår fem i volten, så vi får väl se hur det går.
Etoile är färdig för kval och kommer antagligen att kvala inom några veckor för att sedan vinterträna.
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 549
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 485
Senast: Gunnar
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 847
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp