Bukefalos 28 år!

Sv: 09-orna.

Det var en tidig dam, spännande;)
Du har ingen bild att lägga in, vore roligt att se hur hon ser ut :)
 
Sv: 09-orna.

Är jättedålig på att lägga in bilder, men du kan titta på vår hemsida så finns det en del bilder på henne under till salu fliken :)
 
Sv: 09-orna.

Min Harry Nalan går ju bara långsamt än , han är stor, snäll, och alldeles underbar :love:
Men vi tar dom på utmattning...:D
Ska dock börja gå lite intervaller när banan på gården blir duglig igen....det är första veckan det inte gå att köra fort sen i höstas.
 
Sv: 09-orna.

Grattis :)

Harry har börjat gå intervaller och har gått 58 som bäst ( nu har vi en lite tung rakbana) men han känns som att han behöver mera mängd i kroppen..visst springer han , men jag drar ner till ett jobb i veckan istället för två så får han gå mera långsamt i stället...han är ca 161 i manken nu :love:
 
Sv: 09-orna.

De där stora pållarna behöver ju oftast lite tid på sig, vi har också en sådan. Fin längd på steget har hon iallafall.

*kl*
Så här såg Evita ut igår:
EvitaPremie800.jpg
 
Sv: 09-orna.

Grattis! Så fin! :)

Min tränar på, känns bra och sträcker ut i 2-minuterstempo på turerna. Jag hoppas att han kommer klara premie i aug-sep.
 
Sv: 09-orna.

Det har hittills gått bra med mitt olycksbarn. Igår var hon ner till banan för första gången sen frakturen och hon dansade fram på 1.52 :love:.
 
Sv: 09-orna.

Så roligt att hon fungerar!

*kl*
Vi hade ju sålt alla våra -09: or. Trodde vi. Etoile som alltid har varit utmärkt snäll här hemma, och som även skött sig med den äran de få veckorna hon hann stå hos Zackrisson innan hon såldes, blev knäpp hos köparen. De kunde inte köra henne, utan att hon slog ihärdigt.
Så hon fick komma hem igen. När hon kom hem var hon väldigt stressad och nervös, inte alls som innan. Hon har nu gått och slagit dank en månad, och bara hanterats grundläggande.
Nu har vi kört tre gånger, och slår gör hon inte. Tendensen finns dock där, hon lägger baken åt vänster när när något är lite läskigt, och kryper ihop lite, dock räcker det att pilla lite i vänstertömmen och prata med henne så travar hon på igen. Igår var hon nästan som vanligt igen, så vi hoppas att vi snart kan lägga den här historien bakom oss och bara träna vidare. Något måste ju ha hänt med henne, men tyvärr inget som vi har kännedom om.
 
Sv: 09-orna.

Hon är givetvis genomgången direkt när hon kom hem och hade ont lite här och var, fast inga stora grejor. Nu är hon ok, och sköter sig ju också. De kvarvarande tendenserna tror jag sitter i huvudet. (Pga av det som har hänt.) Hon tittar till på någonting (en läbbig sten eller något liknande) och trycker sedan till med baken åt vänster. Efter två sekunder med lugnande röst och ett pill i vänstertömmen är hon som vanligt igen. Det känns mer situationsrelaterat. Idag kom det två sådana episoder de första 500 metrarna, sedan ingenting. Även fast hon tittade till på saker ett par gånger till, så var det då utan den där tryckningen av baken till vänster. (Jag tror att det hade varit grisar i skogen idag, det var rätt tydligt att det luktade läbbigt på ett ställe där vi har sett gris innan.)
 
Sv: 09-orna.

Apropå storlek på tvååringarna förresten:
Jag mätte henne igår, hon är 166cm i manken och 169 i korset. En stooor tjej.
 
Sv: 09-orna.

O shiit var ungefär vad jag sade också, då jag läste på mätkäppen. Att hon var stor visste jag ju, men att hon var riktigt så stor trodde jag inte.

Fattar inte ritigt var det kommer ifrån. Delilah är ju bara 160, och Delilahs syskon var väl ännu mindre har jag för mig att du sade? Offshore Dream är ju inte heller någon jätte. Mödernet i övrigt verkar lämna ganska smått.
 
Senast ändrad:
Sv: 09-orna.

Idag gick hon som en klocka, så nu hoppas vi att det håller i sig.
 
Sv: 09-orna.

min går också fint, men jag vill inte jaga...bättre köra motion så han orkar med sig ordentligt om man ska börja jaga på honom...
 
Sv: 09-orna.

Absolut.
Jag kanske ska förtydliga vad jag menade: Hon skötte sig alltså fint, utan några som helst tendenser att trycka baken åt sidan när hon såg något läskigt, utan bara glatt och avspänt travade på.
Man kan säga att hon var sig själv igen.
 
Sv: 09-orna.

Liten uppdatering:
Alfas Etta Extra är förkyld, men har tränat på bra och ska snart premieloppa.
Alfas Etoile är tillbaka i proffsträning och fungerar fint.
Alfas Evita ska kvala nästa vecka.
Alfas Emeraud vet vi tyvärr ingenting om. Planen var att hon skulle till Estland för inkörning och uppträning, så jag antar att hon är där.
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 721
Senast: Shixle
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 862
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 487
Senast: Gunnar
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp