12:orna del 6

Lämnar motvilligt tråden då jag fick avliva min fina Lona igår. Hennes tarmar fungerade inte som dom skulle, hon blev förstoppad igen och nu var den så kraftig att den aldrig släppte. :cry::heart
 
Pga förkylning med feber har min lilla fått vila 4 dagar.
Men igår var jag tillräckligt pigg och lilla hästen var jättepigg så det blev ett pass i ridhuset :)
Lilla häst kändes ganska fin trots all överskottsenergi och gav en fin, lugn och avslappnad känsla i slutet.
Nu jobbar jag sent idag så det får bli en vilodag igen men sen har jag möjlighet att rida fre- söndag. Jippee :banana:
 
Var på hopplektion i tisdags och lyckades trilla av då hästen tvärvägrade vid vattenmattan. Blev väldigt förvånad då vi hoppat vattenmatta innan. Men sedan var det inga konstigheter att hoppa den så hon blev nog bara förvånad när den dök upp. Annars fick vi några fina språng. Tyvärr har det gått bakåt i lastningen så det måste vi träna på i helgen:(
 
Nu har vi tagit tag ordentligt i det här med att träna! Hästen är fem år, helt och hyfsat ren och dessutom har jag en vän som hjälper mig med dressyren. Lasttränar varje helg och nu i år SKA vi bara komma iväg och träna lite på att tävla.

Hästen är helt med på noterna, om än något övertaggad ;)

 
Härligt att du är så taggad @tolksele !!
Mitt mål under våren är att rida en LC på över 60% och hoppa en felfri clearround på 80cm.
Inga orimliga krav eller press. :-)
 
Härligt att du är så taggad @tolksele !!
Mitt mål under våren är att rida en LC på över 60% och hoppa en felfri clearround på 80cm.
Inga orimliga krav eller press. :-)

Låter som bra mål! Mitt första delmål är att åka iväg överhuvudtaget, absolut sista deadline är midsommar då vi ska till en vän :p
Klarar vi det hakar vi nog på dina mål ;)
 
Vi tränar på lång och låg formen, har slarvat lite med det på sistonde. annars tempoväxlingar och övergångar.
Tävlingssäsongen närmar sig. :-)
9D269CE7-7058-4F63-AF19-74996622BFE4_zpsa8n66xf9.jpg
 
Jag har köpt en ny hoppsadel till min häst och vi är igång och tuffar på så mycket som underlaget och min ork tillåter. Blir mer och mer förälskad i min häst för varje dag :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 507
Senast: Fiorano
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 190
Senast: Liten
·
Hästhantering Jag ska försöka förklara situationen kort: Blev för 2 år sedan med häst (har tidigare hållit på med hästar hela livet, ridskola...
2
Svar
29
· Visningar
5 633
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 182
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp