Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

När hon spänner den är den ganska fin, den har ju blivit längre!
Jag längtar tills hon släppt pälsen så att hon inte ser så konstig ut på nacken dock, med ljusa tussar lite hursom så ser den osymmetrisk ut. :p
 
Sv: 12-orna

Fin som vanligt, det ser ut som hon får en verkligt läcker färg.

Min bästa stund på dagen är när jag är i hagen hos "min flock", då får jag riktigt ro i hjärtat:love:
 
Sv: 12-orna

Min bästa stund på dagen är när jag är i hagen hos "min flock", då får jag riktigt ro i hjärtat:love:

Jag kan bara hålla med dig där! Jag älskar att vara hos mina hästar och bara hänga, mumma för själen!

sorbisen han ser ut att vara i broilerfas precis som min:p men ser jättefin ut! Gillar hans hals och huvud!:d

IW hon kommer verkligen bli mumma som vuxen den där!:love: Leker hon med sn boll ännu? Hollie har nog tröttnat lite på den, men hon är nog inte lika lekfull som Loopy (blev det rätt?) ser ut att vara:)

yttik hoppas den lille är helt frisk snart!

Någon som är lite piggare hemma?:love:
402048_10151007484301344_443276811_n.jpg

540206_10151006993111344_123031859_n.jpg
 
Sv: 12-orna

Jo, nog är han i broilerfas alltid :D. Hoppas bara den går över så han inte blir sådan när han är vuxen också för då lär jag få sälja honom som arbetshäst :crazy:

Hollie är verkligen söt, tycker hon liknar storebror väldigt mycket på bilderna. Rolig bild nr 2 :D

Yttik: Hur går det med din lilla??
 
Sv: 12-orna

Tack!

Garbo, Min veterinär tycker att hon blir en fux = mörk med ljusa tecken. :d Men vi får se vad färgtestet säger.
Jag förstår vad du menar med ro i hjärtat. :love:

Charlotte, Hon leker med sin boll. Helst så ska jag slänga den mot henne eller förbi henne. Då blir hon jätteglad
för hon tycker det är roligast att jaga bollen! Extra roligt är det om den studsar mycket, då studsar hon ikapp. :rofl:
Loopy är hennes öknamn. ;) (Definition av Loopy; eccentric; crazy.) Loup är vardagsnament.

:rofl: Sista bilden på Hollie. Huvudlöst föl? :D
 
Sv: 12-orna

:D den går nog över och då kommer han verkligen bli supersnygg med den halsen!:d Inte så tokig färg han har heller;)

Hollie är söt men just nu också broilerfas vill jag lova! Men våra broilers blir nog svanar som vuxna istället;)

IW ja hon ser faktiskt huvudlös ut!! Har inte tänkt på det innan:rofl:
..hon hade verkligen race den dagen och hade massa konstiga skutt för sig.. cirkushäst kanske??
 
Sv: 12-orna

Min lille Neo, två och en halv månad, har fått en riktigt tråkig mugg på ena bakbenet.
Har tagit hem honom och mamma från betet, då jag tror att det är någon växt där som orsakar det. Var samma sak förra året med det föl som föddes då och som gick på bete där.

Nu har han fått vänja sig vid att få benen spolade med slang för att få rent ordentligt i karleden, och sedan bli avtorkad och insmord. Han är SÅ DUKTIG, står jättefint och tycker att det är läbbigt förstås men inte värre än att han kan stå ut. Dessutom är det nog ganska skönt att bli avspolad på muggbenet eftersom han försöker klia sig hela tiden där och är märkbart irriterad.

Han är ett riktigt charmtroll med sitt blåa öga, ganska liten och lite tunn, hans mamma verkar minsann inte vara någon sådan mjölkossa som de andra mammorna i hagen är! Hennes första föl, hon bryr sig inte överdrivet mycket om honom så han håller mest till vid ett av de andra stona, en riktig mamma som tar sig an alla bäbisar.

208963_432509223447313_1371030881_n.jpg
 
Sv: 12-orna

Wow så läcker han var!


Jag passar på att lägga in några bilder på min lilla Ismene. Hon är 12 veckor och ganska lustig i kroppen. Men hon har faktiskt börjat ta några travsteg här och var. Men jag märker också att det ett sto som är ganska lik sin mamma i temperamentet. Lite tuff och modig, men ganska lugn. Jag hade väl hoppats på att pappa Insterburgs mjukare sätt hade slagit igen. Det kommer nog att bli en del ifrågasättande från den här damen ändå när hon blir lite äldre...:angel: Vi får se!

Mina bilder är ju riktig kassa, men det är nästan omöjligt att få någon från sidan eftersom hon gärna vill vara mitt upp i kameran med sin mule :D

87165E72-BAC1-4A21-AFC7-AFAC24B26B99-7985-000007F5421E10F7.jpg


Goaste bulliga rumpan!
79EAE0B1-C8F6-4E1B-8A29-7A261F32C1AE-7985-000007F44E58AD45.jpg
 
Sv: 12-orna

*kl*
Här har vi åkt en sväng med transporten för att kolla om mamma häst var dräktig, resultatet: Dräktig på 19-dygn,såg jätte bra ut och bara en foster blåsa, så Lill gangstern får ett halv syskon kring midsommar nästa år om det går bra! :love:. Prinsen skötte sig oerhört bra, gick på transporten efter ca 5 min.undersökande, både han och mamma häst sköter sig suuper! :love: mamma häst har blivit bra från lymfangiten nu också :banana:
 
Sv: 12-orna

Känner igen det där med "ful- fas", lille Neo är gräsligt ful just nu så bilden här ovan är en månad gammal ....:o

Meeen det kan ändra sig jättejättefort som väl är, så nästa vecka har du kanske riktiga skönheter igen!;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
381
Senast: Glimra
·
Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 140
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
191
Senast: tanten
·
Tjatter https://www.expressen.se/nyheter/varlden/drapliga-rymdmissen-tappade-verktygslada/ Det är väl 4 mil upp i rymden, hur kan det vara...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp