Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Härligt med massor av bus :)

Cornelia: Duktiga lilla Neo han är fruktansvärt söt med sitt blåa öga

KL: Meciliah 3.5 veckor har nu äntligen börjat inse att det finns en gångart som heter trav också, var nästan orolig ett tag:p
 
Sv: 12-orna

:love: så sööööööt hon är!

KL.
Mitt föl känns plötsligt väääääldigt stor i jämförelse :o men så är hon ju nu 3 månader gammal också;)

582755_10151014806631344_1796370637_n.jpg

483968_10151014807941344_2004913344_n.jpg
 
Sv: 12-orna

kul med bilder på din lilla tjej!:) vackert huvud hon har!

Våra är ju lika gamla, och jag vet att min är stor, men upplever du att din är liten fortfarande? Det ser ut att vara stor skillnad på dom.
 
Sv: 12-orna

Idag har Shammy varit utan sin mamma en stund. Trodde inte att det skulle gå så lätt med tanke på att hon alltid springer efter mamma om bammy ska nånstans.. Men min kompis motade henne lite vid grinden o sen var det inga problem, de gnäggade inte ens åt varandra. Bamora skötte sig utmärkt, tror tom att hon tyckte det var skönt o komma ifrån lite. Så henne har jag nu smygstartat igång, longerade henne i typ 5 minuter. Lite spänd, speciellt i början, men det får man vara om man varken har haft på sig träns eller gjord på 10 månader!
 
Sv: 12-orna

kul med bilder på din lilla tjej!:) vackert huvud hon har!

Våra är ju lika gamla, och jag vet att min är stor, men upplever du att din är liten fortfarande? Det ser ut att vara stor skillnad på dom.

Tack!

Ja, hon är nog fortfarande ganska liten, men jag tror hon är ganska ädel också. Sen blir ju lite lustigt att jag har en av de minsta swb och du en av de högsta swb i tråden så även om de är nästan exakt lika gamla är de så olika i storlek :D fast var det så att du var ganska lång själv så det passar bra med en stor häst? Eller ska du sälja henne? För di har ju en jättesnygg -11 också vet jag eftersom jag tjuvläst ii elvornas tråd :angel:
Själv är jag 162 så,det är ok med mindre storlek , men jag hade ändå hoppats på 160+ men nu undrar jag om det verkligen blir så.... Kanske jag kan få tag på lite av det där gödningsmedlet du ger till hollie :bump:

Tycker att din hollie är lika fin som vanligt. Känns hon ok nu så hon inte markerar längre?
 
Sv: 12-orna

KL

Nu är mina badade, håll tummarna inför imorgon - den ena är 4 cm högre bak så jag har inte så stora förhoppningar på hans gångartspoäng, dock har han väldigt flott sida trots rumpan.
 
Sv: 12-orna

:D nej jag är inte lång alls, ca 165 cm.. men har hyffsat långa ben så tycker det fungerar lika bra att rida stora hästar som små, bara det inte är tungridet. Sedan sollan sattes i avel har jag ridit 2 hästar av den mindre typen.. och har nog vant mig lite med den höjden nu:angel:

Hollie kommer med stor sannolikhet att bli stor, men jag behåller nog henne tills inridning iaf så får jag avgöra sedan. Hon är verkligen underbart snäll.
Ser ingen hälta och det gör inte någon annan heller så det är jätteskönt. Men hon är fortfarande påverkad i benen av att hon växer.. så det håller jag koll på. Nog också där felet ligger.
Jag har dock en som kan vara intresserad av henne i framtiden om hon nu blir enorm.

:) 11:an (Zolero) är jättefin också och ser dessutom ut att bli något mindre än sin syster. Dom är iofs halvsyskon men så olika varandra! Han har det hett mellan öronen men samtidigt tror jag han kommer bli en riktigt bra tävlingsindivid. Han hade ju en tuff start och är lite speciell för mig.

Satsar på att behålla båda unghästar tills dom är inridna iaf. Jag kallar det lyxproblem att välja:o

Ja din lilla ser verkligen ut att bli ädel! Tror hon kommer bli supersnygg och jag är verkligen avundsjuk på den bruna färgen;)

bright_sara Jag håller tummarna för er! Ska bli kul att höra hur det gick sedan:)

Mariaauto Jag har nog hängt med dåligt, men du har inte betäckt Bamora igen utan hon ska sättas igång nu? Kul!
 
Sv: 12-orna

Ja om man jämför så är hon en riktig jättehäst :) Men hon ser jättefin ut :)

bright_sara: Lycka till håller tummarna för er :)
 
Sv: 12-orna

precis! :) så länge hon tycker det e kul o tävlas o inte går sönder ska hon ridas. Sen blir hon avelssto på heltid :)
 
Sv: 12-orna

Tore är i dag två veckor gammal och här kommer bildbomb...
Han är väldigt lik sin far i mentaliteten än så länge... nyfiken, pigg och framåt, men ganska känslig och vaksam på ett bra sätt.

1aa.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Inte helt lätt att få till snygga uppställningsbilder... det kommer väl när det är dags för mer hantering av honom. Just går han i princip bara i hagen med mamma, blir lite borstad på och hanterad över hela kroppen med händerna men inte mer än så...
 
Sv: 12-orna

Men kära hjärtandes då han är perfekt!!! :love:

Jag äter upp min hatt om han inte är homozygot :D

Ja man är ju alltid stolt och tycker de är så fina, även om inte alla andra alltid håller med... men nog tycker jag har är något extra ändå :p

Om han är homozygot är det ju så klart en fin bonus :) Det ska testas förstås, fast jag väntar lite med det :)
 
Sv: 12-orna

Först och främst blir han rid- och trailhäst är det tänkt.

Om han visar sig duga så sparas han som hingst dessutom. Det får tiden och hur det går på halterbanan utvisa.. förhoppningsvis kan jag skicka ner honom för att få honom visad redan som yearling, fast han är ju född så sent så det beror på hur han ser ut då.

Skulle de nu vara så att han blir champion och vissar lämpliga gångarter är jag väl inte helt främmande för att han kan få tävla lite uppsutten western också, även om han i såna fall åter igen måste skickas iväg för det. Det där ligger ju många långa år i framtiden, men jag är inte helt främmande för tanken i alla fall. Det enda som är helt säkert är att han stannar kvar här hos mig.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
381
Senast: Glimra
·
Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 140
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
195
Senast: tanten
·
Tjatter https://www.expressen.se/nyheter/varlden/drapliga-rymdmissen-tappade-verktygslada/ Det är väl 4 mil upp i rymden, hur kan det vara...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp