Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Jamen då klarar hon sig fint, ge henne mer lusern bara. Det är ju grovfoder.

Kan va skönt för dom att ligga "inne" en natt om det har regnat mycket, med tanke på att han är så liten.

Mina får gå ute :devil: Men mina fölisar är ju mkt äldre och dom har tät skog att ta skydd i.
 
Sv: 12-orna

ja det var så jag tänkte också... även om det nu inte höll i sig mer än 30 - 45 minuter men det kan ju tänkas komma igång igen. I hagarna där jag har vindskydd har jag skog också. Jag har iofs mycket skog i sommarhagarna här hemma också, men där är även en liten bäck och annat icke föl-vänligt så där får de inte vara.

Lusern är iofs grovfoder men hon är inte helt förtjust i att äta det, så hon grisar mest runt med det. Med lite betfor går det ner, men motvilligt. Hö är lättare, bara att stoppa ner i hennes älskade nät så äter hon gladeligen. Fölsäkrat förstås! ;)
 
Sv: 12-orna

Aj då att hon ska vara så kräsen! Spelar det någon roll om det är pellets eller strå, med eller utan melass?

Men även om hon inte äter så mycket så klarar hon sig ju en natt då och då vid "tork/skyddbehov" tänker jag, om hon har tillgång till det. För då äter hon väl när hon blir hungrig om inte annat.
 
Sv: 12-orna

kl
Vad kul att se bilder och resultat från fölvisningar :laugh:

Denna lilla grabb ska också på fövisning på söndag!
pic_50311eabddf2b337230058a3.jpg
 
Sv: 12-orna

Vilken söt !

Tänk på att när du visar så är det dumt om grimman åker ner som den är på bilden, de kan bli jätteirriterade och inte alls vilja röra sig.
 
Sv: 12-orna

Vilken sötnos, den är jag nyfiken på.. Stam?

Kl: Meciliah och Mamma får fortfarande stå inne om nätterna, det har varit så kallt och regnigt här i Finland att det har känts bäst så.. Hon är ju bara 1 månad gammal..
 
Sv: 12-orna

*KL*

Nogge blev inte visad tyvärr men mår annars bra :) Lite synd men de gjorde rätt i att inte visa då de inte tyckte han såg helt ren ut i torsdags.

Och idag kan jag ÄNTLIGEN visa bild på min donna :D För har bilder på henne nu:

diva1.jpg


diva2.jpg


diva3.jpg


diva4.jpg


diva5.jpg


Sto efter Donnerfly - Weltbürger - Ganesco. 2 månader gammal på bilderna.
Gillar att hon fått mammas bläs men spegelvänd :D
 
Sv: 12-orna

tråkigt med Nogge, men som du säger var beslutet klokt om han såg oren ut.

Vilken tjusig donna du har fått! Vet att fuxungar ofta är väldigt mörka när fölpälsen släpper för att sedan ljusna igen.. men hon ser verkligen mörk ut! :d

Vi kollade Hollie på ridbanan idag, ser ingen hälta i vare sig skritt,trav eller galopp.:banana:
 
Sv: 12-orna

Jag blev riktigt nöjd med vad jag såg ;) Hon kommer bli lite maffigare så kommer bli en läckerbit på dressyrbanan :D

Charlottee: Hon kommer nog bli svettfux. Både pappa och mamma är mörka. Mamma blir lite ljusare vissa tider på året men oftast mörk. Så jag hoppas hon ska bli riktigt fin mörk fux :love:

Grattis till ohalt buse :)

I morgon ska jag fota de andra två på hemmaplan :) Så ska jag se om jag kan få de två på samma bild. Så olika. Skiljer ju en månad på dem men en är stor och grov modell, andra liten och spinkig ut :rofl:
 
Sv: 12-orna

Jag vill också ha svettfux!! Min absoluta favoritfärg- läckert!

Är så glad att jag fick en fuxflicka efter alla skimlar jag har här hemma, men att hoppas på svettfux är nog att ta i i överkant ...;)

527190_454306357934266_1709950495_n.jpg
 
Sv: 12-orna

Oj vad Corretto ha dragit iväg! Synd bara om han ska bli skimmel, den färgen och teckningen är så läcker :d
 
Sv: 12-orna

Jag är själv svag för fuxar :p Så håller tummarna hon får mamma o pappas fina möörka färg med.. mot allt vita :)
 
Sv: 12-orna

Aj då att hon ska vara så kräsen! Spelar det någon roll om det är pellets eller strå, med eller utan melass?

Men även om hon inte äter så mycket så klarar hon sig ju en natt då och då vid "tork/skyddbehov" tänker jag, om hon har tillgång till det. För då äter hon väl när hon blir hungrig om inte annat.

Pellets grisar hon verkligen bara med, Tore hade mer över ryggen och hela sig än vad hon fick i sig tror jag, så nu får hon bara strå. Allt ska vältas ut och kastas omkring med, och sen pillar hon med nåt strå här och där bland allt hon har hällt ut... :angel: Det blir lite dyrt. Med eller utan melass vet jag inte, jag har bara tillgång till Krafft så det är vad hon får...

Nåja, de är hemma i alla fall och hon får mycket riktigt nöja sig med vad som finns :) Det finns gräs så hon kan beta i ett dygn eller två i alla fall och så har hon ju sin kraftfodergiva också så hon ska inte svälta i alla fall.

Saltstenen hade dock varit efterlängtad såg det ut som - jag har ingenstans att fästa den högt och vara säker på att den sitter kvar på betet så där får hon salt när jag är nere hos dem och kan se så att inte buslingen slickar i sig en massa han också.
 
Sv: 12-orna

Det där har jag också funderat på ... Vi får mejla Asvh och fråga var resultaten är på fölmönstringarna är ;)

Mia


Det gjorde jag igår och fick svar idag. :) Pga sjukskrivningar får man leta på resp. avelsförenings egna hemsidor. Jag är så nyfiken på bl.a Örebros resultat men där finns inga resultat upplagda. Någon som har deras resultat?

Det gjorde jag med och fick till svar att man mellan vecka 25-34 hade lägre bemanning pga av semester i ett auotomejl kanske ???

Man hinner inte få in resultat och dessutom skjuter man fram att alla regpapper skall vara inne innan sista Augusti för en lägre avgift när man verkar ha så stor belastning under semester tider och även chipparna har väll semester ....Känns som man vill ha ut mer pengar i ASVH i förseningsavgifter ,,..... Vet inte vad det är för positivt och sätta en sista Augusti för att få lägre avgifter på regpapprerna annars ?


Mia
 
Senast ändrad:
Sv: 12-orna

Tack :laugh:
Ingen fara, han ska ha en annan visningsgrimma!

Aliah: Tack du oxå :)! Han är efter Speyksbosch Dancer, och så Warandes Prins på mamman.
 
Sv: 12-orna

lilstar: Han blir ikke skimmel! Det er ingen hvite hår på han lenger, og i registreringspapirene står det fux. :) Jeg hadde håpet han skulle bli svettfux, men fux er også helt ok. ;)

Yttik: Din ser ut til å få en riktig fin farge!
 
Sv: 12-orna

Man hinner inte få in resultat och dessutom skjuter man fram att alla regpapper skall vara inne innan sista Augusti för en lägre avgift när man verkar ha så stor belastning under semester tider och även chipparna har väll semester ....Känns som man vill ha ut mer pengar i ASVH i förseningsavgifter ,,..... Vet inte vad det är för positivt och sätta en sista Augusti för att få lägre avgifter på regpapprerna annars ?
Mia
Håller med, idag ska min plutt chipmärkas så att jag hinner skicka in i tid. ASVH lär väl få jobba övertid med detta efter semestrarna. :crazy: Fattar inte tanken faktiskt.:confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Lingon
·
Tjatter https://www.expressen.se/nyheter/varlden/drapliga-rymdmissen-tappade-verktygslada/ Det är väl 4 mil upp i rymden, hur kan det vara...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Rosett
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp