Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Aliah: Sööött! :)

lewellyn: Vilken fin grabb, gillar teckningen!

Idag var jag med min blå-dåre Chicago på föl-premiering.
Allt gick jätte bra, Chicago som har humör så det räcker och blir över ibland var så cool! Både han och morsan var så duktiga och snälla:D
Poängen blev inte så pjåkiga heller; 887878-46 poäng. Det enda domaren kunde säga var att Chicago hade något instabil i bakbenen men det visste vi redan om och han håller på och "växer i" det. Sen var han slö i traven och tyckte inte alls att han behövde trycka på i stegen :p

(Chicago Fire e. Chirlon u.e Briar)
wix-rindi-chicago_134_5031244f9606ee279b0058fb.jpg


wix-rindi-chicago_142_50312cc6ddf2b33720005d21.jpg


wix-rindi-chicago_158_50312e9e9606ee278d005a5d.jpg


Min finaste kille :love:
 
Sv: 12-orna

Litt tid siden sist nå. Corretto har kommet hjem fra bete, og vi skal på fölvisning lørdag 25. august, på norske Føllfestivalen. Her kommer noen nye bilder av han fra i dag. Han er etter Cortado/Jimtown/Concorde og er født 21. april.

IMG_3077.jpg


IMG_3068.jpg


IMG_3106.jpg
 
Sv: 12-orna

Vilken snygging! Min kille fick samma poäng!:laugh:

Orion (e: Centaurus-Stanford) var på fölvisning i går, blev klass 1 med poängen 887878=46p. Han skötte sig som det drömföl han är, så lätthanterlig och snäll.:) Är väldigt nöjd med omdömet han fick. Fick inte till traven riktigt utan det blev mest galopp.

IMG_4604.jpg

IMG_4613.jpg
 
Sv: 12-orna

:love: vilken underbar typ på honom! superfin!!!
..han ser också ut att vara/bli stor? stort lycka till på visningen!

LewellynHan är väldigt fin!:love: verkar vara full rulle:D

Grattis till er som fölvisat! fin poäng!:bump:
 
Sv: 12-orna

Charlottee: Tusen takk! Han er stor, vi tror han blir ca 170 cm. Mamma er bare 160 cm og pappa er 165 cm, så det må være noe litt lenger bak som slår gjennom. :)
 
Sv: 12-orna

Grattis, vad kul att det gick bra, ser jättefin ut :)

Aladdin: Din är också fin, gillar typen på din kille jättemycket:d

KL: Vad kul att folk visar och ställer ut sina hästar, jag blir jättemotiverad att göra samma sak :)
 
Sv: 12-orna

Åååh han är verkligen jättefin, en av alla mina favoriter här i tråden :love:

Neverinmyfoot - vad roligt med så bra poäng och så välartad liten gosse ändå, det bådar ju gott inför framtiden! Och ja, jag kunde inte vara mer nöjd med honom om han så hade varit svartvit! :p

Mary - ja jag hoppas på att han ser skaplig ut så han kan visas då :)

Charlottee - hehe mja om sanningen ska fram så går han mest efter mamma, sover och så nåt busfnatt då och då. Han är ju visserligen bara två veckor gammal, och jag är nere hos dem två gånger per dygn bara så jag ser ju inte allt. Men det är roligare att visa bilder på bus än på en nyfiken kille som undersöker världen med tillförsikt :) I dag ska han få stifta bekantskap med bollen en stund, det kan bli spännande :)
 
Sv: 12-orna

Aladdin: Din är också fin, gillar typen på din kille jättemycket:d
Tackar! :laugh:

Liten fråga: Vart hittar man fölbedömningsresultaten nuförtiden? Förut las de upp på ASVHs sida ganska snabbt, men nu får jag leta på varje förenings hemsida och har jag tur så har någon enstaka lagt upp resultat. Min förening, WHF är föredömliga! De la ut resultaten samma kväll!:bow:

Tycker att det är omständigt att söka både på Equipe samt Tävlingsdatabasen, hittar aldrig det jag ska ha, men det kanske är jag som är trög. Help me! Vill ha alla resultat samlade som det var förr på ASVHs hemsida.
 
Sv: 12-orna

Bollen var spännande tyckte Tore... Tardee tyckte mest det var onödigt att jag la den precis på maskrosorna hon skulle äta. Skeptisk tant det där :)

boll1.jpg


boll2.jpg


På onsdag flyttar tant Sessan in på betet också, så risken finns väl för ännu en bildbombning under slutet av veckan... :angel: :o
 
Sv: 12-orna

Han är riktigt läcker:love: Hoppas han kommer att gilla sin boll!

Jag beställde en också till Silhouette i 3månaders present (idag):love:

Idag har jag fått hennes pass, men vilken dassig grön färg det var.:( Trodde först De hade skickat fel och gett henne ett gult. Ska de vara så bleka i färgen?

Grattis till alla fina poäng, ni som har visat:laugh:
 
Sv: 12-orna

Tackar! :laugh:

Liten fråga: Vart hittar man fölbedömningsresultaten nuförtiden? Förut las de upp på ASVHs sida ganska snabbt, men nu får jag leta på varje förenings hemsida och har jag tur så har någon enstaka lagt upp resultat. Min förening, WHF är föredömliga! De la ut resultaten samma kväll!:bow:

Tycker att det är omständigt att söka både på Equipe samt Tävlingsdatabasen, hittar aldrig det jag ska ha, men det kanske är jag som är trög. Help me! Vill ha alla resultat samlade som det var förr på ASVHs hemsida.

Det där har jag också funderat på ... Vi får mejla Asvh och fråga var resultaten är på fölmönstringarna är ;)

Mia
 
Sv: 12-orna

kl

Usch.. ångest. Det regnar för första gången sedan Tore föddes och på betet har de minimalt med skydd från vätan. Det ska sluta regna under kvällen men jag funderar ändå på att ta hem dem så att de kan gå in i ligghallen om det behövs. Nackdelen är att det är dåligt med bete här hemma, inget hö har jag heller :crazy:
 
Sv: 12-orna

kl

Usch.. ångest. Det regnar för första gången sedan Tore föddes och på betet har de minimalt med skydd från vätan. Det ska sluta regna under kvällen men jag funderar ändå på att ta hem dem så att de kan gå in i ligghallen om det behövs. Nackdelen är att det är dåligt med bete här hemma, inget hö har jag heller :crazy:

Fast iaf här är det varmt trots regnet :) Förstår dock din ångest.
 
Sv: 12-orna

Det där har jag också funderat på ... Vi får mejla Asvh och fråga var resultaten är på fölmönstringarna är ;)

Mia
Det gjorde jag igår och fick svar idag. :) Pga sjukskrivningar får man leta på resp. avelsförenings egna hemsidor. Jag är så nyfiken på bl.a Örebros resultat men där finns inga resultat upplagda. Någon som har deras resultat?
 
Sv: 12-orna

Ta hem dom några timmar så dom får torka upp och ge mamma lusern?

Det var planen... fast jag hann ju inte ens ut och kolla läget i den hagen innan det slutade regna igen :o 16 grader och lite stril-regn.. snart får jag nog gå ut och sova på sittpinne med resten av hönsflocken :angel:

Hur som helst så får de komma hem över kvällen och natten bara ifall att. Här har verkligen varit snustorrt så regnet behövs ju! Mamman får lusern och lite kraftfoder på betet också, eftersom hon fortfarande är lite tunn över revbenen så då slipper jag ju i alla fall släpa foder :)

Nästa vecka får jag äntligen grovfoderleverans hoppas jag :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Lingon
·
Tjatter https://www.expressen.se/nyheter/varlden/drapliga-rymdmissen-tappade-verktygslada/ Det är väl 4 mil upp i rymden, hur kan det vara...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Rosett
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp