Bukefalos 28 år!

2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sthu
Jag tror din medicin påverkar i det mörka tyvärr. Har erfarenhet av att den typen av medicin gör det svårare att gå ner. Varför vet jag inte. Den förra jag åt påverkade mig så men så bytte jag tillbaka till en jag haft tidigare i somras som jag mått bra på och sen dess har jag kunnat gå ner. Det är inte enbart pga medicinen jag gått ner men den förra gjorde mig oförmögen att påbörja en viktnedgång och få resultat. Nu när jag är mer stabil så funkar det jättebra.
Känner du dig stabil på din medicin?
Finns det något alternativ att byta till så du får se om det gör skillnad?
 
Åh, jag är sååå nära ett viktigt delmål för min del. 200 gram till bara. Hoppas vågen vill visa neråt under veckan.
Gått ner hyfsat mycket senaste veckorna så nu saktade det av förra veckan vilket jag räknat med så jag hoppas lite på en större viktnedgång till nästa vägning (större för mig är 0,7-1 kg) så jag klarar mitt delmål. Det skulle kännas super :)
 
@MM det här är den första medicinen som funkat, provat flera innan. Vill helst inte börja om med letandet igen, har dessutom inte så många alternativ..
Ska testa ligga på ännu lägre kaloriintag en period och se om det händer något. Men det känns hopplöst :(
 
@MM det här är den första medicinen som funkat, provat flera innan. Vill helst inte börja om med letandet igen, har dessutom inte så många alternativ..
Ska testa ligga på ännu lägre kaloriintag en period och se om det händer något. Men det känns hopplöst :(

Vilket skit :(
Jag vet ju hur det är. Har man väl hittat en medicin som fungerar så vill man inte gärna börja om igen.
Har du testat att öka/minska tex protein, kolhydrater m.fl för att se om det är något som kan hjälpa?
 
Det har jag inte räknat på.
Enligt lifesum äter jag för lite protein, men jag vet inte hur jag ska få upp det mer.

Då vet jag inte mer vad man kan göra :(
Du är vegetarian om jag minns rätt?
Funkar det att äta proteinbars?
Jag brukar ta en sån när jag är på språng.
 
Jag nådde mitt mål med nöd och näppe idag!
Vågen visar nu -16 kg och jag har kommit ner till nivå fetma 1 istället för dödliga fetma 3 som jag låg på från start :bump:

En lång bit kvar men det känns genomförbart!
Känns jävligt bra att kunna slänga undan en del kläder som sitter som sopsäckar :up:
 
Då vet jag inte mer vad man kan göra :(
Du är vegetarian om jag minns rätt?
Funkar det att äta proteinbars?
Jag brukar ta en sån när jag är på språng.

Ja precis, är vegetarian. Drack protein shakes till lunch på jobbet förr, kanske ska börja med det igen. Har kört på ett äpple sista månaderna.
Har tillsammans med sambon inlett strängare diet igen, han behöver också gå ner lite. Lättare när man är två om dieten.
 
  • Gilla
Reactions: MM
För femtioelfte gången ska jag nu börja om, göra rätt :p
Känner mig inte bekväm i min kropp just nu alls. Tänker försöka lägga mig på 1200 kcal per dag. Planen är att äta typ vad jag vill men i begränsad mängd.
 
Fortsätter med iTrim ny vikt 91,4 dvs 3,3 kg ner sen förra gången jag skrev i tråden. Snittar på ca 1,5 kg minus per vecka vilket jag är nöjd med. Senaste vägningen hade jag enligt iTrims våg ökat i muskelmassa och minskat i fett vilket känns bra då jag satsat mkt på styrketräningen.
 
Jag kör med Lifesum som så många andra. Men hur upplever ni den där "Nuvarande life score"?

Det verkar liksom inte spela någon roll hur nyttigt jag än äter så blir det inga högre poäng på den. Enligt den ligger jag balanserat men i nedre skalan och oavsett om jag tycker att jag haft en bra vecka så ger den där räknemaskinen mig småångest för vad krävs för att klättra upp till toppen? O_o
Kan säkert bero på bristen av motion men jag motionerar det jag har lust med och ingen tvångsträning. Det orkar jag verkligen inte med :p
Kan man stänga av den funktionen? Tycker den stör mer än den hjälper. Jag äter ju det jag tycker om och strävar inte efter perfektion utan en kosthållning rimlig för mig att klara av att hålla :)
 
Ja precis, är vegetarian. Drack protein shakes till lunch på jobbet förr, kanske ska börja med det igen. Har kört på ett äpple sista månaderna.
Har tillsammans med sambon inlett strängare diet igen, han behöver också gå ner lite. Lättare när man är två om dieten.

Har det skett någon förändring nu sista veckan, om du hunnit lägga om dieten? :)
 
Fick en smärre chock när jag vägde mig idag. -1,7 kg sen förra fredagen!

Visserligen har jag inte tappat så mycket dom sista 2 veckorna (0,2 kg respektive 0,4 kg) så jag hoppades på iaf 0,7 kg denna gången men det slog jag ju med råge :)

Total viktnedgång nu blir -17,7 kg. Hade känns jävligt skönt att starta nya året med en viktnedgång på -20 kg men jag har inga större förväntningar på någon viktminskning under närmsta veckan med tanke på det här :p
Men det är ju inte omöjligt med 2,3 kg på 16 dagar så jag tänker ändå vara optimistisk :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 241
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 562
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp