Bukefalos 28 år!

2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade rätt om att jag lyckats stå stilla denna vecka, vågen idag visade exakt samma som förra fredagen så back on track :up:
Nyår på söndag så kan konstatera en viktnedgång på -18,8 kg senaste 4 1/2 månaderna. Låter ju väldigt mycket men har bara slutat med en medicin, lagt om kosten och ärligt talat inte motionerat ett skit och i snitt är det 0,94 kg/vecka så helt normalt.

Sätter inget mål för nästa år mer än att komma i mina gamla kläder framåt sommaren och hålla en kost jag trivs med. Längtar efter mina klänningar jag trivs i :)
 
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg

Snart ska jag ta mig iväg till gymmet, men det blir ingen kaloriräkning idag och inte imorgon. Idag ska vi nämligen på fika hos sambons farmor och jag kommer inte ha en aning om vad allt innehåller. Efter det ska vi på Pinchos med min familj. Och imorgon är det ju nyårsafton.
 
@_FiA_ Om du vill så kan du ju slänga in någon av gosakerna du har hemma i dagliga kaloriintaget? En lagom mängd som inte förbjuder dig att äta och en mängd som är bestämd och hålla dig till det :)

Jag gör så. Har inte slutat med godis utan är jag sugen så planerar jag in en liten mängd som får plats i dagens kaloriintag. Oftast på fredagar/lördagar då vi brukar ha mysstund hela familjen och jag vill umgås på samma villkor och inte bara sitta och glo på deras godisskål. Så jag har en egen med bestämd mängd :)
Jag är disciplinerad och fixar det, så dessa förslag funkar ju bara om du tror att du fixar det. Men förbud är verkligen en glädjedödare..
Absolut det brukar jag göra. Se till att jag sparar lite kalorier så det räcker till en liten skål chips tex. Annars har jag svårt att hålla detta tror jag :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Absolut det brukar jag göra. Se till att jag sparar lite kalorier så det räcker till en liten skål chips tex. Annars har jag svårt att hålla detta tror jag :)

Så gör jag med :)
Har dock gått över till linschips (smakar precis som vanliga) och tar 30-40 gram när jag är sugen.
Är för tillfället lite insnöad på skumtomtar med så tar med 1-3 såna i dagliga budgeten nu :p
 
Så gör jag med :)
Har dock gått över till linschips (smakar precis som vanliga) och tar 30-40 gram när jag är sugen.
Är för tillfället lite insnöad på skumtomtar med så tar med 1-3 såna i dagliga budgeten nu :p
jag har testat linschips faktiskt, men nja.. jag tycker de hade en konstig bismak tyvärr :/ annars hade det varit ett alternativ :)
 
Linschips är ju jättegott!
Chips överlag är min stora last, jag älskar chips! Tryckte i mig en hel påse igår kväll när jag var själv hemma (utspritt över hela kvällen, men jag mådde ändå lite illa efteråt).

Mitt nyårslöfte är att gå ner åtminstone fem kilo. Det SKA gå!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Kommer hoppa in här 2018.

Går alltid upp i vikt när jag blir singel.. förra gången 14 kg (som jag gick ner) nu har jag 9 kg att skala av.

Vill gärna kunna ha mina jeans igen och kunna andas i dom :D
 
Linschips är ju jättegott!
Chips överlag är min stora last, jag älskar chips! Tryckte i mig en hel påse igår kväll när jag var själv hemma (utspritt över hela kvällen, men jag mådde ändå lite illa efteråt).

Mitt nyårslöfte är att gå ner åtminstone fem kilo. Det SKA gå!

Inte gilla på att du tryckte i dig en hel påse chips (men det kanske var en 40 grams :D).
Men gilla på att du tar nya tag till nya året :)
 
Haha. Eller hur :D är för snål att börja köpa ny garderob också..
Går mest omkring i mjukisar och träningstights nu..

Jag är också för snål för att köpa nya kläder jag ändå inte kommer kunna ha om ett tag förhoppningsvis.
Just nu går jag omkring i kläder jag hade för 18 kg+ sen förutom några få plagg som jag hade under sista graviditeten som funkar nu (inte gravidkläder som tur är :p). Har ca 10 kg tills jag kan använda större delen av min gamla garderob igen så tänker stå ut även om dom flesta trosorna går att dra upp i armhålorna :o :laugh:
Kanske unnar mig några par när rean sänks ytterligare så känns det inte så illa när jag får lägga undan dom :p
 
Det var 300 g :angel: åt chips istället för mat.. inte okej!

Du får ta nya tag :)
Men det finns nog många som kränger en hel påse chips ibland, bara för att man gillar det :p
Älskar chips och skulle lätt kunna äta en påse varje dag men jag mår inte bra av det så låter bli.
Jag har dock lärt mig senaste månaderna att hellre äta lite av det jag gillar än mer av det jag inte gillar bara för att få mer.
Som min vaniljlatte. Jag älskar den och skulle inte offra den för att kunna dricka 5 koppar kaffe om dagen som skulle ge samma energimängd, då tar jag hellre en vaniljlatte om dagen :d Ibland tar jag 2 :love:
 
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
Ptja.. det går åt rätt håll i alla fall.:up: Jag har inte fuskat något, förutom Nyårsafton och dagen före då vi åt på Pinchos. Alla andra dagar har jag hållt mig till kcal intaget, och jag har varit på gymmet 3 dagar i veckan.
 
Fortsatt bra här med. Vågen visade en minskning på 0,6 kg denna veckan så ligger på -19,4 kg nu :)

Funderar på att ta mig till badhuset nån dag för att se om mitt knä fixar att motionssimma..
 
Hittade ingen tråd för 2018 så fortsätter här.
Började hålla koll på kcal-intaget efter nyår. Igår hade jag gått ner 1,2 kilo. Självklart är det mkt vätska första veckan men känns ändå som en bra start.
Äter vad jag vill, men inte hur mkt jag vill ;) Igår åt jag lasagne till middag och drack ett glas rödvin tex. Har legat på ca 1000-1200 kcal per dag sista veckan med en dag då jag pga restaurangbesök inte kunde räkna, men överslagsräknade.

Mitt mål är att tappa 3 kilo till fram till den 20 feb då jag åker utomlands.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 299
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 080
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 842
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp