Bukefalos 28 år!

2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har jag inte räknat på.
Enligt lifesum äter jag för lite protein, men jag vet inte hur jag ska få upp det mer.

Tycker också att det kan vara svårt. Jag tycker att det är gott med pumpakärnor på kvarg eller yoghurt. Keso har en del protein också och till mellanmål tycker jag att mandlar fungerar. Till mat försöker jag ha lite edamebönor vid sidan av. Hummus om man tycker om det är också bra med protein.
 
Dåligt.. Går varken upp eller ner, och det är väl bra på sätt och vis..

Men stå stilla är ju bättre än att gå upp om man har som mål att gå ner. Det kanske är så att din kropp börjar vänja sig vid medicinen? :)
Så kanske det börjar stabilisera sig i din kropp nu och du förhoppningsvis kan gå ner dom kg du vill :heart
 
Jag har gått upp två kg, typiskt vinter :p tänkte styra upp det i januari!:laugh:

Haha, det dumma med tiden runt jul :p
Hänger med in på 2018 jag med :D
Nytt år nya mål :)

Men jag är inte så värst för julgodis så den biten klarar jag mig undan utan ansträngning. Men gröten, den förbaskade gröten. Ätit varje dag i en månad nu :o :d
 
Haha, det dumma med tiden runt jul :p
Hänger med in på 2018 jag med :D
Nytt år nya mål :)

Men jag är inte så värst för julgodis så den biten klarar jag mig undan utan ansträngning. Men gröten, den förbaskade gröten. Ätit varje dag i en månad nu :o :d
Julen är helt oskyldig i mitt fall, jag äter mer ju mörkare det blir typ. :p och när det är mörkt så slutar jag röra mig. Lätt när solen är uppe tre timmar och 44 minuter idag. :p
 
För egen del så går det fortsatt bra. Smygvägde mig idag (officiell vägdag på fredagar) och den visade neråt sen förra veckan trots sån stor viktnedgång den veckan men går efter vikten på fredagar så återkommer huruida det gått :)
 
Vågen visade -1,1 kg den här veckan så total viktnedgång är nu -18,8 kg. Väldigt nära att få en ny förstasiffra med så det peppar ju lite extra att ta sig igenom julen utan större utsvävningar :)
 
Hej kära gamla tråd och peppande bukisar!

Jag är ju en sån där person som har en liten sommargarderob och en större vintergarderob. Men det är ju en tanke bakom detta och den lyder "på sommaren vill jag vara snygg i bikini, och på vintern älskar jag godis och stora tjocka myströjor" :D

Varje år använder jag Lifesum appen, och det har fungerat bra. Jag tänkte sätta fart med detta snart.. Men jag inser ju att det är julafton snart och jag tänker därför vänta lite. Men för det så kan jag ju tänka lite på att äta med någorlunda måtta.:o
Ska försöka väga mig imorgon för försa gången sen i våras och jag är rädd haha! :yuck::D
 
OMG har vägt mig nu innan frukost. 71,7 kg. Snudd på rekord jag nånsin vägt, känns väl inte jätte bra, har en del att gå ner. Tycker inte att det syns i spegeln att jag väger 10 kg mer än i somras, den ljuger den jäveln ;)
Börjar dagen med frukost, och ett besök till Friskis

Startvikt
23/12 71,7 kg
 
Senast ändrad:
Så där då är Julsvullandet över för i år.. dags att ta sig i kragen och börja viktnedgången. Dom här juldagarna har varit hela sinnessjuka. Så mycket julgodis och mat, och ja har inte kunnat stoppa mig själv :D . Det är lite synd att man fortfarande har rätt mycket skräp hemma som det är lätt att då nalla av, men jag hoppas jag har karaktär nog att inte göra det nu när jag börjar med Lifesum. Jag glömde väga mig morse, så jag får göra det imorgon men jag gissar att jag har gått upp ytterligare tyvärr.
Efter jobbet idag blir det ett besök till gymmet
 
Så där då är Julsvullandet över för i år.. dags att ta sig i kragen och börja viktnedgången. Dom här juldagarna har varit hela sinnessjuka. Så mycket julgodis och mat, och ja har inte kunnat stoppa mig själv :D . Det är lite synd att man fortfarande har rätt mycket skräp hemma som det är lätt att då nalla av, men jag hoppas jag har karaktär nog att inte göra det nu när jag börjar med Lifesum. Jag glömde väga mig morse, så jag får göra det imorgon men jag gissar att jag har gått upp ytterligare tyvärr.
Efter jobbet idag blir det ett besök till gymmet
Släng!!! Ge bort! Om du tror att karaktären danar.
 
Jag är också färdig med julmaten nu. Har ett par, tre kg att gå ner. Väldigt vad kroppen är effektiv på att samla på sig reserver så fort man äter mer än man behöver. Men man får väl se det som att man har en välfungerande kropp.
Nu är det kalorirestriktion som gäller för min del. Undantag nyårsafton.
Vi har ju alltid en massa "gott" hemma då maken aldrig skulle få för sig att sluta med godis och skräpmat. Men av någon anledning tycker jag inte att det är jättesvårt att låta bli godis och annat om jag väl bestämt mig.
 
Efter nyår tar jag nya tag med vikten. Tog lite nya mått för sömnad idag och insåg att min midja är nästan borta..
 
Också klar med julmaten :)
Vågen hoppade upp typ 2 kg efter julafton och på köpet har jag IBS så magen var inte glad och svullnade upp rejält av all fet mat. Det mesta var givetvis svullnad (krängde inte så många kcal på en dag så det skulle generera en uppgång på 2 kg :p ) och idag så visade vågen att det är 0,7 kg kvar tills jag är back on track igen så det känns bra :)
Kommer väga mig imorgon igen för att se om det minskat ytterligare så jag vet att kroppen börjar kännas normal igen. Tarmsystemet har lugnat sig iaf :o
Är mer som att jag står stilla den här veckan men räknade inte med annat. Är inte så för varken julmat eller gottebordet men det blev nån skål ris a la Malta för mycket :o
Men jag äter det ju bara 1 dag om året så offrade mig för sakens skull :d
Har redan gått på spåret igen och blir väl kanske finmiddag på nyår men annars planerar jag inga avbrott från planen, som är att nå -20 kg under januari :)
Har ingen brådska. Vill hellre äta go mat varje dag och tappa kilon på längre sikt :)
 
@_FiA_ Om du vill så kan du ju slänga in någon av gosakerna du har hemma i dagliga kaloriintaget? En lagom mängd som inte förbjuder dig att äta och en mängd som är bestämd och hålla dig till det :)

Jag gör så. Har inte slutat med godis utan är jag sugen så planerar jag in en liten mängd som får plats i dagens kaloriintag. Oftast på fredagar/lördagar då vi brukar ha mysstund hela familjen och jag vill umgås på samma villkor och inte bara sitta och glo på deras godisskål. Så jag har en egen med bestämd mängd :)
Jag är disciplinerad och fixar det, så dessa förslag funkar ju bara om du tror att du fixar det. Men förbud är verkligen en glädjedödare..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 527
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 262
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 822
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 837
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp