Bukefalos 28 år!

2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
sov ingenting i natt så jag är sjukligt trött och går runt som en zombie, skulle på toaletten men var så jävla virrig och trött att jag ställde mig på vågen istället för att sätta mig på toan :D:laugh::banghead:. men jag blev pepp alltså! 68,7 kg stod det , och det på kvällen efter mat och sånt.:banana: Ska bli intressant å se vad det står på morgonen.
 
Hej! :) Far man vara med har?

Jag tog fram vagen harom dagen och konstaterade att nu ar det kris. Jag vagde 58.7 kg pa mina 159 cm och min maxvikt ska ligga mellan 53 och 55 om jag ska kunna knappa byxorna.

Jag startade operation "ga ner i vikt igen" omedelbart. Jag har bestamt mig for att rakna kallorier 5 dagar i veckan och ata vad jag vill tva dagar, men att tanka pa vad jag stoppar i mig da utan att rakna. (Tyvarr innebar det att jag da valjer salladen nar Maken ater hamburgaren:cautious:)

Da det inte spelar sa stor roll hur mycket jag sliter och jobbar med traning pa grund av skoldkortel och andra sjukdommar som gor det svart att ga ner i vikt utan "kallorier in och kallorier ut" ar det enda som fungerar. Jag har lagt gransen vid 1200 kcal da det fungerat tidigare.

Da det ar Tisdag idag och jag startade for 5 dagar sedan var det alltsa en helg emellan, men i dag visade vagen 57.4.:banana: Nu vet jag att det ar gladje matning och det mesta ar vatten vikt da jag nagon dag fore jag gick over 58 vagde 57 nagonting :p Men inte helt fel att skramma mig igang i alla fall.
 
Hoppar på här, blir inte minst peppad när ni skriver uppdaterad viktlista som visar minus. Har en del kilon att bli av med; 165cm och vägde nu på morgonen 75.6 kg :cautious:. Har gått ner förr när jag skött kcalräkning så bara börja igen för jag vill inte heller, som någon annan skrev, behöva gömma mig i vassen i sommar :p. Mitt problem som leder till övervikt är att jag ofta småäter sötsaker (dagtid beror det på att det finns på jobbet och hemma kan jag ofta trilla dit på kvällen om jag är trött och en knäckemacka kickar igång sötsuget) så för mig gäller det att lära mig äta långsammare samt ge fan i att småäta; jag är medveten om problemen :o. :)
 
Hoppar på här, blir inte minst peppad när ni skriver uppdaterad viktlista som visar minus. Har en del kilon att bli av med; 165cm och vägde nu på morgonen 75.6 kg :cautious:. Har gått ner förr när jag skött kcalräkning så bara börja igen för jag vill inte heller, som någon annan skrev, behöva gömma mig i vassen i sommar :p. Mitt problem som leder till övervikt är att jag ofta småäter sötsaker (dagtid beror det på att det finns på jobbet och hemma kan jag ofta trilla dit på kvällen om jag är trött och en knäckemacka kickar igång sötsuget) så för mig gäller det att lära mig äta långsammare samt ge fan i att småäta; jag är medveten om problemen :o. :)
Mitt tips om man är svag för sött och åker dit på det är att äta lite enligt LCHF, då blir du av med sötsuget :)
 
Mitt tips om man är svag för sött och åker dit på det är att äta lite enligt LCHF, då blir du av med sötsuget :)

Det funkar dock inte för alla!
Jag hade en vän som fick stora problem med sitt kolesterol tex. Det tripplades så hon kunde inte fortsätta. Dock tror jag absolut på att det kan vara fördelaktigt för många art dra ner på snabba kolhydrater.

https://www.netdoktor.se/hjart-karlsjukdom/kolesterol/artiklar/kolesterol-och-lchf-kost/
 
Jag är faktiskt rätt stolt över mig själv. Jag köpte häromdagen en stor chokladkaka med hasselnötter. Räknade ut vad hela kakan innehöll kalorimässigt och delade upp i ”portioner”. Igår kväll åt jag en portion och drack ett glas rödvin till. Inom min dagliga kaloriberäkning ;)
 
La till lite mer info i mitt inlägg :)

Tack! :banana:
Jag ska inte diskutera kolesterol men många fokuserar på det onda kolesterolet, men det finns olika storlekar på det och det viktigare är hur stor andel av det goda kolesterolet man har osv. Men tipsar om boken "ett sötare blod", där beskriver dom det mer vetenskapligt än jag kan. :)
 
Sötsuget har blivit helt vansinnigt så nu ska jag försöka bryta det genom att äta som när jag var nyopererad = flytande ett par dagar och sedan protein. Och ofta ofta ofta.
 
Jag ska inte diskutera kolesterol men många fokuserar på det onda kolesterolet, men det finns olika storlekar på det och det viktigare är hur stor andel av det goda kolesterolet man har osv. Men tipsar om boken "ett sötare blod", där beskriver dom det mer vetenskapligt än jag kan. :)

Jag har förstått att den boken är väldigt omdebatterad och inte anses direkt vetenskaplig.
Men jag tror vi stoppar diskussionen här, annars kommer tråden kapas!

:)
 
Det funkar dock inte för alla!
Jag hade en vän som fick stora problem med sitt kolesterol tex. Det tripplades så hon kunde inte fortsätta. Dock tror jag absolut på att det kan vara fördelaktigt för många art dra ner på snabba kolhydrater.

https://www.netdoktor.se/hjart-karlsjukdom/kolesterol/artiklar/kolesterol-och-lchf-kost/

Jag tror att många kan ha nytta av att köra 1-2 veckor för att bryta suget. Sen kan man ju lägga på bra kolhydratkällor igen.
 
Jo att Lchf skulle vara bra mot sötsug har jag hört ska fungera, även att det inte passar alla. Mitt kolesterol har jag aldrig kollat upp men jag äter inte mer fett än normal kost i snitt i alla fall, drar istället ner på kolhydraterna :). Idag tex har det hitintills blitt: frukost: egengjord smoothie. Fm. Fruktsallad. Lunch: lövbiff, 1.5 msk rydbergs kalla bea och tomat och gurka. Nyss mellis med två kokta ägg :). Choklad står här på bordet på jobbet men idag har jag gett fan i att äta :)
 
Denna veckan blir det eventuellt bara en fastedag. Har lite svårt att få ihop det med jobbet...
Men men, veckan blir nog rätt bra ändå tror jag.
 
Galet chokladsugen! Har inget hemma och ingen lust att åka till affären. Så det är bara att stå emot.
 
Efter en lite bedrövlig arbetsdag när jag behövde en matigare lunch än den kvargburk jag slängde ner i väskan i morse, men inte hittade någon varm lunch som kombinerade egenskaperna "lätt" och "god", jobbar jag nu med de närmaste dagarnas luncher. I morgon och på fredag blir det kycklinglår, rucola, färsk spenat och plommontomater, med kesella soltorkad tomat/feta som sås. Och så blir dagens middag matlådor till början av nästa vecka - mifu, svarta bönor, lök och frusen spenat som jag hällt ner en burk krossad tomat i och reducerat. Ris till.

Restauranglunch är så bökigt om man är intolerant mot en massa örter och grönsaker, särskilt om man vill ha något lätt. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
628
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 241
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
941
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp