2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
1373 kcal igår så 27 mindre. Dra ner ytterligare lite idag då :)
Tar inte 100 kcal ner på en fredag liksom :D
Skippar aldrig fredagsmys med familjen. Den är liksom stående för jag vill känna gemenskap och inte utanförskap :heart
Så kanske behåller 1400 kcal på fredagar.

Imorgon är det kalas och vet att det ska bjudas på smörgåstårta. Jag vill inte avstå kalas pga viktnedgång men smörgåstårta känns inte värt det :arghh:
En Budapestbakelse hade jag lätt offrat mig för men bröd med massa röror, ost och skinka lockar inte :meh:
Ska jag äta något så ska det vara värt kalorierna liksom. Känns oartigt att sitta med inget på tallriken, men smörgåstårta..
 
@MM jag kallar det NPK-principen. Stoppa inte något skit i käften om det inte ger tillräckligt med Njutning Per Kalori!

Den principen lever jag efter nu. Smörgåstårta är sååååå inte värt det!
Ser det knäppt ut att ta ingenting :confused:
Jag fattar att dom kommer tro saker som inte är sant om jag gör så men det är absolut inte det men deras tankar får dom själva hantera. Det blir även kakor efteråt och det är okej. Finns alltid någon tillräckligt god :)
Kalaset är vid 15.00 så är egentligen lagom för ett mellanmål då så några kakor blir det målet för dagen isf.
 
Den principen lever jag efter nu. Smörgåstårta är sååååå inte värt det!
Ser det knäppt ut att ta ingenting :confused:
Jag fattar att dom kommer tro saker som inte är sant om jag gör så men det är absolut inte det men deras tankar får dom själva hantera. Det blir även kakor efteråt och det är okej. Finns alltid någon tillräckligt god :)
Kalaset är vid 15.00 så är egentligen lagom för ett mellanmål då så några kakor blir det målet för dagen isf.
Jag hade bara artigt tackat nej och sen ätit någon kaka om den var god nog. Jag tänker på samma sätt med att jag inte längre äter saker bara för att, det ska tillföra någonting, antingen näring eller njutning. Jag tror man själv tror att andra kommer tänka saker om man inte äter men oftast är det mest i ens eget huvud. För mig blir det enkelt att bara tacka nej för det är gluten eller laktos i (som jag inte tål) ingen brukar ifrågasätta allergier :)
 
Jag hade bara artigt tackat nej och sen ätit någon kaka om den var god nog. Jag tänker på samma sätt med att jag inte längre äter saker bara för att, det ska tillföra någonting, antingen näring eller njutning. Jag tror man själv tror att andra kommer tänka saker om man inte äter men oftast är det mest i ens eget huvud. För mig blir det enkelt att bara tacka nej för det är gluten eller laktos i (som jag inte tål) ingen brukar ifrågasätta allergier :)

Precis, jag tänker inte äta något bara för att pleasea någon annan. Jag tackar nej till smörgåstårtan och äter en rejäl lunch innan vi åker dit så kommer jag dessutom inte få plats med den eftersom jag blir så himla mätt nu för tiden :D
Jag är inte allergisk mot något mer än potatis (som suger faaan att vara allergisk mot :down: :() så kan inte dra till med något sånt men förstår att det ger fördelar ibland.
Svärmor kommer ifrågasätta men då får hon göra det. Hennes huvudvärk.
 
Hemma från semestern! Ätit som en gris, men snittat nästan 16000 steg per dag. :D skulle tro att jag gått upp 3-4 kg under veckan, vi får se imorgon:laugh:

I alla fall så har jag insett att jag vill sätta ett tuffare mål, jag vill väga 61,9 innan sommaren. Det har jag inte vägt på många år. Det är inte många kilo, men jag tror att kroppen kommer hålla hårt i dom! Så peppad!!:bump:

Imorgon blir det kesoplättar till middag :love:
 
Kom ner till 1279 kcal igår och var fortfarande mätt och glad hela dagen :)
Orkade inte peta i mig något för att få i mig 21 kcal till :p
Annars håller jag gärna ganska exakt på siffrorna för att hålla balansen jämn så att säga. Det har ju funkat bra hittills :up:

@Unafraid
Hur gick det med vägningen efter semestern? Tror inte du gått upp så mycket på en vecka. Då måste ju ätit en jäkla massa kcal :o :laugh:
Tror mer på vätska isf :)
 
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg

Det känns ju inte så upplyftande, men jag ska få mens idag och känner mig svullen, och jag vet sedan förra årets viktresa att det kan påverka rätt mycket på vågen, så jag tar siffran med en nypa salt.

Jag har skött mig alla dagar utom en, hade en fuskdag. Men jag gick inte helt crazy..
 
  • Gilla
Reactions: MM
Kom ner till 1279 kcal igår och var fortfarande mätt och glad hela dagen :)
Orkade inte peta i mig något för att få i mig 21 kcal till :p
Annars håller jag gärna ganska exakt på siffrorna för att hålla balansen jämn så att säga. Det har ju funkat bra hittills :up:

@Unafraid
Hur gick det med vägningen efter semestern? Tror inte du gått upp så mycket på en vecka. Då måste ju ätit en jäkla massa kcal :o :laugh:
Tror mer på vätska isf :)
Eh... Plus 3,6kg :p:rofl: men jag skulle gissa att 1,5-2kg är vätska, jag är inte så bekymrad, det var värt det! Jag äter minimalt med socker och kolhydrater annars men har ätit allt i veckan och kolhydrater för mig binder mycket vatten :laugh:

Så ny startvikt och målvikt helt enkelt!
Idag, 68,3
Mål till sommaren: 61,9
6,4 kg ner, ska bli spännande och se hur det går! :bump:
 
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg

Det känns ju inte så upplyftande, men jag ska få mens idag och känner mig svullen, och jag vet sedan förra årets viktresa att det kan påverka rätt mycket på vågen, så jag tar siffran med en nypa salt.

Jag har skött mig alla dagar utom en, hade en fuskdag. Men jag gick inte helt crazy..
Du har ju gått ner stadigt och nästan två kilo på en månad, det är ju kanon! :D nästa vägning är du under 69!:banana:
 
Eh... Plus 3,6kg :p:rofl: men jag skulle gissa att 1,5-2kg är vätska, jag är inte så bekymrad, det var värt det! Jag äter minimalt med socker och kolhydrater annars men har ätit allt i veckan och kolhydrater för mig binder mycket vatten :laugh:

Så ny startvikt och målvikt helt enkelt!
Idag, 68,3
Mål till sommaren: 61,9
6,4 kg ner, ska bli spännande och se hur det går! :bump:
Dag 1: -0,8kg :rofl: gillar takten, tänk om det gick lika fort jämt!

Nu: 67,5
 
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg

Det känns ju inte så upplyftande, men jag ska få mens idag och känner mig svullen, och jag vet sedan förra årets viktresa att det kan påverka rätt mycket på vågen, så jag tar siffran med en nypa salt.

Jag har skött mig alla dagar utom en, hade en fuskdag. Men jag gick inte helt crazy..

Det går ju neråt och det är det enda som räknas. Sakta men säkert :up:
Släpper nog ett kg på en gång snart!
 
Fixade kalaset så som önskat igår :)

Tog en delicatoboll och en halv havrekaka. Åt en rejäl lunch innan vi åkte.
Sen middag när vi kom hem.

Blev trugad ett ex antal ggr av svärfar som gå nu och ta lite mat MM, ska du inte äta lite MM m.m.. Tur man har 3 barn att springa efter :idea:
Kände inte för att säga tack men nej tack jag avstår när det var han som hade kalas och ville sina gäster skulle ha det bra så körde undvikning istället. Bara delicatobollen var ju ~300 kcal så kände att det räcker liksom. Hade blivit isbergssallad till kvällsmat annars och det är inte min favorit :laugh:
 
Har inte varit så aktiv på buke det senaste året, men tänkte att det här är ju tråden för mig!

Började min viktresa den 24e i 11e 2017 och vägde då 79kg—det mesta jag någonsin vägt :nailbiting:—och kände att det var nog. Idag väger jag 70kg! :D Tanken är att jag ska ner till 50kg, och sen känna efter.

Är 158 cm lång och ligger på 1200 kcal om dagen. Har inte gjort något med kosten mer än att dra ner på portionsstorlek, tagit bort pasta och potatis, chips, läsk och dylikt, och börjat simma 3 gånger i veckan.
 
Jag ska ner totalt elva pannor och har blivit av med två kilo de första två veckorna. Har gått ner i vikt förr, men det är en större utmaning den här gången eftersom jag måste få i mig tillräckligt med protein för att inte min styrkelyftsträning ska bli lidande och för att maximalt med muskelmassa ska behållas.

Så planen är som följer:

- Tung träning tre-fyra dagar i veckan.
- Minst 10 000 steg per dag.
- Fasta efter klockan åtta på kvällen (har egentligen mest att göra med att jag inte ska behöva upp på toa om natten...).
- Ca 1900 kcal om dagen.
- Ca 140-150 gram protein per dag.

Hade varit fint att få in lite konditionsträning också, men jag börjar nytt jobb på torsdag och jag tror det kommer vara alldeles tillräckligt att hålla i den träningen jag kört med senaste två åren (då jag inte jobbat utan varit tidsflexibel student).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 972
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
780
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
6 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp