Bukefalos 28 år!

Älskade Starport

Sv: Älskade Starport

*knapplån*

:cry: Jag är så nära att ta till gråten när jag läser den här tråden.

Jag kände henne inte, vet inte vem hon var. Men det känns orättvist när någon slits iväg från oss och kvar blir vi andra med sorg och tomhet.

När en stjärna faller
-då vet man att den fanns
-för den lyser starkast när den dör
på väg till någonstans.

Och i skenet väcks en dröm till liv
som har slumrat i min kropp.
Jag ser seglet fyllas av en vind
-mot en dag som andas hopp.

För idag när båten glider ut
så blir jag fri igen.
Det är bara vintern som är slut
-nu lever sommaren.

/Nordman

Vila i frid, okände vän.
 
Sv: Älskade Starport

Vilken fin dikt.....Ja idag är det en vecka sedan stjärnan lyste som klarast...fortfarande känns det overkligt, t om overkligare än för några dagar sedan.
 
Sv: Älskade Starport

Här är hela texten...


När en stjärna faller
-då ser man att den fanns
-för den lyser starkast när den dör
på väg till någonstans.

Och i skenet väcks en dröm till liv
som har slumrat i min kropp.
Jag ser seglet fyllas av en vind
-mot en dag som andas hopp.

För idag när båten glider ut
så blir jag fri igen.
Det är bara vintern som är slut
-nu lever sommaren.

Vad är det som väntar,
det känns att allt är nytt.
Skall jag hitta dig som den du var
med allt du har betytt?

Vi blir ett med allt, när allt blir ett
-liksom stjärnor utan namn.
Inte ser du om det fattas en
-den som förde mig i hamn.

För idag när båten glider ut...

Ser du himmelen är blå idag
när molnen blåst förbi.
Tag emot mig för nu kommer jag
när du ser mig är jag fri...

Kanske kan man få den att stämma ändå? (jag kände henne som sagt inte) Men att hon har hittat hem (förde mig i hamn) och att himlen är blå igen när molnen blåst förbi (inga bekymmer längre)

Sänder varma tankar till alla hennes nära och kära.
 
Sv: Älskade Starport

Men herregud........ Fy fan varför skulle detta behöva hända....
 
Sv: Älskade Starport

Kände inte Malin annat än här från Buke, men hon verkade alltid så glad...

Tänker på hennes mamma och hur hon måste känna nu. Malin var ett par är yngre än mina egna barn och jag vill inte, kan inte tänka hur jag skulle känna om det skulle hända någon av dom.
Men jag skänker även en tanke till bilens förare och hoppas att h*n kan leva vidare utan skuld för det tror jag att Malin skulle velat.

Jag tycker så synd om de Malin lämnade kvar här, men jag vet att ni en dag möts igen och tills dess är jag säker på att Malin håller ett vakande öga på er och att hon gråter och skrattar med er fast ni inte ser henne.
Så låt henne även i fortsättningen få uppleva mer skratt än gråt
 
Sv: Älskade Starport

Ikväll har jag och min man varit ute hos Malin med barnen, de behövde få säga hejdå till henne. De fick skriva ett varsitt kort till henne och vi tände ljus. De tyckte nog det var skönt att få se, klart att de också undrade. Men de tyckte att det var fint.
Min son som fyller 4 snart sa till mig förut:

-Mamma, Malin är uppe i himlen nu vid molnen och hon tittar på alla fåglarna. Men hon finns i mitt hjärta, sa han och pekade på bröstet.

Vad fint! Undrar om han har pratat med dagisfröknarna?

Godnatt Ängeln ......
 
Sv: Älskade Starport

Barn funderar nog mer än man tror , men som sagt, det är inte alltid så lätt att veta hur mkt de tar in av svåra saker som händer...
Jag tror att om man på samma självklara vis som de kunde acceptera saker, så skulle man nog ibland må bättre !
Malin är i himlen nu, för ett barn är det så, om vi också kunde se det på deras vis, då tror jag att vi också skulle må bättre
Min kompis fick en liten dotter i dag, på ngt konstigt vis känns det ändå som att livet faktiskt kan och måste gå vidare, ett nytt liv är ju ett levande bevis för det !
Vi kommer aldrig glömma, och kanske aldrig förstå varför onda saker händer bra människor, men jag tror inte att Malin vill att ngn ska minnas henne m tårar, för som ngn annan skrev, är man tjejen som aldrig slutade le, då vill man nog hellre bli ihågkommen m ett leende ! :)
På tis startar min häst, han körs av en annan av Malins vänner, sista resan vi gjorde till den banan var hon med på, och jag tror att hon även kommer vara där då, så på ngt vis blir väl hans start, precis som Heffas, dedikerad till hennes minne !
Sov gott nu allihop, och kom ihåg, så länge man har sina vänner, och alla minnen, då är ingen av oss ensam !
 
Sv: Älskade Starport

uchs vad hemskt....
mår så dålig och blir så lessen när sånt hä händer.. och så många fina ord om Malin. Jag kände henne inte men visst blir man berörd och känner sig som en vän här inne på buke.....

Vila i Fred Vännen......
 
Sv: Älskade Starport

Ja så är det nog förmodligen, det känns bara så jävla tungt nu. Jag var ute och körde Malins ponny idag. Jätte fin att köra, lite vajsing i styrningen till att börja med men sen gick det som tåget.

Hehehehe Ja jag cyklade före Lillen o när jag cyklade ifrån han så började han galoppera "Plutten" Ja utan att Sofia manade på han.
 
Sv: Älskade Starport

Vi har provat Lillens nya fleecetäcke som Malin hade köpt till honom, men hon hann inte prova det ......
Blått med guldtext där det står LILLEN.

Superfint!
 
Sv: Älskade Starport

Bra att ni har så många fina minnen av Malin!!
 
Sv: Älskade Starport

Bra att ni har så många fina minnen av Malin!!

Ja det är underbart, igår var Malins syster ute hos oss i stallet för fösta gången efter olyckan och vi satt o skrattade åt vad Malin sagt o gjort...jag är så glad att hon spred så mycket glädje omkring sig jämt...

Malin i ett nötskal :love::love:

Malin.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Älskade Starport

:laugh: Malin... Roliga!

Läser igenom bloggen å storgråter.. Trodde inte att nån man inte träffat IRL kunde påverka en så himlans mkt..
 
Sv: Älskade Starport

Ja hon var en underbar människa och det som är så både tragiskt o konstigt är ju att hon var tvungen att dö för att man skulle inse vilken fantasisk person hon var...Hon fick t ex 7 st annonser i tidningen, hennes mamma får ordna den största kyrkan i stan(domkyrkan) för att få plats med alla sörjande...DET säger ju en hel del om vilken pärla hon var.....:love:
 
Sv: Älskade Starport

nej men oj öppnade denna trådförst nu . fyfan vad hemskt:(

lider med hennes familj och anhöriga samt vänner :(
 

Liknande trådar

Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 253
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Varning långt och negativt inlägg. Jag blir så ledsen. :( Jag slutade förra året mitt hästjobb pga en incident och blev då timvikarie...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså. Seriöst. Jag har inte gjort annat än velat sluta med dansen, helt. Senaste...månaden? Eller ok, innerst inne vet jag att det...
Svar
0
· Visningar
880
Senast: GotAsecret
·
Skola & Jobb Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag tänkte mig höra mig lite för hos er på Bukefalos. :) Jag är 22 år och bor hemma medan jag...
Svar
0
· Visningar
771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp