Är det en rättighet att ha häst?

Sv: Är det en rättighet att ha häst?

Det låter positivt!

Ja jag kanske är naiv, men jag är faktiskt övertygad om att det skulle gå att fixa ställen där det går att få hästar som del av en vårdplan, utformat på ett lämpligt sätt för individen. Oavsett om det handlar om otvunget pysslandet eller kravfyllt ansvar, social kontakt med både "mindre komplicerade" djur och "komplicerade" människor i olika grad, rutiner, ridning m.m. Med rätt ställen, personer och i samarbete med resten av vårdkedjan kan det t o m underlätta processen, i och med att det går att utveckla personens verksamhet gradvis och åt olika håll mer än att ha hästen hemmavid ensam.

Jag tror att detta dock fortfarande är en rätt outvecklad resurs, men jag vill hellre se en sån utveckling än att det skulle bli en rättighet att ha en egen häst hemma.

Det är precis det vi håller på att jobba på här :laugh: i sammarbete med en terapeut som faktiskt bjudit in mig till samarbete och tom har kommunen varit på besök
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 574
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 053
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 130
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik hur har ni alla råd med häst? Jag jobbar heltid men får det ändå inte att gå ihop. Jag har inte 5000 över varje månad som hästen ungefär...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 250
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp