Är pojkar mindre "värda"?

jag hade nog motsatt problem när jag väntade min son, under hela graviteten fick jag höra att det MÅSTE bli en pojk att det var min plikt att se till att det var en pojk. Vi valde ju att inte ta reda på vad det skulle bli för vi ville att det skulle bli en överraskning. Dessutom så för oss spelade det inget roll vilket kön det blev bara det var friskt =).
Nu får jag höra framförallt från svärfar hur stor o tjock sonen är..jag borde fundera på att minska på maten tycker han. Och jag som går hemma o inget gör ska minska på chipsätandet tydligen. jag som äter sånt max en gång i veckan och knappt hinner sitta ner under dagen.

Svärfar kan hålla truten!
 
Stort Grattis till eran fina kommande pojke! :heartheart

Vilka sjuka kommentarer, jag förstår att du blir ledsen. Jag hade på allvar tagit upp detta med personerna i fråga, sagt hur ledsen det gjorde mig och frågat vad dom egentligen menat??

Jag har en av varje och kan intyga att det är lika fantastiskt vilket som! Och bandet mellan mor och son, det är djupt och speciellt.

Det negativa bemötandet du fått, jag kan intyga att det är inget som jag nånsin stöter på så allmänheten gör ingen skillnad på pojke eller flicka. Jag har aldrig varit med om att sonen känts mindre värd eller intressant eller nånting sånt. Var för dina nära reagerat som de gjort vet jag inte. Är det få flickor i familjen? Kanske menade de inget illa - antagligen inte! Men jag hade tagit upp det ändå. För att slippa behöva höra något liknande igen.

Din pojke kommer att vara lika älskad som en flicka varit och längden kommer att bli just precis perfekt. För ditt barn kommer att vara perfekt och precis som han ska vara. Min dotter är superkort trots att jag är lång och min man är nästan 2 meter! Hon brås på sin farfar förmodligen. Medan våran son är längst i klassen och kommer att bli som sin pappa. Ingen vet hur längden blir. Och för övrigt har det ingen betydelse, han kommer inte att få det svårt även om han skulle bli kort.

Tänk på alla dom som föds med allvarliga sjukomar och ändå blir lyckliga och friska vuxna. Ditt barns blivande längd är verkligen ingenting du behöver bekymra dig om. :heart)
 
Vilka otrevliga kommentarer, förstår att du blev ledsen. Alla barn är väl lika mycket värda oavsett kön. Angående längden så hade jag en kompis i skolan som var jättekort hela låg och mellanstadiet, knappt 150 (hur lång hon är nu vet jag inte). Mamman var också någonstans där runt 150, pappan runt 170 tror jag och två av bröderna någonstans mitt emellan det. Men hennes äldsta bror var en bra bit över 2 m.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 194
Senast: Destiny_D
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 693
Senast: Madalitso
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 933
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp