Alhohol o hästar...

Sv: Alhohol o hästar...

Aa kanske det. Men man borde väl inte få rida alls?
 
Sv: Alhohol o hästar...

man får cykla på alla ställen utan på allmän plats om man druckit med tror ja?
inte säker..men fått för mej de.
 
Sv: Alhohol o hästar...

Håller med denna skribent.

När skulle an ha tid? Blir aldrig tillfälle att förtära alkohol..
Bor man i skogen är man dessutom dömd till nykterist.

/ skogsmullen utan privattaxi

men vi borde ju igentligen byta tjänster med varandra :confused: alltså förslagsvis tar du mina hästar och stallsysslor till jul och jag får ta en rejäl bläcka och till nyår tar jag dina hästar och stallsysslor + annat underhåll ( mann och barn) t och du får ta en bläcka.
ELLER så tar vi och slår ihop partyt blir jätte packade och går dagen efter arm i arm och fixar hästarna :D
 
Sv: Alhohol o hästar...

Var på en tävling en gång där domaren var riktigt risigt bakfull...
...:mad:. Det var riktigt dålig stil...gick faktiskt och lämnade en
anmälan/klagomål till överdomaren...:devil:
Det här låter kanske löjligt men jag tycker faktiskt det borde införas på tävlingar att man ska alkoholtestas...
Själv har jag väl varit bakfull nån gång när jag ridit...men aldrig full...
 
Sv: Alhohol o hästar...

Hmm. Jag tycker egentligen inte att det är okey, men har själv sprungit ut till hästarna när jag börjat dricka (ej full, men "lullig").Har även jobbat bakis samt ridit. Inget jag rekomenderar!

Det är dessutom förbjudet att rida med alkohol i kroppen.
 
Sv: Alhohol o hästar...

Håller helt med dig. Jag vill inte ens ta ett glas vin innan jag ska vara i stallet o kvällsfodra osv. Inte bara att man tappar lite omdöme och reaktionsförmåga, man får också som du säger ett annat kroppspråk och jag är säker på att hästarna märker det.

Och aldrig att jag satte mig på hästen efter att jag hade druckit, balansen är inte hundra ens när jag är nykter :rofl:
 
Sv: Alhohol o hästar...

Vid ett tidigare stall jag stått i hade vi i stallet grillfest en skön sommarkväll utanför stallet på grusplan - Mycket trevligt! Vi drack & åt gott. Hästarna var så klart nyfikna och höll sig nära för att se vad vi pysslade med - Dock hanterade ingen berusad person sin häst!

Sedan sov vi på skullen bland hö, halm & hästtäcken - När vi vaknade vid 04,30 tog vi våra hästar och red ut på åkrarna i soluppgången - Det var helt underbart! //Linda
 
Sv: Alhohol o hästar...

Det trodde jag verkligen inte gjordes på tävlingar.
Vad glad jag blev nu. :)

Det skedde en ganska uppmärksammad diskning (med efterföljande avstängning ett par mån, tror jag) på islandshäst-SM för några år sedan på grund av för hög alkoholhalt hos ryttaren (dvs över 0,2 promille), så nog görs det tester, alltid....
 
Sv: Alhohol o hästar...

Det skedde en ganska uppmärksammad diskning (med efterföljande avstängning ett par mån, tror jag) på islandshäst-SM för några år sedan på grund av för hög alkoholhalt hos ryttaren (dvs över 0,2 promille), så nog görs det tester, alltid....

Ooh...jisses...:o
 
Sv: Alhohol o hästar...

Tja, alkohol i vilka mängder? Om jag tar ett glas vin till maten är jag inte full och går ut och donar i stallet trots detta. Jag rider dock inte om jag har vin i kroppen...sånt ordnar jag med innan, i så fall.

Har jag tagit ett glas vin till middagen kan jag mycket väl tänka mig att både pyssla i stallet och ta en ridtur efteråt. Fast berusad kan man ju inte påstå att jag är i de lägena.
 
Sv: Alhohol o hästar...

en bra fråga är ju NÄR hinner man bli dricka sig packad med eget stall och innehåll på 3 hästar :crazy::confused:

nå nu är det ju VÄLLDIGT länge sedan jag varit berusad och då var jag och mockade bakis och det var en mindre rolig känsla även en fin lärdom :crazy:


/ ofrivillig nykterist som skulle behöva sig en rejäl bläcka till jul:D

Jag håller helt med dig! Jag har själv ett eget stall och tre hästar och jag har inte vart på krogen på läänge:D Skulle också behöva bli på lyset nån gång haha:rofl:
 
Sv: Alhohol o hästar...

kl*

att bara ta in hästarna och fodra eller liknande tycker jag inte är fel även om man har drukit lite, gjorde det för några veckor sen och hästarna verkade inte misstycka. de kom som vanligt och gav mig sen en gonatt puss som vanligt, inget konstigt med det.

men rida skulle jag aldrig göra full!
 
Sv: Alhohol o hästar...

Jag kan inte ens tänka mig att hantera hästar i samband med alkohol..
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
836
Senast: MiniLi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 014
Senast: jemeni
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 571
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Funderat lite som ”återvändare” till stallet för 5 år sedan. Barn och tonåren upp till 20 års ålder spenderades dock i stallet 24/7...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 424
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp