Alhohol o hästar...

Sv: Alhohol o hästar...

Alkohol är ingenting med kombinerar med djur eller barn. Där är det punkt för min del. Det finns inga undantag, inga undanflykter, ingenting.

Klappar man en häst på fyllan är det en sak men man ska inte hantera djur i onyktert tillstånd och inte heller ha ansvar för dem när man är onykter. Precis som med barn.

Vi har kanske lite olika syn på vad man menar med "dricka alkohol"...? Jag anser nog att jag klarar av att umgås med både mitt barn, min häst och min hund om jag tagit ett eller två glas vin till middagen en lördag. Att vara "på fyllan", däremot, är inget jag ägnar mig åt oavsett djur och barn - dvs att dricka i större mängder i syfte att bli onykter. Ditt inlägg antyder ju egentligen att jag borde vara helnykterist, eftersom jag har både barn och djur hemma, och då inte "får" dricka alkohol öht?!?!
 
Sv: Alhohol o hästar...

Jag fattar inte varför man ska dricka över huvudtaget. Det är bara slöseri på kroppen. Eller varför man röker m.m..
 
Sv: Alhohol o hästar...

Skulle aldrig någonsin hantera min häst när jag är full/var full!!! Ogillar rökning bland hästar också men då har ma ju iaf kontroll å vad man gör fortfarande, med alkoholen kan man ju bli helt :confused: .
 
Sv: Alhohol o hästar...

Hästar och alhohol nää inte bra tycker jag :crazy: Dels för att vissa kan bli helt borta i huvudet och inte veta vad dom gör.
Vill inte att någon som har druckit ,ska vara i närheten av min häst i alla fall . Litar inte på dom :D
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
836
Senast: MiniLi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 013
Senast: jemeni
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 571
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Funderat lite som ”återvändare” till stallet för 5 år sedan. Barn och tonåren upp till 20 års ålder spenderades dock i stallet 24/7...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 424
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp