Bukefalos 28 år!

Alkoholkulturen (#metoo-relaterat)

Jag tror att problemet spänner över hela spektrat. Från skämt och jargong till rena övergrepp. Det är svårt som fan att vara den som sabbar "stämningen" och säger ifrån när jargong/skämt är ruttna och över gränsen, men jag tror och hoppas att just ett sånt ifrånsägande faktiskt kan vara öppning till diskussion. Övergrepp är ännu svårare att prata om för där handlar det även om offret och dess känslor runt detta - skan, äckel, ångest, skuld(?) och en massa annat som antligen är extremt komplxt
 
Precis vad jag har förespråkat hela tiden men det kanske är en skillnad beroende på ursprung och kultur. För mig finns det inte om jag blir tafsad på ett dansgolv att bli ledsen och gå hem. Han ska gå hem, inte jag.
På den tiden jag var ute och rörde mig på klubbar och uteställen på kvällarna så tänkte man nog inte ens på att det var ett övergrepp när någon tog tag i vald kroppsdel, det var liksom något man fick stå ut med när man var ute. När jag blev äldre och heller inte längre drack alkohol så hade jag inte tålamod att gå ut alls längre. Sista gången jag var ute var på någon afterski, där någon drog mig i håret (för att få kontakt?), en annan limmade så mycket att han tillslut helt enkelt lade sig på mig där jag satt på en stol, där någonstans ledsnade jag på att inte kunna vara ute och gick hem. Det handlar inte nödvändigtvis om att bli ledsen eller traumatiserad det räcker med att man blir begränsad och utestängd genom att det blir helt outhärdligt att gå ut, dansa och umgås.
 
Precis vad jag har förespråkat hela tiden men det kanske är en skillnad beroende på ursprung och kultur. För mig finns det inte om jag blir tafsad på ett dansgolv att bli ledsen och gå hem. Han ska gå hem, inte jag.
Och jag tror inte att jag varje gång det hänt orkat bry mig så mycket om den som tafsade att jag känt att han måste gå hem

Men alltså allvarligt talat...... Bara låt folk leva.. Låt folk göra och känna som dom gör utan att döma, för det är ärligt talat äckligt när den här jävla sedlighetspolisen* alltid kommer och moraliserar över hur oskyldiga människor beter sig när dom blir utsatta för sexuella trakasserier eller ofredande eller värre

*och jag skiter i om du är Camille Paglia , Bella 15 år eller kungen, det är lika äckligt ändå
 
Senast ändrad:
Det handlar inte nödvändigtvis om att bli ledsen eller traumatiserad det räcker med att man blir begränsad och utestängd genom att det blir helt outhärdligt att gå ut, dansa och umgås.
Men precis ---> ibland orkar man bara inte

Jag går inte ut för att hamna i slagsmål men det är liksom lite så det blir om jag ska göra en principsak av varje kille som tafsar
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 562
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 508
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 673
Senast: Fibusen
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 238
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HUND MAGKATARR...
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp