Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Skulle du våga konfrontera en kollega/vän som du jobbar med dagligen med att du blivit kär när han är nyförälskad? Modigt och inspirerande i så fall. :)

Om jag skulle "konfrontera" vet jag inte, men jag vet att jag inte skulle hålla på med sådana oändligt långa tolkningar och förklaringar som du gör och jag vet att jag skulle vara ganska tydlig med vad jag vill eller kan göra med och i relationen. Om jag inte klarade den tydligheten, skulle jag dra ner kontakten till det minsta möjliga.

Om det där med den andra tjejen mest är något slags spel det med, från hans sida, skulle jag se det som ett större hinder för att någonsin få prata ärligt med honom, än om han faktiskt är kär i henne för hennes egen skull. Jag gillar som sagt inte sånt där spel.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag fixar inte att sluta umgås eftersom han har blivit viktig för mig. Vi har en bra vänskapsrelation och har väldigt trevligt. Jag har försökt att vara tydlig med vad jag känner och visa att jag är intresserad. Men jag vågar inte säga det rakt ut. Och jag är hellre hans vän än bara en kollega.

Jag uppfattar det inte som att han spelar ett spel utan som att han faktiskt är förälskad i henne. Men han är uppenbart kluven till vad han egentligen känner med tanke på de långa diskussionerna han haft om vad han borde göra.
 
Senast ändrad:
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det var ett svar på det petruska skrev apropå hur hon skulle ha gjort. Alltså dra ned kontakten till ett minimum.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Om jag inte klarade att vara rak, alltså. Jag ser inget större värde i en kontakt som bygger på att jag spelar nåt annat än jag är.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

En fundering efter gardagens IRL..... varfor ar det bara gifta a upptagna som vill upp pa dansgolvet med mig???:o
Bara en fundering :meh:

S

Din fundering väcker lite frågor hos mig. Hur vet du att de du dansade med var upptagna? Frågade du alla? Och sedan undrar jag om du vet att det var singlar där överhuvudtaget?

Jag undrar för att om jag dansade med någon som frågade om mitt privatliv eller hur jag lever för att utröna om jag var upptagen utan att det kändes naturligt (att vi connectat)skulle jag uppfatta personen som desperat eller påflugen och svara ja även om jag var singel.

Om man ska lyckas med målinriktat raggande så måste man vara väldigt fingertoppskänslig.Då ska man även vara rätt diskret på så sätt att inte visa andra än den man raggar på att man raggar eftersom om man misslyckas och sedan går på nästa får ju inte den personen känna att den är nummer två, tre eller elva liksom. Det sprider sig rätt snabbt på ett ställe om det finns någon där som raggar hejvilt och det gagnar inte syftet för att uttrycka det milt.

Det är ju något annat än när det bara känns poff för båda två för då går ju allt av bara farten och man behöver inte tänka på vad man säger för det blir rätt ändå. Enligt mig är det bara det sättet som fungerar. Det andra blir som att köpa bil.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Din fundering väcker lite frågor hos mig. Hur vet du att de du dansade med var upptagna? Frågade du alla? Och sedan undrar jag om du vet att det var singlar där överhuvudtaget?

Jag undrar för att om jag dansade med någon som frågade om mitt privatliv eller hur jag lever för att utröna om jag var upptagen utan att det kändes naturligt (att vi connectat)skulle jag uppfatta personen som desperat eller påflugen och svara ja även om jag var singel.

Om man ska lyckas med målinriktat raggande så måste man vara väldigt fingertoppskänslig.Då ska man även vara rätt diskret på så sätt att inte visa andra än den man raggar på att man raggar eftersom om man misslyckas och sedan går på nästa får ju inte den personen känna att den är nummer två, tre eller elva liksom. Det sprider sig rätt snabbt på ett ställe om det finns någon där som raggar hejvilt och det gagnar inte syftet för att uttrycka det milt.

Det är ju något annat än när det bara känns poff för båda två för då går ju allt av bara farten och man behöver inte tänka på vad man säger för det blir rätt ändå. Enligt mig är det bara det sättet som fungerar. Det andra blir som att köpa bil.

Word! Nu är det evigheter sedan jag var singel på krogen, men visst var det så!!! Var det någon som testade med alla, så hörde man det och det blev ju tvärnobb!!!
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Troligtvis så är det väl hans kvinnliga bekanta som dansar med honom. När jag var i danssvängen så var sambons och mina manliga kompisar säkra kort att bjuda upp. Så slapp man fundera på om det kunde missuppfattas.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Troligtvis så är det väl hans kvinnliga bekanta som dansar med honom. När jag var i danssvängen så var sambons och mina manliga kompisar säkra kort att bjuda upp. Så slapp man fundera på om det kunde missuppfattas.


Nja.. riktigt så enkelt var det ju inte.... det var bara kompisars fruar eller flickvänner som ville ha med mig upp på dansgolvet.. jag var nyktrast:D
Å försöke jag själv på dansgolvet så vände dom sig åt andra hållet dom man spanade in...men det e inte lätt å bryta sig in i en tjejgrupp om 4-5 st som e på golvet ihop :D
/s
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Under en sommar spenderar jag många timmar på olika badplatser, mestadels simmandes runt i vattnet då både jag och mitt barn är mer...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 503
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 868
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp