Allvarligt - vänta på paket en hel dag???

Tar bara hemleverans på sånt jag inte kan få hem utan släp eller bärhjälp. Ska jag beställa något annat och enda valet är hemleverans så beställer jag det helt enkelt inte.
 
Service (PostNord!!!): Postpersonen levererar paket till mitt jobb och frågar "är det här till dig?" Jag har ett ovanligt namn så jag förstår att hon kopplade men det var trots allt adresserat till en förort "ingen idé att jag åker dit med det när du ändå är här..." Älskar våra postpersoner!
 
Jag struntar helt enkelt i att vara hemma om det inte RÅKAR passa och så planerar jag för att åka och hämta paketet iatället. Men jag har inte tio mil att köra då.

Hade jag terminalen i närheten så hade det ju inte varit något problem. Problemet är att det i så fall innebär 6 mil enkel väg. Vilket då ändå hade tagit åtminstone halva dagen OCH kostat mig en hel del pengar.
 
Hade jag terminalen i närheten så hade det ju inte varit något problem. Problemet är att det i så fall innebär 6 mil enkel väg. Vilket då ändå hade tagit åtminstone halva dagen OCH kostat mig en hel del pengar.
Jag förstod detta. Jag har nog sådär 1,5-2 mil till terminalen. Jag kör hellre än sätter av en dag till att vänta, men det innebär ju att ordet "hemsänt" används i en närmast pervers betydelse, som tvingar mig att själv hämta mitt hemsända paket.

Jag beställer aldrig torv eller andra skrymmande saker, så det är genomförbart för mig att med mina egna små händer hämta mina paket, men det är det enda goda man kan säga om hela grejen.

Det är väl dessutom något jävla leveransbolag som inte låter sina chaufförer ha mobiler i arbetet, så de kan inte heller ringa när de är på väg.
 
När Schenker skulle leverera till mig senast (var för tungt för terminal) fick jag en lapp hem om att jag skulle ringa dem och avtala något.
Jag ringde, han frågade om de kunde komma runt 8-9 dagen efter, annars kunde de köra till mitt jobb eller liknande. Nu hade chauffören antagligen börjar jobba mitt i natten, för han ringde 07.04 (väckte mig på min lediga dag:cry:;)) och jag fick paketet 10 minuter senare.
Hur bra service som helst!
 
Jag förstod detta. Jag har nog sådär 1,5-2 mil till terminalen. Jag kör hellre än sätter av en dag till att vänta, men det innebär ju att ordet "hemsänt" används i en närmast pervers betydelse, som tvingar mig att själv hämta mitt hemsända paket.

Jag beställer aldrig torv eller andra skrymmande saker, så det är genomförbart för mig att med mina egna små händer hämta mina paket, men det är det enda goda man kan säga om hela grejen.

Det är väl dessutom något jävla leveransbolag som inte låter sina chaufförer ha mobiler i arbetet, så de kan inte heller ringa när de är på väg.

Den här hade mobil, men valde tydligen att inte använda den. :mad: När han till slut dök upp insåg jag att jag hade två anledningar att ändå inte skälla på honom. 1. Lastbilen hade gått sönder och han hade suttit och väntat på en bilverkstad i 4 timmar och den hade ändå inte blivit lagad. Så han hade fått tömma den och fylla en mindre bil och köra ut ... (han kunde då använt lite av väntetiden till att ringa oss kunder, tycker jag.
Men tyvärr var han 2: JÄTTELIK och så synnerligen aggressiv ut - så jag vågade faktiskt inte reta upp honom.:crazy:
 
Vad är det här för galet system??? Har beställt en ny dator. Den ska köras ut till min adress någon gång mellan 8-16. Under den tiden måste jag hålla mig hemma. Ska man behöva stanna hemma från jobbet en hel dag för att få ett paket??? Alternativet är att åka 10 mil och hämta ut det på deras terminal. Jag fattar inte varför jag inte kan få hämta det på mitt vanliga paketutlämningsställe 1 km härifrån, när jag själv vill?

Nu ringde jag i morse och undrade det ovan. Fick till svar att mitt paket skulle anlända mellan 8-12, så det var ju bara en halv dag att vänta. Nu är klockan 15.30 och inget paket i sikte.:( Ringde och undrade - men då var 8-12 inget svar längre utan bara en målsättning. Och vart mitt paket tagit vägen hade de ingen aning om.

Alltså - att få ett paket utkört till dörren borde vara en service, inte ett nödvändigt ont.
Det är helt sjukt. Det borde vara möjligt att garantera leverans någon gång under en 2 timmarsperiod, ex.vid mellan 8-10 istället för att ta en hel dag i anspråk. Alternativt att man själv får välja hemkörning men utan kvittens där de får lägga paketet på angivet ställe, smsa när det är utkört och så får man själv fixa att det kommer in i huset på bästa sätt.
 
Här har det oftast fungerat bra med hemleverans (men då oftast med jetpak eller liknande). De har ringt på morgonen och undrat om det fungerar att komma en viss tid. Om inte har de oftast kunnat komma ut till mig i slutet av passet vid fem. Sällan de inte passat tiden.
Postnord däremot har två gånger hittat på att de varit här och att jag "inte varit hemma" fast jag varit hemma hela dagen. :mad:
 
Nä, så har har det varit sedan urminnes tider så fort det är en lastbil inblandad och/eller inte vanliga posten. IKEA-leveranser, Elgiganten, you name it.

jag tycker faktiskt att det blivit bättre men det missas en del ändå. Torven levereras snabbt och effektivt, de ska ringa en halvtimme före men ringer när de är här och depån går inte på samma tider som lastbilen, helt klart.

Samma med hantverkare.

Alltså, jag förstår hemkörning som man har beställt med anledning av att det är stora, skrymmande saker, eller byggmaterial etc, som man själv inte har velat kånka i bilen eller på bussen etc. Saker som kommer med lastbil, och det blir lite svårt att säga exakt när lasten kan komma. Men ett spann på en hel dag? Det var det inte ens när jag jobbade på verkstad och vi fick råvaror levererade. Med ytterst skrymmande last.

Men just många verkar få hemkörning som enda alternativet, och sen kom å hämta paketet i tjottahejti och inte närmaste utlämningsställe, som brukar vara en mack eller affär. För små paket dessutom.
Det är nytt för mig iaf... Jag har nog bott under en sten de senaste 30 åren.
 
Där är DHL jättebra. De kontaktar dagen innan och föreslår en tid, oftast väldigt precis med högst 2 timmars marginal. Tackar jag ja till den tiden dyker paketet upp punktligt.

Argast blir jag över somliga andra bolag som påstår att dom försökt leverera paketet men ingen var hemma så de körde vidare (...) när jag/vi suttit klistrade vid fönstret och väntat hela jädra dagen och jag garanterar att åtminstone hunden hade rört upp himmel och jord om någon ringt på dörren! Jag tror dom struntar i att leverera om de har mycket att göra..... Inte DHL dock, de är jättebra efter vad jag erfarit.
 
Jag jobbade ett tag som ansvarig för den svenska marknaden för en klädesbutik som säljer rätt mycket online i Sverige, och när jag började där hade de detta systemet för returer av paket! Folk var alltså tvungna att sitta på samma adress mellan 08-19 och vänta på att ett Postnord-bud (eventuellt) skulle dyka upp nån gång under dessa 11 timmar, för att hämta upp paketet och skicka tillbaka det till oss i Storbritannien. Jag är väldigt nöjd med att ha drivit igenom ett nytt retursystem bland det första jag gjorde när jag började på det företaget...

Det verkar tyvärr vara rätt vanligt från Postnords sida att ge sådana här vaga instruktioner, och de otal gånger jag försökte förhandla med dem skyllde de bara på att chauffören inte kunde veta var han skulle vara när förrän han fått hela dagens schema, vilket han inte fick förrän på morgonen samma dag... Chauffören kunde heller inte ansvara för att ringa upp kunden med vidare information, då Postnord inte förser sina chaufförer med tjänstetelefoner... Och så vidare, och så vidare, och så vidare... Efter månaderna på det företaget avskyr jag Postnord helhjärtat.
 
När Schenker skulle leverera till mig senast (var för tungt för terminal) fick jag en lapp hem om att jag skulle ringa dem och avtala något.
Jag ringde, han frågade om de kunde komma runt 8-9 dagen efter, annars kunde de köra till mitt jobb eller liknande. Nu hade chauffören antagligen börjar jobba mitt i natten, för han ringde 07.04 (väckte mig på min lediga dag:cry:;)) och jag fick paketet 10 minuter senare.
Hur bra service som helst!

Så har det funkat när jag har fått leverans av DHL också. Någon gång har jag avtalat en tid och flexat ut just den stunden från jobbet, och någon gång har jag haft telefonkontakt med dem och därigenom valt att hämta paketet själv på deras terminal.

Fast jag har suttit hemma och väntat på paket också. Jag vill t.o.m. minnas att UPS en gång meddelade att de varit hos mig och försökt leverera paketet, men att ingen var hemma. Jo, tjena. Numera väljer jag gärna att få paketet levererat till jobbet om det inte finns några mer flexibla leveransalternativ att välja på.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 198
Senast: Destiny_D
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 253
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 662
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Gnägg Såg att det fanns en tråd sedan 2011 där folk skrivit om konstiga/otrevliga provridningar.. Men det var 2011, så varför inte skapa en...
Svar
5
· Visningar
2 406
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp